Visszaesésben a piac
Nem ez az utolsó ajánlat
Most a Swift 1,3 Star a húzó ajánlat

Most a Swift 1,3 Star a húzó ajánlat

7,5 százalékot esett a piac október végéig


A pánikkeltésben mindig tehetséges újságírók egyik fő céltáblája ma az autóipar és az autókereskedelem. A hírek alapján itt a világvége, de legalábbis közel van. Ez így biztosan túlzás, és akit közvetlenül érint, annak nyilván fáj a keresletcsökkenés, de a hanyatlás az egész évet tekintve nem drámai.

Magyarországon október végéig 133 185 autó eladásával 7,5 százalék volt a mínusz az előző évhez viszonyítva, de a X. havi forgalomba helyezések már 15,6 százalékot estek vissza a tavalyi erős októberhez képest. Szintén a JATO Dynamics adatai szerint Európa egésze csehül áll 5,8 százalékos csökkenéssel.

Extrém engedmények

Drága hitellel csak 2,6 millió a limuzin

Drága hitellel csak 2,6 millió a limuzin

Drága hitellel csak 2,6 millió a limuzin


A hanyatlás azért nem nagyobb, mert a „2-2,5 millió forintos autók még mennek. Akinek itt van kellően vonzó modellje normális felszereltséggel, az ezt el is tudja adni” – tapasztalja egy pesti Renault-szalon munkatársa.

Náluk ebben a kategóriában a most leváltott Thalia jól indult a durva akcióval.

Jelenleg a Renault Crédit finanszírozását választók extrém árakon vehetnek autót: a 75 lóerős új Thalia indulója 1 790 000 Ft, a klímás Mégane 1,4 lépcsőshátút 2 599 000 forinttól hirdetik.

Akciók japán autókra

Komoly engedményeket ad a Toyota-hálózat is

Komoly engedményeket ad a Toyota-hálózat is

Komoly engedményeket ad a Toyota-hálózat is


A családi szedán annyiba kerül, mint a 2 598 000 forintos Suzuki Swift Star 1,3 GLX, pedig már az is közel 17,4 százalékkal olcsóbb a listaárnál. A Renault ajánlatának erős hátulütője a 15 százalékos THM, míg a Suzukinál készpénzzel is érvényes az engedmény.

Még ott is röpködnek a sokszázezres kedvezmények, ahol ehhez nem vagyunk hozzászokva. Az igen sikeres Mazda2-t a 11,5 százalékos MNB-alapkamat idején 4,99 százalékos hitelre lehet elvinni, ami aligha van ingyen az importőrnek és a kereskedőknek.

A reklámra és arculatára hagyományosan sokat költő Toyota akár félmillióval alacsonyabb áron odaadja az Aurist és a Corollát. A Yaris 1,3 légkondival 2,9 millióért elérhető, pedig ha valahol, akkor a Toyotánál sokáig ismeretlen volt a nyílt árengedmény.

Csúcson vannak az akciók, de nem biztos, hogy ez így is marad. Az okok a túloldalon


Jó árak máshol is

Az árban mindig engedékeny Fordnál a készleten lévő Fiesták ára 600-800 ezer forintot olvad az új érkezése miatt, a Fusionre is hasonlóan gáláns ajánlatok érvényesek. A Chevrolet most épp a márka 100 éves évfordulója alkalmából verte le az Aveo árait, az ötajtós 1,2 első és oldallégzsákkal, légkondicionálóval 2,3 millióért elhozható. Alig többért, 2,5 millió forintos árcédulával vár tulajdonosra körülbelül még 30 dízel Getz. Az ötajtós, klímás kisautó ennyiért benzinessel is jó vétel, nemhogy a takarékos dízelmotorral.  

Jó bolt: dízel i30, 3,5 milliótól

Jó bolt: dízel i30, 3,5 milliótól

Jó bolt: dízel i30, 3,5 milliótól


A Kia az eleve jó áron adott 1,4-es Cee’d-be belepréselte a légkondit 2 999 000 forintért, de ár/méret arányban a 3,2 milliós kombi még jobb vétel. A testvérmodellt értékesítő Hyundai is lépett, az ő akciós árlistájukból a 3 499 000 forintért vesztegetett dízel i30 szúrt szemet a 90 lóerős motorral, amit nemrég hirdetett meg a vezérképviselet.

Menekülés előre

Amikor egy fővárosi szalon nyílt hétvégéjén jó 20 százalékos áreséssel, 3,8 millió forintért kínálják az alig egy éve debütált dízel 308-ast, egyértelművé válik, hogy minden márka előremenekül. A márkakereskedők és az importőrök igyekeznek a meglévő készleteiken túladni, hogy tiszta lappal indulhassanak neki a várhatóan elég keserves 2009-es évnek.

Csak fogyjon már a raktárkészlet

Csak fogyjon már a raktárkészlet

Csak fogyjon már a raktárkészlet


Ne higgyük el, hogy az árakban ennyi a tartalék, a magas adóterhek miatt itthon nincs kaszálás az új autókon. A kereskedelemben azonban az marad felszínen, aki a veszteséget is benyeli, mert így nem az elértéktelenedő árukészletben parkol a pénze. Mindegy, hogy tangát vagy fejőgépet árul valaki, de az autóiparban ez végképp érvényes, mert a többmilliós termékek készletfinaszírozása sem olcsó mulatság.

Szabadulni a készlettől

Mivel a rendeléseket hónapokra előre kell leadni, a hazai készleteken még nem érződik a gyárleállások hatása. Ha a termelés szüneteltetésével eltűnnek az udvarról a százezerszám legyártott autók, akkor az összes szereplőn kisebb lesz a nyomás és nem biztos, hogy ennyit engednek majd az árakból.

2,5 millió körül keresettek a kisautók

2,5 millió körül keresettek a kisautók

2,5 millió körül keresettek a kisautók


Egy másik ok az idei beszerzés mellett az év vége. A bónuszokért vagy legalább az elmaradás korlátozásáért érdemes nyomni a gázt. Mentik a menthetőt, jövőre meg lesz, ami lesz, csak az idei év ne fájjon annyira.

Svájci frankos hitel: van még, de nehezebb

Akinek van pénze autóra, hangsúlyozottan egészséges hitellel vagy készpénzre, az szerintünk ne várjon 2009-ig a vásárlással. A hitelfeltételek ugyanis romolhatnak. Több márkakereskedés értékesítőjével beszéltünk, akik egybehangzóan állították, hogy svájcifrank-alapon már csak egyetlen pénzintézet hitelez, míg korábban mindenütt ez volt a sláger.

Most sok marad a zsebünkben

Most sok marad a zsebünkben

Most sok marad a zsebünkben


A svájci frankos kölcsön még megoldható, csak az első szűrőt jelentő márkakereskedés után a további lépcsőkben szigorúbban vizsgálják meg az ügyfél hitelképességét, és a hitel ára is drágult kissé. A kihelyezésben ezért elmozdulás van az euróhitelek felé, de forint alapú kölcsönre a magas kamatok miatt továbbra sem vesznek autót a magyarok.

A várható visszaesés tisztulást is hozhat a viszonyokban. A minimum 20 százalék kezdőrészletre és a finanszírozott autókhoz kötendő cascóra gondolunk, amitől veszélyes eltekinteni, még akkor is, ha a pénzintézetnek beleférnek a veszélyes kondíciók a kihelyezési limit teljesítésüléséért.