Amikor a Jaguar bevezette a középkategóriás XE modellt, azzal egyértelműen felfelé tolta el a ranglétrán korábbi legkisebb modelljét, az XF-et. Utóbbi most megérett a típusváltásra, és bár egyelőre csak a belterét mutatták meg, a látottak az elméletet igazolják.
A 2016-os XF „páratlanul kifinomult és komfortos, tele modern technológiákkal” – mondta az újoncról Ian Callum vezető formatervező. Ezt jelenleg sem cáfolni, sem igazolni nem tudjuk, ám ránézésre tetszetős a teljesen átdolgozott kezelőfelület, míg a sebességváltót kezelő forgótárcsa megmaradt (az előd utasterét
tekintheted meg).
Az autót kategóriája legszebb, legkönnyebb és legtakarékosabb tagjának ígéri a gyár. Konkrétumokat nem közöltek, csupán annyit lehet tudni, hogy a leggazdaságosabb kivitel 4,0 liter alatt fog fogyasztani.
Az új generációs XF ugyanarra a jelentős részben alumínium szerkezetű padlólemezre épül, amely a kisebb XE alapját is adja.
Az XE 4,67 méter hosszú, a leköszönő XF szedán 4,91 méteres. A legújabb trendek, valamint a modern platform arra engednek következtetni, hogy a külméret nem vagy csak alig fog növekedni, jelentősen javul ellenben a belső helykínálat, és érdemi tömegcsökkentésre is számíthatunk (a mostani modell saját tömege motortól függően 1735-1987 kg.)
A pontos részletek március 24-én érkeznek.