Eredetileg „hetero-e vagy” lett volna az anyag címe, de a meleg témát egyszer már megénekeltük, ráadásul az igazán süti C+C-hez képest az ötajtós könnyebben vállalható hímneműeknek is, pedig nem vajazzuk két felén a kenyeret. Ünnepélyesen túllépünk a viaskodáson a melegautó-képzettel, annál is inkább, mert lehet, hogy épp a nőies kisautók a legcsajozósabbak, hiszen a célcsoportnak tetszenek.
ASAP-ba a nanoszómák
Például Beának, aki B-státuszú, még hajadon nőként az ideális fogyasztók közé tartozik. Külkeres, jól keres – hallotta otthon, ezért ő is ott végzett, most marketingmenedzser egy multinál.
Karrierje elején még ASAP kérte a proofokat a cromalinról, de már beletanult és tudja, hogy a kettő bizony ugyanaz. Születése óta vonzó lány, és nagyon ad is magára. Fürdőszobapolcán az alfa hidroxi gyümölcssavakat kiszorították a nanoszómák, egész tégelyarmada űzi el a bőr öregedésének első jeleit.
Ötéves a típus
Beának egy hónapra kicsit többe vannak a kencék, mint a törlesztőrészlet a nemrég enyhén átdolgozott Micrára. Oldalról újabban fekete borítású oszlopok csinosítják az autót, a hűtőnyílásokból eltűnt a krómcsík, helyette a keretük lett fényes. Az első fényszórók tetején a szélességet jelző bütyök módosult kicsit, ami parkolásnál nem jön rosszul.
Évek óta tetszik neki a Micra, ebből tudja, hogy már nem egy harmatfriss típus. Mindegy. Bejött neki a csekély fogyasztás, a 3 év/100 000 kilométeres garancia, a jó ár és az átrendezhető utastér, de nem ezek döntöttek. Ezt az édes gömböcautót csak imádni lehet, elég ránézni!
Nőkre szabva
Kevés tütü létezik, amiben a műszerfalra is pakolhatna. A legtöbb kocsiban lecsúszik a kézitáska, de a Micra tervezői számítottak erre, és egy keresztbordával osztott, kimondottan női táskák fogadására kitalált mélyedést préseltek a műanyag tetejébe. Ha a kicsi ilyeneket tud, már fel sem tűnnek az olcsó anyagok.
Az előző barátja szerint térkínálatban elhúztak a kívül-belül nagyobb új vetélytársak és hátul kevés a hely, de ő túl sok autós újságot olvasott, és különben is. Így könnyebb parkolni, a hátsó ülés pedig 20 centinyit tologatható, ha a lábtér fontosabb a csomagtartónál. Emlékszik, ahogy az értékesítő srác mutatta. Nagyon helyes volt és nem viselt jegygyűrűt, talán még lehet vele valami.
Annyi pakolóhely akad a Micrában, hogy az ember néha nem is tudja, mit hová rámolt.
Még a hátsó ajtókba is jutott térképtartó, az első ülések háttámláján van zseb, elöl pedig egy jó nagy üreg a váltó előtt, amibe sok mindent beleszórhatunk.
Könnyedén, gyorsan
Finoman, erőlködés nélkül lehet sebességet váltani, a kormány szervós, a pedálok sem a kínai súlyemelőnőkre vannak méretezve. A kényelmes rugózású Micrát nagyon könnyű vezetni.
A tulaj rajong az 1,2 literes gépért. Reni Corsája elvileg ugyanígy 80 lóerős, de a Nissan motorja mesés darab az övéhez képest. Lámpától simán állva hagyja a többieket!
Nagyon fürge a Micra, még akkor is szélvészgyors, ha az összes barinő bent ül.
Bea nem művel vele ilyesmit, de a mostani pasija szerint érdemes szénné forgatni, mert akkor még jobban megtáltosodik. Néha egész megvadul benne, de igazán beindítani azért csak ő tudja.
Keveset fogyaszt
Szerinte ha minden benzines motor ilyen bővérű és takarékos volna, nem vennének az emberek dízel kisautót. A fogyasztását a hölgy nem tudja, de ritkán kell tankolni. Még az exe számolgatta, Budapesten 7,8, autópályán végig 140-nel 6,2 liter jött ki neki.
Azt Bea is aláírja, hogy autópályán a Micra túl zajos és az ülései is közepesek, de kit érdekel? Amit kényelemben tud, az végül is elég elugorni a Balatonra, városban pedig kevés ilyen flott és kevés pénzből fenntartható kisautót találni. Hiába lett a végtelenségig nőies autó a Micra, némi idegenkedés után mi is szívesen rohangáltunk vele bárhová. Ráadásul még az ára is rendben van: akción kívül 3 049 000 Ft az ötajtós Acenta.
Műszaki adatok -Nissan Micra 1,2 Acenta | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1240 |
Furat x löket (mm) | 71 X 78,3 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 59(80)/5200 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 110/3600 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 13,5 |
Végsebesség (km/h) | 167 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 7,4 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,1 |
Vegyes (l/100 km) | 5,9 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 139 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3719/1660/1540 |
Tengelytáv (mm) | 2430 |
Csomagtér (liter) | 251-371/1024 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1056/419 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 46 |
Gumiméret | 175/60 R15 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 3 049 000 |
Konkurensek (forint) | Suzuki Swift 1,3 GLX AC CD, 3 150 000 Toyota Yaris 1,3 Ice+, 3 190 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | ABS, első és oldallégzsákok, első ködlámpa, manuális légkondicionáló, hosszirányban állítható hátsó üléspad, fedélzeti számítógép, kormányról vezérelhető CD-s rádió MP3-lejátszással, hat hangszóróval, Bluetooth-kihangosítóval, távirányítós központi zár, első elektromos ablakemelők |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Városban remekel a flott, takarékos, kis helyre beférő és könnyen vezethető Micra. Hosszabb úton érezni, hogy a típus 5 éves, kényelemben nehezen állja a versenyt a modernebb kisautókkal. A tologatható hátsó ülés nagyon hasznos. |
Pontszám (max. 10) | 7,25 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|