Van benne valami
A kettes Golf tud valamit, amit összességében egyik testvére sem. Az első generációval sokkal több pénzért lehet csak eredményt elérni, a Golf III viszont jelenleg csak egy korosodó, érdektelen használt autó. Arról szót sem ejtve, hogy egy szakadt benzines Golf III áráért használható dízelt kapni a korábbi szériából. Mi most három érdekes dízelt mutatunk be a második sorozatból.
Wörthersee: ez a lényeg
Zoli egy multicég fővárosi szervizében karosszérialakatos. Bő egy éve vette kettes Golfját, amelyből a barna cult-járgány született. Mint annyi embert, őt is a Wörthersee nevű jelenség inspirálta a VW-k optikai tuningolására.
A Volkswagen rajongók Mekkája és minden egyéb szent helye a Wörthersee, a Wörthi-tavi találkozó. Zolit is itt kapta el a gépszíj. Pedig első alkalommal a zuhogó eső miatt még Hegyeshalom előtt vissza akart fordulni, akár stoppal hazatérve.
Aztán az esernyő alatt dideregve bámulták a kocsikat az egyhetes őrületen. A fiúk elhatározták, hogy jövőre a kisbusz helyett mind a kilencen saját autóval mennek. Olyan verdával, amit kint is értékelnek.
Mitől cult? |
Nehéz pontosan meghatározni, mitől tartozik egy tuningautó a cult iskolához és mely módosításokra mondja azt a közösség, hogy ez már nem mi vagyunk. Biztos, hogy a Fast&Furious-stílusú, egész estét betöltő szárnyakkal, túldimenzionált spoilerekkel megvert autók egészen más irányzatba tartoznak. A Cult Hungarian klub tagjai a Volkswagen-konszern márkáit részesítik előnyben, de nem kizárólagosan. Fontos az eredeti forma megőrzése, a kilincseket – a clean irányzat híveivel szemben – a cultosok nem szokták lepucolni az autóról és a lökhárító is gyári marad. Egy rendes cult gép, más tuningautókhoz hasonlóan, porig ültetve az igazi, gyakran a Porsche modellekről átvett, hatalmas felnivel. |
Astra helyett Golf
Hazaérkezése után Zoli eladta a GSi Astrát, amely az opeles évei csúcsa volt, és vett helyette egy hófehér Golf II-t. A következő autója egy karambolosan megcsípett hármas Golf volt, amelyet egy Vento váltott le a családlapítás miatt.
A Ventóból pár év után egy jutányos négyes Golf lett az asszonynak, Zolinak pedig kellett egy saját autó, amivel a mindennapokban mozog. Ez a kocsi a fotókon látható barna Golf, amely az adásvétel után teljesen átalakult. A tulajdonos ál versenyautót akart, bukócsővel.
Sógora, aki lakatosként rozsdamentes ipari konyhákat épít, meg is lepte egy szépen megcsinált csővel.
Amerikai felni
A sportüléseket egy fuvarozó koma pillantotta meg egy bontóban. Amikor legközelebb arrafelé járt, húszezerért elhozta a Porsche 924 közel hibátlan üléseit.
Ennek durván tízszerese ment el a kerekekre. Kizárólag eredeti Porsche-felni jött szóba, ami drága mulatság. Hosszas kutatás után az amerikai Boxster felnije lett a befutó, elöl 7×17, hátul 9×17 collos méretben.
Nincs vége! Két szép, vagy legalábbis érdekes autó következik a lapozás után
Sokan nem értik, hogyan fért be ekkora kerék a kocsi alá, de ezt is meg lehet oldani, ha valaki ért hozzá. A több mint 10 centis ültetés elvitte a rugóutat, az állítható sportfutóműves autó annyit csillapít, amennyit a gumik engednek. Szinte semmit nem rugózik, de az útfekvés is ehhez illő.
Adagolótuning
Az eredetileg 70 lóerős turbódízel motort némileg felszúrták az adagoló dúsításával. Így az autó valamennyivel jobban megy, de padlógázon, városban 9 litert is elfogyaszt. Kicsit ésszerűbben járva hét is elég neki Budapesten.
A fotózás óta a barna Golffal koncepcióváltás történt. A család néha szeretne együtt kirándulni vele, ezért a kétszemélyes autóban a bukócső helyét visszaveszi a hátsó ülés. A zöld festékből egye több fekete hozzáöntésével kikevert szín viszont marad.
Zolin kiadósat röhögtek a kollégák, mert a motortérből hátulra száműzött ablakmosótartály és az akkumulátor tartóit most vissza kell hegesztenie a motortérbe, miután esztétikai okokból gondosan leflexelte mindet. Mit van mit tenni, egy tuningautó sosincs kész.
Szívódízel alapokon
A másik két autót Bács-Kiskun megyében találta Horváth Zsolti, aki nagykőrösi lévén sokszor jár Kecskeméten és környékén. Az eredetiség itt nem volt cél, ami nem von le semmit a munka értékéből, egyszerűen ez egy másik iskola.
A matt fekete fényezésű Golf enyhe Mad Max-hangulatot áraszt. Külsőre az autó büntet, de orrában szívódízel motor van, gyárilag 54 lóerővel.
Gazdája persze szeretne ennél többet, de az utólagos légkondi miatt nem talált helyet a töltőlevegő-hűtőnek. Így van egy klimatizált, de nem túl erős autója, amelyet ő is az adagoló felcsavarásával sarkallt nagyobb teljesítményre.
Audis elemek
A belül és a küllőknél vajszínűre, kívül feketére fújt felnik egy Audiról származnak.
A 17-es kerekek alig férnek el az ültetett autón, viszont nagyon feldobják.
A hátsó lámpába belehúzott csomagtérfedélen vagy magán a lámpán is lehetne vitatkozni, de a süllyesztett Audi-kilincses Golf az idegen elemekkel együtt is jól néz ki.
Kevésbé zora a kék Golf II, amely külsejében kicsit talán közelebb áll az eredetihez. Az ültetés viszont még sokkal keményebb, a légrugószett beszerelése óta egy füzet is alig fér az út és a lökhárító közé. Ebben a kiállításokra és tuningtalálkozókra kitalált állásban persze nem lehet menni vele.
TDI és légrugózás
Kicsit több hasmagasságot adva, kiélheti magát a TDI turbódízel, amely az eredeti motor helyét átvette. Ez a gép egy Greenline Superbbel is elbánik, a hozzá képest súlytalan Golfban igazán durva dolgokra képes országúton.
Márkán belül mindig divat volt egy újabb, puccosabb modell belsejével felspécizni az autót, mondjuk az ezerkettes Ladát az Ezeröcsi fordulatszámmérős, olajnyomás-mutatós műszerfalával. A szépen fényezett kék autó is erre a sorsra jutott.
Bőrözött műszerfal a Golf IV-ből
Nem kis meló volt, de beleköltözött a Golf IV műszerfala, a motorhoz illő dízeles fordulatszámmérővel. A műszerfal különlegessége, hogy nem a gyári műanyag borítja, hanem bőrkárpit fedi. Ehhez képest a versenyautós pedálok és a bal térd magasságában figyelő műszerek tényleg csak háttérbeli kiegészítők.