Gajdán Miklós kollégánk tegnap számolt be a közelgő Opel Astra K-val szerzett tapasztalatairól. Akkor még nem tudhatta, hogy miközben ők az álcázott alapmodellt vezették, a Nürburgring közelében, hasonló fedőgúnyában egy másik, jóval tüzesebb példány is tesztköreit rótta.
A helyzet a következő: biztosra vehető, hogy az új Astrából is készül OPC verzió, de az is fix, hogy azzal megvárja a háromajtós modellváltozat piaci bevezetését a gyár. Van viszont egy másik, patinás típusjelzése az Opelnek, amit régóta nem használt már, így amíg meg nem érkezik az OPC, minden bizonnyal a GSI pótolja ki a helyén tátongó űrt.
Ha az OPC a Golf R ellenfele (igaz, utóbbi összkerékhajtású), a GSI-nek a GTI-vel kell felvennie a harcot. Ez azt jelenti, hogy a motorteljesítmény akár a 250 lóerőt is elérheti, pontos adataink azonban még nincsenek. Annyi biztos csupán, hogy a képeken látható, álcázott Astra nem hétköznapi modell. Egyrészt a Nürburgring közelében fotózták le, másrészt dupla kipufogóval és agresszívabb lökhárítóval fűszerezték meg a csomagot.
Az Opelnek nem szokása elkapkodni a bemutatókat. Miután Frankfurtban leleplezik az Astrát, legalább hat hónapot kell majd várnunk a GSI-re, ami azt jelenti, hogy a sportos Opel a 2016-os Genfi Autószalon egyik nagy sztárja lehet majd.