Untauglich. A következőt!
Untauglich. A következőt!

Untauglich. A következőt!

Untauglich. A következőt!


Párizs mellett, egy egykori vásárcsarnokban láttuk először a Citroën sokadik egyterűjét. Regisztráció közben, míg a neonzöld láncos hölgyek kikerestek bennünket a listából, végiggondoltuk a helyzetet házon belül.

A most prezentált C3 Picassón kívül van ugye a C4 Picasso, a Grand C4 Picasso, a Xsara Picasso és a C8, de részben a Nemo és a Berlingo is ebbe az autókategóriába sorolható. A franciák elég sikeresek ezzel a rengetegféle modellel: Európában a Citroën adja el a legtöbb egyterűt.

BoBo-MoMo

A legújabbhoz a marketingesek kétféle kasztot azonosítottak be várható ügyfélként. Az első neve eredetiben Bourgeois-Bohemians, ők a bohém polgárok, a bobók.

BoBo: megvolt neki a szexuális forradalom

BoBo: megvolt neki a szexuális forradalom

BoBo: megvolt neki a szexuális forradalom


Egykori virággyerek ők, a 80-as években yuppiek voltak és jól élnek. Áldoznak az életminőségükre, például kerülik a műanyagpalackos kétliteres borkülönlegességeket az alsó polcról. Ők kezdték milliószám venni a szabadidő-autókat, amikor megtollasodtak.

A másik lényeges célcsoport az autót nem nagyon csipő mobil-moralistáké, ők volnának a momók. Fiatalok, egyszerre hat rájuk az internetrobbanás, a benzinárrobbanás és nincs idejük. A praktikus és menő cuccokra buknak, amilyen az iPod vagy az iPhone. A szórakoztató diákkal bemutatott, de erőltetett kasztok tagjaihoz hozzávehetjük mindazokat, akik egyszerűen csak okos családi autót akarnak.

Gyártás a szomszédban

A Peugeot 207 padlólemezét kapja

A Peugeot 207 padlólemezét kapja

A Peugeot 207 padlólemezét kapja


Ránézésre az újdonság egy kicsit szabadidő-autós, kicsit egyterűs családi járgány, hasonló karakterű mint a Kia Soul vagy a Toyota Urban Cruiser, de persze összkerékhajtás nélkül. A C3 Picasso a PSA konszern 1-es padlólemezét kapja. Erre épül többek között a Peugeot 207 is, amellyel az újdonság közös gyárban készül a felvidéki Nagyszombaton, évi 110 ezres darabszámban.

408 centis hosszúságával körülbelül akkora, mint az Opel Meriva, tehát könnyen leparkolható méretű. A karakteres kasztnin belül nagyon sok hely van. Erősen nyurgák is gond nélkül beülhetnek egymás mögé, a lábtér bőséges és a fejüket sem sikálja le a tetőkárpit.


Motorok: semmi túlzás

Örvendezhetünk a csomagtérnek is: minimum 385 literes, amit a hátsó ülések előrehúzásával nyomban 500 literre lehet növelni. Tetszett a kétfelé osztott ülésben, hogy egy kézzel lehajtható. Szépen lesüllyed egy szintbe a csomagtér padlójával, amely alatt egy mélyedés várja az elrejtendő cuccokat.

Kulturált anyagokkal találkozni

Kulturált anyagokkal találkozni

Kulturált anyagokkal találkozni


Négyféle motor lesz, túlzásokról nincs szó. A benzinesek a BMW-vel közösen megszült, változó szelepvezérléses, nagyon modern és más autókban jól muzsikáló gépek. Az 1,4-es 95, az 1,6 literes 120 lóerős. Aki dízelt akar, az a 90 és a 109 lóerős 1,6 HDi között választhat, az erősebbiket részecskeszűrővel és mind a négy esetben ötfokozatú kézi váltóval.

Derű, nyugalom, üvegtető

Mivel vezetni nem lehetett, az enteriőrre koncentráltunk. A PSA csoport egyenkapcsolóit ezúttal igényes környezetbe helyezték. A C3 Picasso belsejében a kiállított kocsik alapján kedvező az anyagminőség. A fedélzeti elemlámpa nem újdonság, de érdekes új ötlet az első üléstámlákról lehajtható asztalkához adott világítás. A fény az üléstámlából jön, más autókban még nem láttunk ilyet.

Párizs közelében vagyunk

Párizs közelében vagyunk

Két dízel- és két benzines motorral jön


Az autó kívül-belül derűt sugároz, főleg a feláras panoráma üvegtetővel. Meglétével 4,52 négyzetmétere nő az üvegfelületek aránya, amit mostanában szeretnek pontosan kiszámolni az autógyárak. Talán a legvonzóbb megoldás az egyetlen drabális tetőoszlop helyett választott több keskeny, ami rendkívül jó kilátást biztosít a kocsiból, szemben sok, a fél világot kitakaró egyterűvel.

Érkezés: 2009 tavaszán

Itthon 2009 tavaszán lesz kapható ez a vidám hangulatú családi autó. Fél évvel a forgalmazás kezdete előtt semmit nem tudunk az áráról, de a méretkategória, benne a Nissan Note-tal, a Merivával, Grand Modus-szal, illetve házon belül a kisebb Nemo és a nagyobb Berlingo behatárolja a kereteket. Mi 3 millió körüli induló árra tippelünk az akcióban 3 140 000 forintért elhozható új Berlingo alapján, a plafont nagyjából 4,6 millióra saccoljuk az erősebbik dízel esetében, jó felszereltséggel.