Legutóbb éppen a Volvo C70 újdonságait bemutató úton szembesültünk azzal a ténnyel, hogy a nőknek az autóvásárlás terén is teljesen mások az elvárásaik, mint nekünk, férfiaknak. Amíg mi főleg a technikai adatokra koncentrálunk – bár mindannyian más-más fontossági sorrendben – addig a hölgyek olyan furcsaságokat említenek az első sorban, mint a szín, forma, illetve a belső praktikum.
Így felkerekedtünk, átmentünk két szerkesztőséggel odébb és az egyik menő női lapnál kértünk segítséget, hiszen ki tudná náluk jobban, mi kell egy nőnek? Alább olvasható a válasz, okuljon, aki feleségének, lányának, anyjának, szeretőjének készül autót venni.
Női szemmel
Hogy milyen kocsi kell a nőnek? Hát, nem feltétlenül az, amit egy férfi is kiválasztana. Ha csak egyszer is látta valaki, hogyan választ cipőt egy nő, tudja, hogy nem a legkényelmesebbet veszi meg. Sőt, az az utolsó szempont.
Fontos ugye a színe, mert a divatot követni kell. Ha valaki egy elegáns férfit aranybarna kocsiban lát, sanszos, hogy asszonykája tudja, hogy ezen a nyáron a táskái és szandáljai mind bronzos színekben csillognak majd. Jól megy apa új autójához. A gyors felmérés itt a szerkesztőségben egyértelműen azt adta ki, hogy a szín a legeslegfontosabb szempont.
Raktér
Fontos a pakolás. És itt nem a férfi szótár szerinti bőrönd/vitorla/edzőcucc pakolást értem, hanem az apró dolgokat. Igen lényeges például, hogy a két kulcscsomómnak legyen hely, amit nem teszek az idén divatos mini táskámba (mert nem fér bele), valamint hogy a papírzsepi, útközben használt szájfény és toll könnyen elpakolható legyen.
Ezért autóvásárláskor a csomagtartót meg sem nézem, annál inkább ellenőrzöm, hogy a műszerfal ne lejtsen (abszolút kizáró ok!), mert gyakorlatilag ezt használom pakolásra menet közben.
Az elektromos ülésmozgatás jó találmány, mert e nélkül ha tapogatózva rángatjuk azt a tárcsát valahol az ülés alatt, a hosszú körmök letörhetnek. A tükör a vezetőülés feletti árnyékolón (napellenző) kötelező. Azonban az tévhit, hogy mindenképp kell bele az a kis világítás. Nincs a világon nő, aki annál a kriptafénynél kisminkelné magát – ehhez mindig a belső világítást használjuk.
Szeretné tudni – hogyha autó lenne – mivel tudná levenni a lábáról a hölgyeket? Kattintson ott alul!
Bőr? Ugyan már!
Ne legyen bőr az ülés. Lehet, hogy a férfiaknak tetszik, de rajtuk ritkán van miniszoknya.
Legyen jó a rádió. Ez is nagyon lényeges. Könnyen kezelhető, és a kormányon is lehessen nyomogatni a gombjait. A CD tok (CD tár) semmiképpen se legyen a csomagtartóban! A fene akarja nyitogatni a csomagtartót. Elárulhatom, hogy csakis akkor nyitjuk ki, ha már betelt cuccal a hátsó ülés.
Koszos lesz a kéz, bepiszkolódott a szoknya és, ha egy alacsonyabb termetű nő felemeli a kezét, hogy lecsapja a csomagtartót elcsúszik az öve, kitűrődik a gondosan betűrt blúza. Akkor inkább mindent az anyósülésen tárolunk. Ebből következik, hogy zseniális találmány számunkra, az a kis gomb, ami magától lecsukja a csomagtartót.
Jó, vannak persze extrémebben választó nők is. Mónika barátnőm kizárólag azért akart Beetle-t mert volt benne egy kis kémcső virágtartó. Vagy saját szememmel láttam azt a vásárlást, amikor a megfelelő színű kocsi megvolt, a lány beleült, bekapcsolta a rádiót, ami nagyon jól szólt és döntött. Úgy, hogy a motort be sem indította. Csak mert a kijelzők klassz, élénk kéken világítottak a műszerfalon…
Aki nem hiszi, járjon utána
Aki ezek után azt hinné, hogy a fenti vélemény csak egy szűk réteg sajátja, végezzen egy gyors felmérést a környezetében és meg fog lepődni. Kísértetiesen hasonló eredményt kaptam én is. A forma és a szín egyértelműen a legfontosabb kritériumok közé tartoznak. Ha nincs megfelelő szín, akkor a kereskedő hajára kenheti a mérnökök összes varázslatát, de még a komoly árkedvezményt is. Azonban néhány autógyár az önzáró differenciálmű és a változó geometriájú turbóhoz mérten filléres befektetésekkel tudja megőrjíteni a hölgyeket.
Csábítás
Legfrissebb csábítónk a Mazda 2-es, ami egy márkahű családban taszította le a Renault, majd sorra az összes többi francia márka kisautóit a bevásárlólistáról. Tudják, mivel ért el ekkora sikert? A fura zöld színével. Ez annyira bejött a hölgynek, hogy az sem érdekelte, a kereskedés előtt álló préda bemutató-autó és már futott is valamennyit.
De a franciákat sem kell félteni, ők a Megane érdekes fenekével merítettek maguknak egy hálónyi hölgyrajongót. (más kérdés, hogy legalább ennyi férfi kap tőle hideglelést…)
Egy tanulság a végére. A nők annak ellenére, hogy közülük egyre többen keresnek jól, még mindig inkább kapni szokták/szeretik az autót. Ja, és még valami. Nekem a világ legelfuseráltabb, strandkorlát-kékre pingált Defendere sem okozna lelki törést. És önöknek? Padlizsánszínű BMW M3-as? Citromsárga Nissan GT-R? Érdekelné a szín, vagy nem?