Gyártási év: 2001, futásteljesítmény: 124 km
Letakarva várják sorsuk beteljesedését
Letakarva várják sorsuk beteljesedését
Fotó megosztása:
Minden típus megfordul az oktatási parkban
Minden típus megfordul az oktatási parkban
Fotó megosztása:
Magyarország legpuccosabb Cliója
Magyarország legpuccosabb Cliója
Fotó megosztása:
Kifosztva érkezett a Vel Satis, itthon pótolták a turbót és a többi hiányzó alkatrészt
Kifosztva érkezett a Vel Satis, itthon pótolták a turbót és a többi hiányzó alkatrészt
Fotó megosztása:
V6-os benzines, nem kispályáznak
V6-os benzines, nem kispályáznak
Fotó megosztása:
Tilos eladni őket, nem egy a présben végzi
Tilos eladni őket, nem egy a présben végzi
Fotó megosztása:
Minél több az extra, annál több hibát lehet megjavítani
Minél több az extra, annál több hibát lehet megjavítani
Fotó megosztása:
Nem sokáig tart az Isuzu féle a dízel V6. A mai autókhoz a Renault tervezett egy jobbat
Nem sokáig tart az Isuzu féle a dízel V6. A mai autókhoz a Renault tervezett egy jobbat
Fotó megosztása:
14 millió forint körül volna újonnan
14 millió forint körül volna újonnan
Fotó megosztása:
Két éve nem gyártják a kettes Lagunát, de ebben csak 124 km van
Két éve nem gyártják a kettes Lagunát, de ebben csak 124 km van
Fotó megosztása:
Kulccsal nyílnak, mert lemerül az akku az évek során
Kulccsal nyílnak, mert lemerül az akku az évek során
Fotó megosztása:
Gázkisüléses izzó van a Lagunában, de a Cliók is xenonosak
Gázkisüléses izzó van a Lagunában, de a Cliók is xenonosak
Fotó megosztása:
Öt pont a tetőben. Soha nem helyezhető forgalomba
Öt pont a tetőben. Soha nem helyezhető forgalomba
Fotó megosztása:
A Mégane is csurig van extrákkal
A Mégane is csurig van extrákkal
Fotó megosztása:
Alig futott a 120 lóerős dízel
Alig futott a 120 lóerős dízel
Fotó megosztása:
Kincseket rejt a kulcsos kazetta
Kincseket rejt a kulcsos kazetta
Fotó megosztása:
Nyolc év alatt 124 km
Nyolc év alatt 124 km
Fotó megosztása:
Még ott a fólia a lábtérben. Tulajdonos nélkül ér véget pályafutása
Még ott a fólia a lábtérben. Tulajdonos nélkül ér véget pályafutása
Fotó megosztása:
Kilopták az üléseket, azért nem bőrkárpitos a pazar Vel Satis
Kilopták az üléseket, azért nem bőrkárpitos a pazar Vel Satis
Fotó megosztása:
12 kilométer után kéri az olajcserét, mert letelt a két év
12 kilométer után kéri az olajcserét, mert letelt a két év
Fotó megosztása:
Áruk jelképes, de senki nem viheti haza őket potom pénzért
Áruk jelképes, de senki nem viheti haza őket potom pénzért
Fotó megosztása:
Csak gyári sajtófotón láttunk kormányváltós automata Cliót
Csak gyári sajtófotón láttunk kormányváltós automata Cliót
Fotó megosztása:
Navigációsrendszerből is a legdrágább van a Clióban
Navigációsrendszerből is a legdrágább van a Clióban
Fotó megosztása:
Gyönyörű fabetétek jelzik a csúcsmodellt
Gyönyörű fabetétek jelzik a csúcsmodellt
Fotó megosztása:
Teljes bőrkárpit elöl-hátul, egy kisautóban
Teljes bőrkárpit elöl-hátul, egy kisautóban
Fotó megosztása:
Valóban luxuskivitel az Initiale
Valóban luxuskivitel az Initiale
Fotó megosztása:
Újak, félmillióba sem kerülnének, de nem eladók
Újak, félmillióba sem kerülnének, de nem eladók
Fotó megosztása:
Az első generációs Mégane már egy középiskolánál van
Az első generációs Mégane már egy középiskolánál van
Fotó megosztása:
Idővel iskolákba vagy roncstelepre kerülnek
Idővel iskolákba vagy roncstelepre kerülnek
Fotó megosztása:
Itt készítik fel a mesterszerelőket
Itt készítik fel a mesterszerelőket
Fotó megosztása:
Hatalmasnak tűnik üresen, pedig csak egy Clio
Hatalmasnak tűnik üresen, pedig csak egy Clio
Fotó megosztása:
Minden hajtás egy merevítés is, ami csökkenti a rezgéseket. Ezért nem sík a lemez a kárpit mögött
Minden hajtás egy merevítés is, ami csökkenti a rezgéseket. Ezért nem sík a lemez a kárpit mögött
Fotó megosztása:
Belekalapáltak az érintetlen új autó tetejébe
Belekalapáltak az érintetlen új autó tetejébe
Fotó megosztása:
Céges, mégis megkímélt darab
Céges, mégis megkímélt darab
Fotó megosztása:
Minden itt van, ami csak egy régebbi vagy új Renault-hoz kellhet
Minden itt van, ami csak egy régebbi vagy új Renault-hoz kellhet
Fotó megosztása:
Alkatrészek, faltól falig
Alkatrészek, faltól falig
Fotó megosztása:
Xenon-lámpás a régi Clio is
Xenon-lámpás a régi Clio is
Fotó megosztása:
A cotech-szerelőnek minden típust ismernie kell
A cotech-szerelőnek minden típust ismernie kell
Fotó megosztása:
Újra csend lesz a garázsban
Újra csend lesz a garázsban
Fotó megosztása:
Ez egy működő benzines négyhengeres az oktatóközpontból
Ez egy működő benzines négyhengeres az oktatóközpontból
Fotó megosztása:
Ezeken a gyári autókon a helyi importőrök műszaki szakértőit oktatják
Ezeken a gyári autókon a helyi importőrök műszaki szakértőit oktatják
Fotó megosztása:
Speciálisan preparált autó
Speciálisan preparált autó
Fotó megosztása:
Kívülről egy előszériás Scénic III
Kívülről egy előszériás Scénic III
Fotó megosztása:
Minden működik, de nincs eltakarva
Minden működik, de nincs eltakarva
Fotó megosztása:
Belül látni, mitől szellemautó
Belül látni, mitől szellemautó
Fotó megosztása:
Két éve nem gyártják a kettes Lagunát, de ebben csak 124 km van
8 éve jött ki a Laguna II. Ebben 124 km van
Neonfény hasít a sötétbe. A Renault-importőr mélygarázsában vagyunk, a félreeső sorokban ponyvával letakart autók állnak. Gyakorlatilag újak, többnyire száz kilométert sem futottak, pedig némelyik lassan tízéves lesz.
Mindegyik különlegesen felszerelt modell. Van egy Clio III Initiale bőrüléssel, fabetéttel és kormányról kapcsolható automata váltóval, amiből talán egy darabot sem adtak el itthon. A gyártásból két éve kifutott Laguna is automata, a 24 szelepes hathengeressel, az elérhető összes extrával. Az Espace-t és a Vel Satist is úgy hirdetnék a nepperek, hogy „full-full és további extrák”.
a videó a hirdetés után indul
Kaposszekcső-Párizs tengely
Itt készítik fel a mesterszerelőket
Itt készítik fel a mesterszerelőket
Egy márkától a világ minden pontján hasonló színvonalú szolgáltatást várnak el az ügyfelek, és ha nem ezt produkálja a helyi stáb, akkor a kuncsaft joggal elégedetlen. Ahogy a világ minden McDonald’s-ában össze kell tudni rakni egy Big Macet, a magyar szervizekből sem kergethetik el a turistát CVT váltós Renault-jával, csak mert itthon nem forgalmaznak hasonlót.
Cotech minden szervizben
Emiatt minden szakszervizben dolgozik legalább egy cotech. Cotech-vizsgát közel egyévnyi külön képzés után tehetnek a résztvevők. Ők azok a magas képzettségű szerelők, akikhez a többiek a fogós kérdésekkel fordulhatnak, és akiket a Renault felkészít a kínálatban megtalálható, de itthon ismeretlen modellek javítására is.
A cotech-szerelőnek minden típust ismernie kell
Egy cotechnek minden típushoz értenie kell
A napi szervizmunkában ők állnak neki a bonyolultabb feladatok megoldásának. A cotech-szerelőknek a gyár rendszeresen versenyeket szervez, ahol a dízel befecskendezéstől az automata váltóig rejtett hibákat kell megjavítaniuk a mesterszerelőknek. A megmérettetésben a magyaroknak is terem babér, pár éve Lukácsi Zoltán megnyerte a világdöntőt.
Szétszedik, összerakják
Itthon a főszerelők vesznek részt az új típusok bevezetése előtt szervezett oktatáson. Főleg elektronikai témákról van szó, kivéve, ha az autó valamilyen újdonságot hoz a márkánál, mondjuk a Laguna a négykerék-kormányzást vagy a Koleos a Nissantól átvett összkerékhajtást. A képzések során összerakják és szétszedik az autókat, a legtöbbről nem is tudni, hányszor volt már kosárban, majd lett belőle újra épkézláb kocsi. |
12 kilométer után kéri az olajcserét, mert letelt a két év
Olajcsere 12 kilométer után: letelt a két év
Bár valódi vásárlókat sosem fognak elkápráztatni, a pazar felszereltség nem véletlen. Az autók oktatási célokat szolgálnak, ezért van bennük minden létező extra, amelyek javítására fel kell készíteni a hálózatot.
Vel Satis félmillióért?
Gyakran a revízión apróbb hibákkal kiszűrt példányból lesz oktatóautó vagy a végellenőrzésből kimaradt kocsit táraznak be erre a feladatra. A beszerzés egyik forrása a párizsi oktatási központ, ahol időnként meghirdetik az átadásra érett autókat. Az agyonextrázott modellekhez 1000-2500 euróért jutnak hozzá az importőrök belső elszámolásban, ami a normál ár tizede-huszada.
Semmi baja nem volt, de az oktatási autókat tilos eladni, még házon belül is
Oktatási Daciák pusztulása. Szomorú, de nagyon érdekes galéria nyílik a képre kattintvaA következő oldalon arról lesz szó, miért kell megrongálni egy sokmilliós autót rögtön a gyárban
A garázs mélyén szunnyadó kocsik közül két Mégane II és a 2.2 dCi Vel Satis származik ebből a forrásból. A Vel Satis erősen hiányos állapotban ért ide, talán az utazás során fosztották ki, mindenesetre ülések, turbófeltöltő és komplett kábelköteg nélkül érkezett meg az importőrhöz.
Kifosztva érkezett a Vel Satis, itthon pótolták a turbót és a többi hiányzó alkatrészt
Kifosztva érkezett a Vel Satis Párizsból
A Renault Hungária partizánakcióban pótolta a hiányzó alkatrészeket (ezért nem bőrkárpitos az ülés), kipofozták a kocsit, és azóta sokszor szétszedték majd összerakták az autót a továbbképzéseken.
Soha nem kerülhetnek forgalomba
Az oktatóautókat többnyire jelképes áron tartják nyilván a gyárnál és az importőrnél, a számlán néhány eurós összeg szerepel. Néhány csak kölcsönbe van itt, tehát a gyár marad a tulajdonos, csak nem kéri vissza az autót.
Öt pont a tetőben. Soha nem helyezhető forgalomba
Öt pont a tetőn. Sosem kaphat rendszámot
Nem kell áfát, sem regadót fizetni rájuk, de ezek megfizetésével sem vehetnének részt a forgalomban. A gyár rendkívül szigorúan számon tartja, hogy milyen alvázszámú autó nem kerülhet ki ügyfelekhez, még töredékáron sem.
Még egy ajtót sem szabad róluk levenni, hogy egy rozsdásat kicseréljenek, az elidegenítési tilalom miatt házon belül sem csípheti meg őket senki okosba’.
Lyukak a tetőn
Idővel iskolákba vagy roncstelepre kerülnek
Idővel iskolákba vagy roncstelepre kerülnek
A forgalomtól való távoltartásra a jogszabályokon kívül az alvázszám kivágásával is felkészül a gyár.
Régebben a szalagról lejövő és oktatási célra szánt autók tetejét a B oszlop fölött megjelölték a Renault-nál.
Képzeljék el, ahogy legördül a minden földi jóval csábossá tett Laguna, a szaki odahimbál hozzá, a kantáros nadrágból előveszi a kalapácsot és a pontozót, majd öt apró krátert üt a tetőbe. Vérzik a szívünk.
Szellemautós segédlet
Belül látni, mitől szellemautó
Belül látni, mitől szellemautó
A szerelőket képző oktatókat a Renault Párizsban készíti fel az ismeretek átadására. A kinti oktatáson jutnak szerephez a szellemautónak nevezett csontvázak. Minden újonnan érkező modellből készül preparált változat, amelyen az egyes importőrök oktatói tanulmányozhatják a típus sajátosságait.
Ezekben a gépekben minden felszerelés működőképes a navigációs rendszertől az ülésfűtésig, de az áttekinthetőség kedvéért az autóról lebontják a burkolatokat. Eltávolítják a helyéről a műszerfalat, hiányzik az ajtókárpit, és például a kábelezés végén nincs ott a rádió. |
Letakarva várják sorsuk beteljesedését
Letakarva várják sorsuk beteljesedését
Az oktatóautók életük néhány tucat vagy pár száz kilométerét többnyire P-rendszámmal teszik meg. Ákosnak, a Renault műszaki oktatójának a Laguna I volt a kedvence. „Képzelj el egy kétliteres benzinest, amelyből kivágtuk a hibás katalizátort. Még nem volt elektronikus gázpedál, úgy reagált, ahogy nyomtad, nagyon jól ment” – meséli.
Kár, hogy a fotózás napjára az első generációs Lagunának hűlt helyét találtam. Abszolút különlegesség volt, mert tíz év alatt összesen vagy 37 kilométer szaladt bele. Eltűnt az első szériás, de csupán 300 kilométert futott Mégane is, mert a prágai regionális központ úgy látta jónak, ha a magyar importőr megválik tőlük.
Szerencsére egyik sem veszett el: műszaki szakközépiskoláknak adományozták őket, ahogy korábban egy Safrane-t is vagy a Műegyetemnek egy Cliót Ők legalább megúszták a darálót.