ADAC: még nincs kész
Az ADAC részletes hibastatisztikája várhatóan csak áprilisban jelenik meg a 2007-es évről, egyelőre csak 10 autótípust emelt ki a legnagyobb német autóklub a tavalyi statisztika és a tulajdonosok körében végzett elégedettségi felmérések alapján.
A német autók erősen megverték a japánokat, a Mazda3 ötödik lett, a Mitsubishi Space Star pedig 10. A győztes a BMW X3, és az összes többi helyet is az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz osztotta el egymás között.
A DEKRA pontos listát közölt
A DEKRA német vizsgáztatóintézet nem évjárat, hanem a futott kilométerek alapján készített rangsort. Mivel a kis és kompakt autók kevesebbet mennek, esetükben 30-60-90 ezer kilométer volt a három határ, az összes többi modellt a szabadidő-autóktól az egyterűkön át a luxuskocsikig 50-100-150 ezer kilométeres osztályokba sorolták.
Az összehasonlítás hasznosabb így, mert a futásteljesítmény többet elmond a megbízhatóságról az életkornál.
Rokonok: Altea, Golf, Octavia
A japánok egykori hegemóniájának nyoma sincs a kiértékelés alapján. Az összesen hat kategóriaelsőséget két BMW és a VW-konszern négy márkája osztja el egymás között.
Ha egy vállalat azonos műszaki alapra épít többmillió autót, az dupla vagy semmi eredménnyel járhat a megbízhatóság terén.
A Dekra-statisztika alapján a VW-konszern rendesen megoldotta a feladatot, mert az egymással közeli rokonságban lévő SEAT Altea, a Skoda Octavia és a Volkswagen Golf V egyaránt nyerni tudott egy-egy kategóriában.
Hengerel a BMW
Élvonalbeli szereplésükből kiindulva jóféle alkatrész-készletből rakják össze a Mazda3-at és Ford Focust is, amelyek szintén közös padlólemezzel csökkentik a gyártási költségeket. A rokonság látszik a Mitsubishi Colt és a smart forfour vagy a Ford Fiesta és a Mazda2 átlagon felüli eredményéből is.
A BMW két győzelemmel alkot keretet. A legfeljebb 30 ezret futott kocsik között az 1-es aratott diadalt, míg a legmagasabb, 150 ezres futásteljesítményű autók között az 5-ös sorozatot érte a legkevesebb kifogás a DEKRA vizsgaállomásain.
És hol van a Toyota? Folytatás a következő oldalon
Japánok: elöl, de nem a csúcson
A japánok ott vannak az élbolyban, de csak a dobogó közelében, nem a csúcson. A Toyotának egyetlen harmadik pozíció jut, amit a 60-90 ezer kilométeres osztályban a Corolla ért el. Az Avensis egy hetedik, a Honda Jazz egy negyedik hellyel tűnik fel az adott kategóriában, ami messze nem az a fölény, ami a fejekben él. A Mazda2 és a Mazda3 jutott kicsit előrébb.
A japán márkák ha nem is győztesként, de egész jól jöttek ki a felmérésből. Látszik azonban, mennyivel nehezebb az élen maradni a minőségi javuláson átment európai, főként német vagy német gyökerű autókkal szemben.
Ma ugyanis a japán autógyártók már nem korlátozhatják annyira a kínálatukat, mint régen.
Korábban elég volt a bevált megoldások lemásolásával és tökéletesítésével operálni, de az egyre nagyobb piaci részesedésüket ők is csak egyre bővülő választékkal tudják bővíteni.
Nekem az 1,4 literes dízel Corolla M-MT-váltója ugrik be erről, amivel néha gond adódott. Ezek a bajok fel sem merültek volna a 10 évvel ezelőtti modellben, amikor sem kis dízel, sem automatizált kézi váltó nem létezett.
Franciák: vegyes szereplés
És mi a helyzet a francia autókkal? Több ért el közülük az átlagosnál gyengébb, mint az átlagot meghaladó eredményt.
A Renault Kangoo több osztályban is gyengén muzsikált a műszaki felülvizsgálaton, de finoman mondva a Peugeot 406 sem brillírozott, míg a 407 kimondottan jó.
Csak az autó hibái
A DEKRA adatai nem tartalmazzák az összes létező autót, feltétel volt, hogy típusonként legalább 1000 kocsi essen át a műszaki vizsgán kilométer-osztályonként. Táblázatunkban az adott futásteljesítményű autók közül a vizsgáztatások során a legkisebb és a legmagasabb arányban kifogásolt típusokat tüntettük fel.
A DEKRA ranglistájában nem szerepelnek az egyértelműen a tulajdonos hanyagságára, nem pedig a kocsi milyenségére visszavezethető gondok. Nem számít a kopott gumiabroncs vagy a lejárt elsősegélydoboz.
És mit tud az ön autója?
Összesen 15 millió, 2006-ban és 2007-ben műszaki vizsgán átesett autó adataiból született meg az eredmény, amit teljes részletességgel a német auto motor und sport közöl a 2008-as használtautó-vásárlási tanácsadó kiadványában.
Az első helyezetteket itt német, ezen a linken pedig angol nyelven közli a DEKRA. A részletekben elmélyülők kedvéért: a német verzióban a kocsik mérete alapján is besorolták a legjobb autókat, az eredmény ezért nem azonos a túloldali táblázatunkban látható abszolút hibamentességi rangsorral.
A következő oldalon jön a hibamentességi rangsor, benne a Swift, a Golf, a Corolla és a Focus eredményeivel
A DEKRA vizsgaállomásain legkevesebbszer kifogásásolt autók |
|
0-30 000 / 30 000-60 000 kilométerig | |
BMW 1-es sorozat | Skoda Octavia |
Skoda Octavia | BMW 1-es sorozat |
Ford Focus | Mazda3 |
Mitsubishi Colt | Ford Focus |
Mazda3 | VW Golf V |
VW Golf V | Mazda2 |
Mercedes-Benz A-osztály | Audi A3 |
Audi A3 | Toyota Corolla |
smart forfour | Mercedes-Benz A-osztály |
Renault Modus | Mitsubishi Lancer |
60 000-90 000 / 0-50 000 kilométerig | |
VW Golf V | SEAT Altea |
Audi A3 | Audi A6 |
Toyota Corolla | Hyundai Tucson |
Honda Jazz | BMW 7-es sorozat |
Audi A2 | BMW 5-ös sorozat |
Ford Fiesta-Fusion | Ford C-MAX |
Honda Civic | BMW X3 |
Toyota Yaris | Mercedes-Benz SLK |
Renault Mégane | Peugeot 407 |
SEAT Ibiza-Cordoba | Opel Signum |
50 000-100 000 / 100 000-150 000 kilométerig | |
Audi A8 | BMW 5-ös sorozat |
BMW 7-es sorozat | Audi A4 |
BMW X3 | Mercedes-Benz E-osztály |
Audi A6 | VW Touran |
BMW 5-ös sorozat | Mazda6 |
VW Touareg | Mercedes-Benz S-osztály |
Toyota Avensis | BMW X5 |
Audi A4 Cabrio | Mercedes-Benz C-osztály |
Audi A4 | Volvo S60 |
VW Touran | Opel Vectra |
Most pedig jönnek az átlagosnál több hibát mutató autók, köztük sajnos a Swift. Míg az első tízben aprók a különbségek, az utolsó 10 modell között sokkal erősebb a szórás például a C2 és a Ford Ka viszonyában.
A DEKRA vizsgaállomásain legtöbbször kifogásásolt autók |
|
0-30 000 / 30 000-60 000 kilométerig | |
Citroën C2 | Peugeot 206 |
MINI | Daihatsu Coure |
VW Lupo | VW Lupo |
Renault Clio | Renault Clio |
Daihatsu Coure | Chevrolet Matiz |
Renault Twingo | SEAT Arosa |
Fiat Seicento | Renault Twingo |
SEAT Arosa | Suzuki Swift |
Suzuki Swift | Fiat Seicento |
Ford Ka | Ford Ka |
60 000-90 000 / 0-50 000 kilométerig | |
Citroën Xsara | MGF és MG TF |
VW Lupo | Mazda 626 |
Peugeot 206 | Renault Laguna |
Renault Clio | Renault Kangoo |
SEAT Arosa | VW Multivan |
Suzuki Swift | Opel Frontera |
Chevrolet Matiz | Opel Omega |
Ford Ka | VW Golf Cabrio |
Renault Twingo | Peugeot 406 |
Fiat Seicento | Fiat Barchetta |
50 000-100 000 / 100 000-150 000 kilométerig | |
Peugeot 406 | VW Multivan |
Ford Galaxy | Opel Frontera |
Citroën Berlingo | VW Sharan |
Alfa Romeo GTV-Spider | VW Golf Cabrio |
VW Golf Cabrio | Ford Galaxy |
Opel Omega | Citroën Berlingo |
MGF-MG TF | Alfa Romeo GTV-Spider |
Renault Kangoo | Opel Omega |
Fiat Barchetta | Renault Kangoo |
Mercedes-Benz G-osztály | Fiat Barchetta |