„Sokak szerint az új Suzuki Vitara orrkialakítása erőteljesen hasonlít a Range Rover jelenlegi arculatához, így egy hűtőrács-cserével, és néhány aprósággal valóban megállná helyét belépő modellnek az angol gyártó kínálatában” – írja blogjában X-Tomi. Bár ezen állításával vitába szállnánk, az alapfelvetés, azaz a belépő szintű Range Rover érdekes elgondolás.
A prémiumautó-gyártók világszerte egyre szélesebb skálán igyekeznek megtámadni a piacot, és ennek fontos eleme a lefelé nyitás. A városokban egyre kevesebb a hely, minél kisebb egy autó, annál könnyebb boldogulni vele, ugyanakkor a luxusmárkák ügyfelei örömmel emelnék át a jelenlegi típusokból megszokott minőséget és szolgáltatásokat abba a kisautóba, ami persze lehetőleg legyen szabadidőjármű.
A jelenlegi legkisebb modellek a szegmensben a Mercedes GLA (4417 mm), a BMW X1 (4477 mm), az Audi Q3 (4385 mm), vagy a Range Rover Evoque (4355 mm). Ugyanakkor mindhárom német gyártó még kisebb autóban gondolkodik: a Mercedes G-Code tanulmány, az új MINI fronthajtású padlójára épülő, következő generációs BMW X1 vagy a régóta ígért Audi Q1 (alább egy fantáziarajzon) a négy méter körüli ligában játszhatna, ahol egyébként a Vitara (4175 mm) is él.
Az csupán a gond, hogy minél kisebb egy autó, szükségszerűen annál szűkebb rajta a profit: a széles típuspalettával rendelkező németek megengedhetik maguknak a sűrű fillér elvét követő modellt, kérdés azonban, hogy a Land Rover tulajdonosa, a Tata Motors lát-e annyi fantáziát ebben a szegmensben, hogy új modell fejlesztésébe fogjon. Arra ugyanis nulla az esély, hogy a Range Rover épp az esztergomi gyár büszkeségéből (vagy bármely egyéb, más gyártótól átvett padlólemezre alapozva) fejlesztené ki új modelljét.