Luxusautók |
BMW Ötös, Audi A8, Saab 9-5, Infiniti M, Mercedes-Benz R-osztály átdolgozás, Mercedes-Benz CLS, Audi A7 |
Új 5-ös és új A8
Idén két nagy durranás várható a luxuskategóriában. A korábbi az új 5-ös BMW, amely március 20-tól lesz kapható itthon, a későbbi az Audi A8 áprilisra tervezett bemutatása.
A harmadik generáció követi az „A4 szorozva kettővel”-elvet, mindig ez a két modell hasonlított igazán egymásra. A nagynak ez kevésbé árt, mert elég tekintélyes hozzá, a kisebbnek pedig kifejezetten jót tesz. (Emlékezzünk csak: hátulnézetben a Mercedes-Benz is így csinálta az 1998 utáni S-osztállyal és a 2000-ben bemutatott C-vel.)
A 2010-ben megjelenő kiskocsikról és a családi autókról előző cikkünkben olvashat |
Az 513 centis járgány kívülről szándékosan visszafogott, mert egy mai luxusautónak nem kifelé, hanem befelé kell sugároznia a pompát az Audi szerint.
Belül elsőre a képeken is pazar az autó, de majd a nemzetközi bemutatón megnézzük élőben. Hibrid az első időkben nem lesz, várható viszont egy hat literre(!) leszorított átlagfogyasztású 3,0 TDi, amely a túlsúlyban lévő quattrókkal szemben elsőkerék-hajtású.
Infiniti M: ki hallott róla?
Nyáron beront a hátsókerék-hajtású Infiniti M. Ez a szinte teljesen ismeretlen kocsi az Audi A6-tal, a Lexus enyhén módosított GS sorozatával és az Ötös BMW-vel konkurál. A 3,7 literes benzines mellett egy háromezres, a Renault-val közös V6-os dízel is lesz benne, 2011-ben pedig a hibridverzió is megérkezik hazánkba.
Ha a vezető erősen nyomja a gázt, az autó a gázpedál ellenállásának növelésével igyekszik kevésbé környezetszennyező vezetésre ösztönözni a tulajt, az Eco üzemmód azonban kikapcsolható. A zajkomfortot javítandó az M37 és testvérei a motorzaj kellemetlen részét a hangszórókból sugárzott, ellentétes fázisú hanghullámokkal oltják ki.
CLS az új E-osztályból
Októberben megjelenik a Mercedes-Benz CLS utódja, amely a négyajtós kupékat divatba hozta. Sikere nélkül az Audi aligha dobná piacra a szintén, kupés, szintén négyajtós, de kicsit nagyobb és főleg ferdehátú A7-est.
Az ötajtós karosszéria a felső kategóriában rossz ajánlólevél, eddig többnyire lebőgtek a ferdehátú autók (ld. Vel Satis). Ám egyik sem volt prémiumtermék, és az A7 nem az A6 helyett, hanem mellé érkezik továbbá egyszerűen túl szép a bukáshoz.
Szabadidőautók |
Hyundai iX35, Toyota RAV4, VW Touareg, Porsche Cayenne, Dacia Duster, Chevrolet Captiva átdolgozás, MINI Crossman, JEEP Grand Cherokee, Nissan Juke, KIA Sportage, Opel Antara modellfrissítés |
Nincs még egy kategória, amely ennyi újdonsággal gazdagodna, köztük rendkívül fajsúlyos típusokkal. A nagyobb szabadidő-autók között a VW Touareg és a Porsche Cayenne megújulása a legnagyobb sztori idén.
Májusban karcsúbb Porsche Cayenne
Nem véletlen a párhuzamos modellváltás, mert az elsőhöz hasonlóan a második generáció tagjai között is közeli a rokonság.
A Cayenne megszabadul több talicskányi hájtól, az új mintegy két mázsával könnyebb elődjénél. A futóművön 66, az ajtókon 39 kilót spóroltak meg a fejlesztők, akiknek elsődleges célja az volt, hogy növeljék az orbitális fogyasztása és agresszív külseje miatt sokak által félve utált Cayenne elfogadottságát.
Először a Cayenne S és a Cayenne Turbo jelenik meg, a Panamerát repítő közvetlen befecskendezéses nyolchengeresekkel.
Előbbi 400, utóbbi 500 lóerős lesz. Később az Audi Q7-ből a hathengeres mellett a nyolc, de akár a 12 hengeres dízelmotort is megkaphatja a Cayenne, de ennél biztosabb a hibridhajtású változat érkezése. A 333 lóerős, kompresszoros hathengerest egy 34 kW teljesítményű villanymotor támogatja alacsonyabb fogyasztás és jobb gyorsulás elérésében. Az összes motor fogyasztása csökken az elődhöz képest, akár 23 százalékkal.
A 2010-ben megjelenő kiskocsikról és a családi autókról előző cikkünkben olvashat |
Duster, Captiva: 4×4 olcsóbban
A spektrum másik vége a Duster, amellyel a Dacia nyáron csörtet be a magyar piacra. A jutányos terepjárók közöl fontos a Chevy Captiva nyárra eső átdolgozása. A koreai modell technikájára ráfér a fejlődés, a a designt és a jól variálható utasteret elég, ha nem rontják el.
Az ötletes MINI Crossman és a Nissan Juke nem olcsó, hanem divatos alternatívát kínál majd a szabadidő-autók között. A Juke a magyarul wurlitzert jelentő juke-box szóból lehet ismerős. A gyár az autó nevén kívül nagyon keveset árult el róla, így még azt sem tudni, hogy felárért lesz-e belőle összkerékhajtású?
A motorjait is csak találgatni tudjuk, de alighanem a Note 1,4 és 1,6 literes benzineséről illetve az 1,5 dCi különféle teljesítményű verzióiról lehet szó, mert az a modell ugyanabban a gyárban készül Angliában, ahol a Qashqai és a Note. Ha a Juke csak feleannyira bejön, mint a Qashqai, akkor már megérte a Nissannak.
Dél-Korea visszavág
Itthon sok függ majd az árától, mert a kisautó-városi SUV-kombók között az SX4 a mérce, de az októberi bevezetés után okosabbak leszünk.
A kicsit nagyobb szabadidő-autók között a tavasszal debütáló Hyundai iX35 jó fél évvel előzi meg testvérét, a KIA Sportage-et.
A Tucsont leváltó autóból egy példány már most is áll az importőrhöz tartozó márkakereskedésben. Az összkerékhajtás magától kapcsol majd be, a forma nagyon dizájnos az eddigiekhez képest, bár némi Ford Kuga visszaköszön benne.
Kupék, sportkocsik és kabriók |
Átdolgozott Volvo C70, Mercedes-Benz SLS AMG, Audi R8 Spyder, FIAT 500 kabrió, Mercedes-Benz E-osztály kabrió, Honda CR-Z, Infiniti G37 CC, Peugeot RCZ, Renault Mégane CC, Renault Twingo roadster |
SLS AMG: az 54,5 milliós szupersportautó
Káprázatos újdonságokra számíthatunk a sportautók között, de ezekre legtöbbünknek kár is elkezdenie spórolni. A Mercedes-Benz SLS AMG 54 470 000 forintba kerül, az Audi R8 Spyder pedig csak drágább lehet a zárt változatnál, amelynek listaára 33,6 millió forintról indul.
Elérhetőbb a FIAT 500 kabrió, amelynek forgalmazását már tavaly őszre is ígérte az importőr, de a válságban voltak fontosabb feladatok, mint bevezetni egy nyitott autót a lucskos hidegben.
Úgy fest, a hűvös decemberben bikinis csajokkal reklámozott kisautó bárhol felvillanyozza az embereket.
Kétszáz év: szoknyától a hibridig
Két új modell, az 5008 egyterű és az RCZ kupé bevezetése mellett a Peugeot számára az idei év a márka 200 éves évfordulójáról is szól. 1810-ben történt ugyanis, hogy Jean-Frédéric és Jean-Pierre Peugeot az atyai malom helyett az acélgyártás felé fordultak. A címerállatnak választott oroszlán a pengék, szoknyaabroncsok, borsőrlők és egyéb finomacél-áruk erősségére utal. Automobilok 1891 óta készülnek, a legújabb a majd márciusban, a Genfi Autószalonon bemutatkozó SR1 tanulmány. Hátsó kerekeit a 95 lóerős elektromos, az elsőket az 1,6 literes, 218 lóerős benzines turbómotor hajtja. Ez a hibridjármű vezeti be az oroszlános embléma új változatát, amelyet a szériaautókon is láthatunk. A hétköznapi modellek vásárlóit az ünneplés részeként limitált szériákkal csábítja a Peugeot, ahogy dukál. |
RCZ, CR-Z: egyik Peugeot, a másik Honda
A Honda a száguldó koporsónak becézett CRX utódját dobja be CR-Z néven, ami nem keverendő össze a július táján befutó RCZ-vel. Ha már a gyár először felvizezte, majd kinyírta a legendás zsebkupét, legalább az utódja nem akármilyen technikát kap. A tavasz végétől forgalmazott CR-Z hibrid motorja a száguldást szolgálja, de csekély környezetszennyezéssel.
Szeretnénk hinni benne, hogy a CR-Z élőben nem okoz majd csalódást, mert az ezerötös benzines 114 és a villanymotor 14 lóereje a mai autók súlyával nem ígér sokat.
Nyitott év a Renault-nál
Rosszat sejtünk, mert a 9,7 másodperces százra gyorsulás gyengébb az alap ezerhatos CRX idejénél, nem is beszélve a VTi képességeiről. Viszont a passzív biztonságra aligha lehet panasz.
2010 a Renault-nál a nyitott tetős autók jegyében telik. Tavasszal az újra üvegtetős Mégane CC-vel dúsul a kínálat, nyárra a Twingóból tanulmányként már látott roadster is megjön. A nevét még nem tudjuk, de jó, hogy a franciáknak van bátorsága a Kangoo BeBop mellett még egy résmodellhez.
A 2010-ben megjelenő kiskocsikról és a családi autókról előző cikkünkben olvashat |
|
Forrás: márkaimportőrök. A listában nem szereplő márkák (pl. Chrysler, Dodge, Mitsubishi, Subaru) tudomásunk szerint nem vezetnek be újdonságot idén, vagy az autó érkezése még nem publikus. A tényleges piaci bevezetés csúszhat a tervezetthez képest