Többtucatnyi csábító
Sok nő fedezi fel kedvencét a divatos és védettséget ígérő szabadidő-autókban, de női autóként elsősorban kiskocsik ugranak be. A kisautók mezőnye rendkívül sűrű.
Majdnem ugyanazt a biztonsági és felszereltségi színvonalat kell elérhetővé tenni, mint a drágább autóknál, de alacsonyabb áron, ami nem könnyű.
Egy jó kisautó azonban befektetés is a jövőbe. Ha élete első új autója, az elégedett tulajdonos gyakorta vált az adott márka magasabb kategóriájú modelljére.
Kétmillió alatt, nyolcmillió felett
A legolcsóbb modell az erősen akciós áron 1,7 millióért kínált Chevrolet Spark 0,8 Direct, a legtöbbe a MINI Clubmanből a 211 lóerős John Cooper Works sportváltozat kerül, listaára 8,2 millió forint. Mi a 2,5 milliós lélektani határ és 3 millió forint között válogattunk nőiesnek gondolt modelleket.
Ifjú és jól kereső hölgyeknek, évekkel a gyermekvállalás előtt, stílusos választás egy Fiat 500.
Az új modellt tavaly, patinás elődje után 50 évvel mutatta be a gyár. 542 936 féle kivitel állítható össze az extrák, a színek és a két benzines illetve az egy dízelmotor kombinálásával.
Mivel a Fiat nem tud eleget gyártani belőle, ne reméljünk akciókat! Légkondival az 500-as enyhén túllépi a hárommilliós határt és csak az 1,2 literes motor jön ki belőle, de még 69 lóerővel is feldobja a mindennapokat.
Japánt vagy németet?
Japán is nagyhatalom a kisautók világában. A Toyota Yaris 1,3 remek választás, van benne hely, gazdaságos és jól tartja az árát. Ráadásul most eltűnt az 1,3-as benzines felára, ezért hárommillióból jól felszerelten hazagurítható.
Nem olyan par excellence női autó, mint a korosodó Nissan Micra, de huszonéves lányokat és tapasztalt családanyákat is képes meggyőzni. Jó ötlet a csúsztatható hátsó ülés, a parkolást a rövid karosszéria, a kilátást a magas üléshelyzet könnyíti meg.
Az Opel Corsa szintén a hölgyvásárlók kedvencei közé tartozik. Szolid külsejű, masszív és sajnos nehéz darab, egyfajta megállapodottságot sugall. Fő erénye a tágasság és a kompakt autókéhoz mérhető kényelem: még fűthető kormánykerék is kapható hozzá, ami a luxusmodellek privilégiuma volt.
Eléggé halovány, de városi forgalomban ki lehet bírni az 1,2 literes benzinessel. Akinek nem elég a harmatos teljesítmény, az válthat az árlimitünkön felüli 1,3 literes dízelekre vagy az 1,4-es benzinesre.
Kompakt autók: többet, alig drágábban
Azonos felszereltség esetén nem annyival drágábbak a kompakt autók a kicsiknél, amennyivel többet tudnak. Egy kategóriával feljebb egy összecsukott babakocsit is több esélyünk van elhelyezni az autókban.
Folytatjuk a hölgyeknek is ajánlott kompakt autókkal és az 5+2 személyes modellekkel
Hyundai i30, Mazda3, Ford Focus
A Kia Cee’d és a Hyundai i30 párharcában a piacon nem, de itt most az utóbbi a befutó. Kiváló az ár/érték aránya, elsősorban a 90 lóerős dízellel. Nincs olyan tulajdonsága a komforttól a térkínálaton és az anyagminőségen át a fenntartási költségekig, amibe belekötnénk. Most az importőri akcióban eltűnik a dízelmodellek felára a benzinesekkel szemben.
Hasonló színvonalat, de elegánsabb emblémát nyújt a Mazda3, amely magasabb árát jobb értéktartással hálálja meg.
Ez a modell tényleg Japánból érkezik, nem török, brit, francia, thaiföldi vagy kínai üzemből, mint a japán autók zöme, bár a gyártási helyszínt nem szabad túlértékelni.
A Mazda3 szép és bőséges méretű belső teret, valamint feltűnően jó futóművet ad. A négymilliótól kapható 105 lóerős benzines árát 450 000 forinttal haladja meg a 90 lóerős dízel, ami megfontolandó. A Mazda jövőre leváltja kompakt autóját, érdemes lehet megvárni a kifutásakor érkező engedményeket.
Favoritunk a konszolidált hölgyekhez illő kompakt autók között a Ford Focus. Lényeges előnye a távol-keleti típusokkal szemben, hogy egyenként kiválaszthatóak hozzá az extrák, nem kényszerít egy szál tételért drága kivitelekre.
Vezetési élményben a Ford fölénye megfontolt tempónál is kidomborodik a legtöbb vetélytárssal szemben. Az 1,4-es benzines renyhe és gyakorlatilag annyit fogyaszt mint az 1,6-osok, ezért utóbbiakat javasoljuk, de az akcióknak köszönhetően a dízelek is elérhetőek jutányos áron. Az értéktartást rontják a flottaeladásokban dömpingáron kiszórt autók, de a Focus így is jó vétel.
Családdal jól jöhet az 5+2 ülés
Többgyermekes édesanyáknak ezek az autók nem ideálisak. Egy szükség esetén hétüléses autóban nemcsak a saját utódok, hanem a szomszédok-barátok gyermekei is elférnek, akik remélhetőleg viszonozzák majd a szívességet.
A Dacia Logan MCV a világ egyik leggazdaságosabb autója. Bántóan olcsó belső terével a kevés pénzből maximális használati értéket keresők autója. Hátránya a csak 3 csillagos Euro NCAP-törésteszt, viszont dízelmotorral 5,5 liter körül fogyaszt, egészen kényelmes utastere és csomagtartója elképesztően tágas. Az egyszerű konstrukció és a kipróbált alkatrészek megbízhatóvá teszik a román autót, Renault-emblémával nagyobb sikere lehetne.
Mondén egyterű: ez is francia
Ha van mit a tejbe aprítani, ne érjük be egy Logannal! A Citroën Grand C4 Picasso egy különleges és praktikus kompakt egyterű. Keskeny tetőoszlopaival nem takar ki gyalogosokat vagy komplett járműveket, ami sok egyterűben rendkívül veszélyes.
A Grand C4 Picasso franciásan sikkes, a családi hátasok között extravagánsnak ható karosszériája okosan végiggondolt, kitűnően és könnyedén variálható belső teret rejt. A csomagtérben utazó elemlámpán, a lehajtható asztalkákon, a pohártartókon, a rengeteg rakodóhelyen mind látni, hogy egy francia autó tervezésekor az élet a fedélzeten az elsődleges.
Igencsak húsosra sikerült az autó, amit az amúgy erős dízelmotorok sem tudnak palástolni. Árát és fogyasztását a kínálat többi tagjával összevetve az 1,6 literes HDi a kedvencünk 109 lóerővel, a szívó benzinesekkel nem vesződnénk. Ugyanígy elkerülnénk az automatizált kézi váltót, amely automatának nem elég kényelmes, de drágább és bonyolultabb a manuálisnál.