ADAC: még nincs kész
Kifogástalan az 1-es BMW
Jól áll a Focus és a Mazda3

Jól áll a Focus és a Mazda3

Jól áll a Focus és a Mazda3


Az ADAC részletes hibastatisztikája várhatóan csak áprilisban jelenik meg a 2007-es évről, egyelőre csak 10 autótípust emelt ki a legnagyobb német autóklub a tavalyi statisztika és a tulajdonosok körében végzett elégedettségi felmérések alapján.

A német autók erősen megverték a japánokat, a Mazda3 ötödik lett, a Mitsubishi Space Star pedig 10. A győztes a BMW X3, és az összes többi helyet is az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz osztotta el egymás között.

A DEKRA pontos listát közölt

Jópofa a Barchetta, de elhasal a műszakin

Jópofa a Barchetta, de elhasal a műszakin

Jópofa a Barchetta, de elhasal a műszakin


A DEKRA német vizsgáztatóintézet nem évjárat, hanem a futott kilométerek alapján készített rangsort. Mivel a kis és kompakt autók kevesebbet mennek, esetükben 30-60-90 ezer kilométer volt a három határ, az összes többi modellt a szabadidő-autóktól az egyterűkön át a luxuskocsikig 50-100-150 ezer kilométeres osztályokba sorolták.

Az összehasonlítás hasznosabb így, mert a futásteljesítmény többet elmond a megbízhatóságról az életkornál.

Rokonok: Altea, Golf, Octavia

Az Altea vezet 0-50 000 km-ig

Az Altea vezet 0-50 000 km-ig

Az Altea vezet 0-50 000 km-ig


A japánok egykori hegemóniájának nyoma sincs a kiértékelés alapján. Az összesen hat kategóriaelsőséget két BMW és a VW-konszern négy márkája osztja el egymás között.

Ha egy vállalat azonos műszaki alapra épít többmillió autót, az dupla vagy semmi eredménnyel járhat a megbízhatóság terén.

A Dekra-statisztika alapján a VW-konszern rendesen megoldotta a feladatot, mert az egymással közeli rokonságban lévő SEAT Altea, a Skoda Octavia és a Volkswagen Golf V egyaránt nyerni tudott egy-egy kategóriában.

Hengerel a BMW

Kifogástalan az 1-es BMW

Kifogástalan az 1-es BMW

Kifogástalan az 1-es BMW


Élvonalbeli szereplésükből kiindulva jóféle alkatrész-készletből rakják össze a Mazda3-at és Ford Focust is, amelyek szintén közös padlólemezzel csökkentik a gyártási költségeket. A rokonság látszik a Mitsubishi Colt és a smart forfour vagy a Ford Fiesta és a Mazda2 átlagon felüli eredményéből is.

A BMW két győzelemmel alkot keretet. A legfeljebb 30 ezret futott kocsik között az 1-es aratott diadalt, míg a legmagasabb, 150 ezres futásteljesítményű autók között az 5-ös sorozatot érte a legkevesebb kifogás a DEKRA vizsgaállomásain.

És hol van a Toyota? Folytatás a következő oldalon


Japánok: elöl, de nem a csúcson

A japánok ott vannak az élbolyban, de csak a dobogó közelében, nem a csúcson. A Toyotának egyetlen harmadik pozíció jut, amit a 60-90 ezer kilométeres osztályban a Corolla ért el. Az Avensis egy hetedik, a Honda Jazz egy negyedik hellyel tűnik fel az adott kategóriában, ami messze nem az a fölény, ami a fejekben él. A Mazda2 és a Mazda3 jutott kicsit előrébb.

Jó eredményt ért el a Yaris is

Jó eredményt ért el a Yaris is

Jó eredményt ért el a Yaris


A japán márkák ha nem is győztesként, de egész jól jöttek ki a felmérésből. Látszik azonban, mennyivel nehezebb az élen maradni a minőségi javuláson átment európai, főként német vagy német gyökerű autókkal szemben.

Ma ugyanis a japán autógyártók már nem korlátozhatják annyira a kínálatukat, mint régen.

Korábban elég volt a bevált megoldások lemásolásával és tökéletesítésével operálni, de az egyre nagyobb piaci részesedésüket ők is csak egyre bővülő választékkal tudják bővíteni.

Nem megy a Kangoo-nak a német műszaki

Nem megy a Kangoo-nak a német műszaki

Nem megy a Kangoo-nak a német műszaki


Nekem az 1,4 literes dízel Corolla M-MT-váltója ugrik be erről, amivel néha gond adódott. Ezek a bajok fel sem merültek volna a 10 évvel ezelőtti modellben, amikor sem kis dízel, sem automatizált kézi váltó nem létezett.

Franciák: vegyes szereplés

És mi a helyzet a francia autókkal? Több ért el közülük az átlagosnál gyengébb, mint az átlagot meghaladó eredményt.

A Renault Kangoo több osztályban is gyengén muzsikált a műszaki felülvizsgálaton, de finoman mondva a Peugeot 406 sem brillírozott, míg a 407 kimondottan jó.

Csak az autó hibái

Pocsékul veszi a vizsgákat a Ford Ka

Pocsékul veszi a vizsgákat a Ford Ka

Pocsékul veszi a vizsgákat a Ford Ka


A DEKRA adatai nem tartalmazzák az összes létező autót, feltétel volt, hogy típusonként legalább 1000 kocsi essen át a műszaki vizsgán kilométer-osztályonként. Táblázatunkban az adott futásteljesítményű autók közül a vizsgáztatások során a legkisebb és a legmagasabb arányban kifogásolt típusokat tüntettük fel.

A DEKRA ranglistájában nem szerepelnek az egyértelműen a tulajdonos hanyagságára, nem pedig a kocsi milyenségére visszavezethető gondok. Nem számít a kopott gumiabroncs vagy a lejárt elsősegélydoboz.

És mit tud az ön autója?

Sok kifogás éri a Mercedes G-osztályt

Sok kifogás éri a Mercedes G-osztályt

Sok kifogás éri a Mercedes G-osztályt


Összesen 15 millió, 2006-ban és 2007-ben műszaki vizsgán átesett autó adataiból született meg az eredmény, amit teljes részletességgel a német auto motor und sport közöl a 2008-as használtautó-vásárlási tanácsadó kiadványában.

Az első helyezetteket itt német, ezen a linken pedig angol nyelven közli a DEKRA. A részletekben elmélyülők kedvéért: a német verzióban a kocsik mérete alapján is besorolták a legjobb autókat, az eredmény ezért nem azonos a túloldali táblázatunkban látható abszolút hibamentességi rangsorral.

A következő oldalon jön a hibamentességi rangsor, benne a Swift, a Golf, a Corolla és a Focus eredményeivel


A DEKRA vizsgaállomásain legkevesebbszer kifogásásolt autók
0-30 000 / 30 000-60 000 kilométerig
BMW 1-es sorozat Skoda Octavia
Skoda Octavia BMW 1-es sorozat
Ford Focus Mazda3
Mitsubishi Colt Ford Focus
Mazda3 VW Golf V
VW Golf V Mazda2
Mercedes-Benz A-osztály Audi A3
Audi A3 Toyota Corolla
smart forfour Mercedes-Benz A-osztály
Renault Modus Mitsubishi Lancer


60 000-90 000 / 0-50 000 kilométerig
VW Golf V SEAT Altea
Audi A3 Audi A6
Toyota Corolla Hyundai Tucson
Honda Jazz BMW 7-es sorozat
Audi A2 BMW 5-ös sorozat
Ford Fiesta-Fusion Ford C-MAX
Honda Civic BMW X3
Toyota Yaris Mercedes-Benz SLK
Renault Mégane Peugeot 407
SEAT Ibiza-Cordoba Opel Signum


50 000-100 000 / 100 000-150 000 kilométerig
Audi A8 BMW 5-ös sorozat
BMW 7-es sorozat Audi A4
BMW X3 Mercedes-Benz E-osztály
Audi A6 VW Touran
BMW 5-ös sorozat Mazda6
VW Touareg Mercedes-Benz S-osztály
Toyota Avensis BMW X5
Audi A4 Cabrio Mercedes-Benz C-osztály
Audi A4 Volvo S60
VW Touran Opel Vectra

Most pedig jönnek az átlagosnál több hibát mutató autók, köztük sajnos a Swift. Míg az első tízben aprók a különbségek, az utolsó 10 modell között sokkal erősebb a szórás például a C2 és a Ford Ka viszonyában.

A DEKRA vizsgaállomásain legtöbbször kifogásásolt autók
0-30 000 / 30 000-60 000 kilométerig
Citroën C2 Peugeot 206
MINI Daihatsu Coure
VW Lupo VW Lupo
Renault Clio Renault Clio
Daihatsu Coure Chevrolet Matiz
Renault Twingo SEAT Arosa
Fiat Seicento Renault Twingo
SEAT Arosa Suzuki Swift
Suzuki Swift Fiat Seicento
Ford Ka Ford Ka


60 000-90 000 / 0-50 000 kilométerig
Citroën Xsara MGF és MG TF
VW Lupo Mazda 626
Peugeot 206 Renault Laguna
Renault Clio Renault Kangoo
SEAT Arosa VW Multivan
Suzuki Swift Opel Frontera
Chevrolet Matiz Opel Omega
Ford Ka VW Golf Cabrio
Renault Twingo Peugeot 406
Fiat Seicento Fiat Barchetta


50 000-100 000 / 100 000-150 000 kilométerig
Peugeot 406 VW Multivan
Ford Galaxy Opel Frontera
Citroën Berlingo VW Sharan
Alfa Romeo GTV-Spider VW Golf Cabrio
VW Golf Cabrio Ford Galaxy
Opel Omega Citroën Berlingo
MGF-MG TF Alfa Romeo GTV-Spider
Renault Kangoo Opel Omega
Fiat Barchetta Renault Kangoo
Mercedes-Benz G-osztály Fiat Barchetta