Ha van autós szaklap, amire haragudhatnak az autógyártók, az a svéd Teknikens Värld. Ők ismertették meg a világgal a jávorszarvasteszt fogalmát, amikor annak idején felborították a Mercedes A-osztályt – legutóbb a Porsche Macan teljesítményét ítélték elégtelennek -, most pedig a Honda fejlesztő és ügyfélkapcsolati munkatársainak adtak okot a túlórázásra.
A svéd újságírók először tavaly, egy téli hegyvidéki teszten döbbentek arra rá, hogy a Honda CR-V hátsókerék-meghajtása nem úgy működik, ahogy szeretnék: a rendszerben bekapcsolt egy biztonsági mechanizmus, amely megakadályozta a tengelykapcsoló túlmelegedését, így viszont nem jutott hátra hajtóerő, a Honda képtelen volt felmenni az emelkedőn.
A japán gyár munkatársai akkor azonnal reagáltak, átprogramozták a 4WD rendszer vezérlését, és a módosított autó gond nélkül felment az emelkedőn. A Honda akkor ígéretet tett arra, hogy minden, Svédországban forgalmazott autóját ezzel a módosított vezérléssel fogja ellátni.
Az újság most ismét letesztelte az autó, az eredmények az alábbi videón láthatók.
A Honda szerint a görgős tesztmódszer teljességgel irreális, ilyen tapadási megoszlás (nulla az első, maximum a hátsó tengelyen) a valós életben rendkívül ritkán fordul elő. Különben is, szól a Honda indoklása, semmi gond nem lehet az autóval, hiszen 2014 első negyedévében a CR-V volt a világ legkeresettebb kompakt szabadidőjárműve, ennyi vásárló pedig csak nem tévedhet. Az újság viszont azt mondja, tesztmódszerüket több gyártó is elismerte, sőt, a Subaru át is vette belső használatra.
A magunk részéről nem tudunk állást foglalni ebben az ügyben. A CR-V-t a Vezess.hu is több alkalommal tesztelte, önmagában éppúgy, mint konkurensei gyűrűjében, de valljuk be, Magyarországon nemigen akadunk olyan útviszonyokba, amit a téli svéd környezet produkálni képes.