Luxusautók
BMW Ötös, Audi A8, Saab 9-5, Infiniti M, Mercedes-Benz R-osztály átdolgozás, Mercedes-Benz CLS, Audi A7

Új 5-ös és új A8

Bécsig kell menni az Aston Martin Rapide-ért
Erősen hasonlít az A4-re

Erősen hasonlít az A4-re

Erősen hasonlít az A4-re


Idén két nagy durranás várható a luxuskategóriában. A korábbi az új 5-ös BMW, amely március 20-tól lesz kapható itthon, a későbbi az Audi A8 áprilisra tervezett bemutatása.

A harmadik generáció követi az „A4 szorozva kettővel”-elvet, mindig ez a két modell hasonlított igazán egymásra. A nagynak ez kevésbé árt, mert elég tekintélyes hozzá, a kisebbnek pedig kifejezetten jót tesz. (Emlékezzünk csak: hátulnézetben a Mercedes-Benz is így csinálta az 1998 utáni S-osztállyal és a 2000-ben bemutatott C-vel.)

A 2010-ben megjelenő kiskocsikról és a családi autókról előző cikkünkben olvashat

A luxus és a pompa befelé, az utasoknak szól

A luxus és a pompa befelé, az utasoknak szól

A luxus és a pompa befelé, az utasoknak szól


Az 513 centis járgány kívülről szándékosan visszafogott, mert egy mai luxusautónak nem kifelé, hanem befelé kell sugároznia a pompát az Audi szerint.

Belül elsőre a képeken is pazar az autó, de majd a nemzetközi bemutatón megnézzük élőben. Hibrid az első időkben nem lesz, várható viszont egy hat literre(!) leszorított átlagfogyasztású 3,0 TDi, amely a túlsúlyban lévő quattrókkal szemben elsőkerék-hajtású.

513 centis, mégsem hivalkodó

513 centis, mégsem hivalkodó


Kedvcsináló a galériához

Infiniti M: ki hallott róla?
Dízelmotoros Infiniti M-is lesz

Dízelmotoros Infiniti M-is lesz

Dízelmotoros Infiniti M-is lesz


Nyáron beront a hátsókerék-hajtású Infiniti M. Ez a szinte teljesen ismeretlen kocsi az Audi A6-tal, a Lexus enyhén módosított GS sorozatával és az Ötös BMW-vel konkurál. A 3,7 literes benzines mellett egy háromezres, a Renault-val közös V6-os dízel is lesz benne, 2011-ben pedig a hibridverzió is megérkezik hazánkba.

Ha a vezető erősen nyomja a gázt, az autó a gázpedál ellenállásának növelésével igyekszik kevésbé környezetszennyező vezetésre ösztönözni a tulajt, az Eco üzemmód azonban kikapcsolható. A zajkomfortot javítandó az M37 és testvérei a motorzaj kellemetlen részét a hangszórókból sugárzott, ellentétes fázisú hanghullámokkal oltják ki.

CLS az új E-osztályból

Utódot kap a sikeres CLS

Utódot kap a sikeres CLS

Utódot kap a sikeres CLS


Októberben megjelenik a Mercedes-Benz CLS utódja, amely a négyajtós kupékat divatba hozta. Sikere nélkül az Audi aligha dobná piacra a szintén, kupés, szintén négyajtós, de kicsit nagyobb és főleg ferdehátú A7-est.

Az ötajtós karosszéria a felső kategóriában rossz ajánlólevél, eddig többnyire lebőgtek a ferdehátú autók (ld. Vel Satis). Ám egyik sem volt prémiumtermék, és az A7 nem az A6 helyett, hanem mellé érkezik továbbá egyszerűen túl szép a bukáshoz.


Szabadidőautók
Hyundai iX35, Toyota RAV4, VW Touareg, Porsche Cayenne, Dacia Duster, Chevrolet Captiva átdolgozás, MINI Crossman, JEEP Grand Cherokee, Nissan Juke, KIA Sportage, Opel Antara modellfrissítés

Takarékosabb lesz a második Cayenne

Takarékosabb lesz a második Cayenne

Takarékosabb lesz a második Cayenne


Nincs még egy kategória, amely ennyi újdonsággal gazdagodna, köztük rendkívül fajsúlyos típusokkal. A nagyobb szabadidő-autók között a VW Touareg és a Porsche Cayenne megújulása a legnagyobb sztori idén.

Májusban karcsúbb Porsche Cayenne

Nem véletlen a párhuzamos modellváltás, mert az elsőhöz hasonlóan a második generáció tagjai között is közeli a rokonság.

A Cayenne megszabadul több talicskányi hájtól, az új mintegy két mázsával könnyebb elődjénél. A futóművön 66, az ajtókon 39 kilót spóroltak meg a fejlesztők, akiknek elsődleges célja az volt, hogy növeljék az orbitális fogyasztása és agresszív külseje miatt sokak által félve utált Cayenne elfogadottságát.

Két mázsát fogyott elődjéhez képest

Két mázsát fogyott elődjéhez képest

Két mázsát fogyott elődjéhez képest


Először a Cayenne S és a Cayenne Turbo jelenik meg, a Panamerát repítő közvetlen befecskendezéses nyolchengeresekkel.

Előbbi 400, utóbbi 500 lóerős lesz. Később az Audi Q7-ből a hathengeres mellett a nyolc, de akár a 12 hengeres dízelmotort is megkaphatja a Cayenne, de ennél biztosabb a hibridhajtású változat érkezése. A 333 lóerős, kompresszoros hathengerest egy 34 kW teljesítményű villanymotor támogatja alacsonyabb fogyasztás és jobb gyorsulás elérésében. Az összes motor fogyasztása csökken az elődhöz képest, akár 23 százalékkal.

A 2010-ben megjelenő kiskocsikról és a családi autókról előző cikkünkben olvashat

Duster, Captiva: 4×4 olcsóbban

Dusternek hívják a terepes Daciát

Dusternek hívják a terepes Daciát

Nyáron jön a terepes Dacia, a Duster


A spektrum másik vége a Duster, amellyel a Dacia nyáron csörtet be a magyar piacra. A jutányos terepjárók közöl fontos a Chevy Captiva nyárra eső átdolgozása. A koreai modell technikájára ráfér a fejlődés, a a designt és a jól variálható utasteret elég, ha nem rontják el.

Az ötletes MINI Crossman és a Nissan Juke nem olcsó, hanem divatos alternatívát kínál majd a szabadidő-autók között. A Juke a magyarul wurlitzert jelentő juke-box szóból lehet ismerős. A gyár az autó nevén kívül nagyon keveset árult el róla, így még azt sem tudni, hogy felárért lesz-e belőle összkerékhajtású?

Kia Soul, SX4, Urban Cruiser: a Nissan Juke konkurensei

Kia Soul, SX4, Urban Cruiser: a Nissan Juke konkurensei


Kedvcsináló a galériához. Ez itt az októberben befutó Nissan Juke
A Crossmann rendes ajtókat kap, ez csak a tanulmány

A Crossmann rendes ajtókat kap, ez csak a tanulmány

A széria Crossmann rendes ajtókat kap


A motorjait is csak találgatni tudjuk, de alighanem a Note 1,4 és 1,6 literes benzineséről illetve az 1,5 dCi különféle teljesítményű verzióiról lehet szó, mert az a modell ugyanabban a gyárban készül Angliában, ahol a Qashqai és a Note. Ha a Juke csak feleannyira bejön, mint a Qashqai, akkor már megérte a Nissannak.

Dél-Korea visszavág

Itthon sok függ majd az árától, mert a kisautó-városi SUV-kombók között az SX4 a mérce, de az októberi bevezetés után okosabbak leszünk.

A Tucson utóda a Hyundai iX35

A Tucson utóda a Hyundai iX35

A Tucson utóda a Hyundai iX35


A kicsit nagyobb szabadidő-autók között a tavasszal debütáló Hyundai iX35 jó fél évvel előzi meg testvérét, a KIA Sportage-et.

A Tucsont leváltó autóból egy példány már most is áll az importőrhöz tartozó márkakereskedésben. Az összkerékhajtás magától kapcsol majd be, a forma nagyon dizájnos az eddigiekhez képest, bár némi Ford Kuga visszaköszön benne.


Kupék, sportkocsik és kabriók
Átdolgozott Volvo C70, Mercedes-Benz SLS AMG, Audi R8 Spyder, FIAT 500 kabrió, Mercedes-Benz E-osztály kabrió, Honda CR-Z, Infiniti G37 CC, Peugeot RCZ, Renault Mégane CC, Renault Twingo roadster

SLS AMG: az 54,5 milliós szupersportautó

54,5 millió kérnek az SLS AMG-ért

54,5 millió kérnek az SLS AMG-ért

54,5 millió kérnek az SLS AMG-ért


Káprázatos újdonságokra számíthatunk a sportautók között, de ezekre legtöbbünknek kár is elkezdenie spórolni. A Mercedes-Benz SLS AMG 54 470 000 forintba kerül, az Audi R8 Spyder pedig csak drágább lehet a zárt változatnál, amelynek listaára 33,6 millió forintról indul.

Elérhetőbb a FIAT 500 kabrió, amelynek forgalmazását már tavaly őszre is ígérte az importőr, de a válságban voltak fontosabb feladatok, mint bevezetni egy nyitott autót a lucskos hidegben.

Úgy fest, a hűvös decemberben bikinis csajokkal reklámozott kisautó bárhol felvillanyozza az embereket.

Kétszáz év: szoknyától a hibridig
Csak tanulmány a szépséges SR1

Csak tanulmány a szépséges SR1

Csak tanulmány a szépséges SR1


Két új modell, az 5008 egyterű és az RCZ kupé bevezetése mellett a Peugeot számára az idei év a márka 200 éves évfordulójáról is szól. 1810-ben történt ugyanis, hogy Jean-Frédéric és Jean-Pierre Peugeot az atyai malom helyett az acélgyártás felé fordultak. A címerállatnak választott oroszlán a pengék, szoknyaabroncsok, borsőrlők és egyéb finomacél-áruk erősségére utal.

Automobilok 1891 óta készülnek, a legújabb a majd márciusban, a Genfi Autószalonon bemutatkozó SR1 tanulmány. Hátsó kerekeit a 95 lóerős elektromos, az elsőket az 1,6 literes, 218 lóerős benzines turbómotor hajtja. Ez a hibridjármű vezeti be az oroszlános embléma új változatát, amelyet a szériaautókon is láthatunk. A hétköznapi modellek vásárlóit az ünneplés részeként limitált szériákkal csábítja a Peugeot, ahogy dukál.

RCZ, CR-Z: egyik Peugeot, a másik Honda

114 lóerős a benzines, 14 a villanymotor

114 lóerős a benzines, 14 a villanymotor

114 lóerős a benzines, 14 a villanymotor


A Honda a száguldó koporsónak becézett CRX utódját dobja be CR-Z néven, ami nem keverendő össze a július táján befutó RCZ-vel. Ha már a gyár először felvizezte, majd kinyírta a legendás zsebkupét, legalább az utódja nem akármilyen technikát kap. A tavasz végétől forgalmazott CR-Z hibrid motorja a száguldást szolgálja, de csekély környezetszennyezéssel.

Szeretnénk hinni benne, hogy a CR-Z élőben nem okoz majd csalódást, mert az ezerötös benzines 114 és a villanymotor 14 lóereje a mai autók súlyával nem ígér sokat.

A CRX-nek rajongótábora van

A CRX-nek rajongótábora van


Kedvcsináló a galériához

Nyitott év a Renault-nál
A 3. negyedévben lesz kapható a Twingo roadster

A 3. negyedévben lesz kapható a Twingo roadster

A 3. negyedévben lesz kapható a Twingo roadster


Rosszat sejtünk, mert a 9,7 másodperces százra gyorsulás gyengébb az alap ezerhatos CRX idejénél, nem is beszélve a VTi képességeiről. Viszont a passzív biztonságra aligha lehet panasz.

2010 a Renault-nál a nyitott tetős autók jegyében telik. Tavasszal az újra üvegtetős Mégane CC-vel dúsul a kínálat, nyárra a Twingóból tanulmányként már látott roadster is megjön. A nevét még nem tudjuk, de jó, hogy a franciáknak van bátorsága a Kangoo BeBop mellett még egy résmodellhez.

A 2010-ben megjelenő kiskocsikról és a családi autókról előző cikkünkben olvashat

Új autók és a hazai piaci bevezetés időpontja
Márkák 1. negyedév 2. negyedév 3. negyedév 4. negyedév
Alfa Romeo Giulietta  
Audi S5 Sportback, A4 3.0 Clean TDI, A3 1.6 TDIe A8 és R8 Spyder  A1 A7 Sportback
BMW Új 5-ös
Chevrolet Spark Captiva átdolgozás
Citroën
C3 és DS3
Dacia Duster
Fiat Doblo/Doblo Cargo 500 kabrió
Ford Focus EcoNetic II
S-Max és Galaxy frissítés
Mondeo frissítés C-Max és Grand C-Max
Honda CR-V frissítés CR-Z
Hyundai iX35 Meriva-konkurens kis egyterű
Infiniti

Jeep

EX és FX dízel G37 kupé-kabrió új M (A6-méretű szedán)

Grand Cherokee

Kia Venga Sportage
Lexus GS és LS modellfrissítés
Mazda Mazda5 benzines  
Mercedes-Benz SLS AMG
E-osztály kabrió
E63 AMG T-Model
R-osztály modellfrissítés   CLS
Viano
Maybach
MINI Crossman (4×4-es mini SUV)
Nissan 370Z Roadster
Qashqai frissítés
Dízel Murano Juke crossover Micra
Opel Astra J
felfrissített Corsa
Meriva
Movano
Vivaro és Antara frissítés
Astra Sports Tourer kombi
dízel Insignia 4×4
Peugeot 5008 egyterű RCZ kupé
Porsche 911 Sport Classic és 911 GT3 RS
Boxster Spyder
Új Cayenne S
Cayenne Turbo
911 Turbo S (530 LE)
Renault Fluence Mégane CC
Trafic  frissítés
Master
Twingo roadster
Saab 9-5 (a gyár sorsától függően)
SEAT Exeo ST Leon/Altea/Altea XL 1.2 TSI
Ibiza ST kombi
Ibiza 1.2 CR TDI Alhambra
Skoda

smart

Superb Combi Fabia és Roomster modellfrissítés
Fabia RS

fortwo átdolgozás

Suzuki   Talán: átdolgozott Swift
Toyota Auris modellfrissítés RAV4 teljes modellfrissítés Auris hibrid
Corolla átdolgozás
Volkswagen  Golf R és Scirocco R, Polo BlueMotion Touareg, Polo Cross Polo GTI, átdolgozott Phaeton
Szeptember: Sharan és Touran
Volvo Átdolgozott C30 és C70 S60 V60 (S60 kombi)

Forrás: márkaimportőrök. A listában nem szereplő márkák (pl. Chrysler, Dodge, Mitsubishi, Subaru) tudomásunk szerint nem vezetnek be újdonságot idén, vagy az autó érkezése még nem publikus. A tényleges piaci bevezetés csúszhat a tervezetthez képest