Mi közös van a húszmillió feletti vételáron kívül egy négyajtós kupéban, egy kétszemélyes kabrióban és egy hétüléses dzsipben? Ebben az esetben a luxus
Majdnem olyan tágas belül, mint az 5-ös

Majdnem olyan tágas belül, mint az 5-ös

Majdnem olyan tágas belül, mint az 5-ös

 

 

Mi számít luxusnak? Egy villa, egy yacht, egy magánrepülő? Esetleg a megszokottnál jobb vörösbort venni vagy hajnali horgászás után fényes nappal aludni?

Bármi is az, a luxus attól luxus, hogy ritkán adatik meg és ünnep az embernek.

Furcsa volna, ha épp az autóipar nem szolgálná ki a legmagasabb igényeket. A tehetséggel és kemény munkával vagy szimpla ügyeskedéssel szerzett vagyonból a legkülönbözőbb luxusautókra áldozhatunk.

Hosszú, széles és lapos. A Porsche Panameránál 2,6 centivel alacsonyabb a BMW, tengelytávja 11,3 centivel nagyobb, mint a kétajtós 6-osé

Hosszú, széles és lapos. A Porsche Panameránál 2,6 centivel alacsonyabb a BMW, tengelytávja 11,3 centivel nagyobb, mint a kétajtós 6-osé

Négyajtós 6-os: húszmillió felett

Sokan lesznek, aki 7-es helyett négyajtós 6-osba ülnek

Sokan lesznek, akik 7-es helyett négyajtós 6-osba ülnek

Sokan lesznek, aki 7-es helyett négyajtós 6-osba ülnek

 

 

Több mint húszmillió forint elköltésekor a 640d Gran Coupé erős kísértés. Az öt méter feletti, négyajtós túraautó drágább az Ötösnél, szebb a Hetesnél és sokkal praktikusabb a kétajtós Hatosnál.

Ez az a modell, ami helyett az úri közönség A7 Sportbackre, CLS-re, Panamerára, választékosabb ízléssel Jaguar XJ-re vagy Maserati Quattroportéra költött a konkurenciánál.

Látva keret nélküli ablakait és lenyűgöző hátulját, a vele közös padlólemezre épülő, bojlertestű 5 GT mellé sem mer állni.
 
Videón a háromféle luxusautó

Csak plusz 313 ezer forintért hajlandó az autó felismerni a slusszkulcsot és nyitni az ajtókat. Aki sóher, az nyomkodhatja a lakatot

Csak plusz 313 ezer forintért hajlandó az autó felismerni a slusszkulcsot és nyitni az ajtókat. Aki sóher, az nyomkodhatja a lakatot

Csak plusz 313 ezer forintért hajlandó az autó felismerni a slusszkulcsot és nyitni az ajtókat. Aki sóher, az nyomkodhatja a lakatot

 

 

Bánhatják a BMW-nél, hogy a petyhüdt ferdehátúra elsütötték a GT nevet, mert ha létezik ízig-vérig Gran Turismo, akkor az a négyajtós Hatos.

Kőrisfa, Individual-bőrrel

Ám a Gran Coupé sem melléfogás, mert az autó kupé is és grandiózus is, főleg az Individual csomag kőrisfa betétes kormányával, 2,3 milliós, túlérzékeny, de újonnan csodálatos bőrkárpitjával, Alcantara tetőborításával és más finomságaival.

A szépség alapáron jár, de extrákra nemcsak lehet, muszáj is költeni a kínos alapfelszereltség miatt. A gumiabroncsok légnyomás-ellenőrzése, ami a Mégane-ban tíz éve elérhető, a dízel Gran Coupéban 99 ezer forintba kerül. Ám ez csak egy autós lapnak érdekes, a törzsközönség Mégane-t legfeljebb a személyzetnél látott.

Bajor autók listaára háromliteres dízelmotorral
Audi A7 Sportback 3,0 TDI BiTurbo quattro (313 LE) 19 019 090 Ft
BMW 535d (313 LE) 15 792 000 Ft
BMW 640d Gran Coupé (313 LE) 23 818 000 Ft
BMW 740d (313 LE) 25 499 000 Ft

 

1500-tól megkapjuk a 630 Nm-es nyomatékot, a soros hathengeres dízel 313 lóerős és 5000 fölé forgatható

1500-tól megkapjuk a 630 Nm-es nyomatékot, a soros hathengeres dízel 313 lóerős és 5000 fölé forgatható

1500-tól megkapjuk a 630 Nm-es nyomatékot, a soros hathengeres dízel 313 lóerős és 5000 fölé forgatható

 

 

Nem szükséges első vérig előzgetni, az extrákkal 37 013 400 forintos 640d primátusa kikezdhetetlen. Amerre csak jár, tisztelik szépségét és félik őserejét. 630 Nm 5,4 másodperc alatt lövi fel százra az 1,9 tonnás tesztautót. A fék, a futómű és a világraszóló dízelmotor is olyan, mintha a mágikus 300-ra méretezték volna őket, épp csak az elektronika elveszi a gázt valamivel 250 felett.

Sportkupé is lehet

Nincs mit bizonyítania, de az üzemmód-kapcsolót Sport+-ba állítva luxuskényelmű utazóautóból sportkupévá válik. Az aktív kormánnyal bámulatosan kis mozdulatokkal irányítható, de legjobban akkor domborít, ha kedvünk szottyan elugrani valahová, például Münchenbe.

A Mandarin Oriental legjobb szobája és egy asztal a Käferben a kocsiból lefoglalható, mert telefonunk netkapcsolatával és az iDrive pogácsájával a középső képernyőn is internetezhetünk.

Alapáron, 23 818 000 forintért a 640d Gran Coupé csak egy erős kupé, luxusautóvá az extrák teszik. A feláras tételekkel 37 milliós összegből csupán 265 000 Ft a regadó, de 7,8 millió forint az áfa

Alapáron, 23 818 000 forintért a 640d Gran Coupé csak egy erős kupé, luxusautóvá az extrák teszik. A feláras tételekkel 37 milliós összegből csupán 265 000 Ft a regadó, de 7,8 millió forint az áfa

Sportautóként is vezethető az új SL, de kényelme elsőrangú maradt

Sportautóként is vezethető az új SL, de kényelme elsőrangú maradt

Sportautóként is vezethető az új SL, de kényelme elsőrangú maradt

 

 

Erősebb motorral, jobb kényelemmel, fényűzőbb belső térrel csak sokszor drágább autók kényeztetnek, de az igazi luxus a BMW árát egy csupán kétüléses és sokkal kevésbé használható autóra költeni.

Mercedes-Benz: tökéletes SL a 350 is

Például egy új SL-re, amelyből a tesztautó takaros extrafelszereltséggel, de a 350-as alapváltozatban 36 millió forintba került.

Egy osztrák kolléga szerint az SL-hez a fiatalok azzal a távolságtartással közelítenek, amivel egy meleg divattervező venne mellméretet Giselle Bündchenről. Kétségtelen, hogy az R 231 kódú generáció a megállapodottak autója, az ötödik, de inkább a hatodik x utáni ajándék lehet.

Érett férfiaknak

Parádésan rugózik, de sportosan vezetve is sokat nyújt az R 231-es SL

Parádésan rugózik, de sportosan vezetve is sokat nyújt az R 231-es SL

Várhatóan tíz évig piacon lesz az R 231-es SL

 

 

Nagyszerűségét az érett férfiak érzik át, akiknek nem arra kell a 306 lóerő, hogy utcai villongásokba bonyolódjanak. Aki meg tud venni egy ilyen kaliberű autót, az elért valamit és inkább élvezni akarja az életét, semmint kockára tenni.

Talán csak egyszer próbálja ki, milyen 5,9 másodperc alatt százra gyorsulni, milyen hang csalható elő a V6-os motorból padlógázon, mennyire gyors az automata váltó Sport állásban. Elég sejtenie, hogy aligha van még egy autó a világon, amely hasonló kényelem mellett annyira agilis volna, mint a több mint egy mázsát fogyó, nagyrészt alukasztnis hatodik generáció.

Mercedes-Benz-modellek azonos motorral
Mercedes-Benz E 350 15 601 900 Ft
Mercedes-Benz ML 350 16 617 900 Ft
Mercedes-Benz CLS 350 19 780 200 Ft
Mercedes-Benz S 350 24 314 100 Ft
Mercedes-Benz SL 350 28 619 400 Ft
   

Nem sportautó

Sportosan mélyre engedhető az SL ülése. A bőrkárpit bevonata visszaveri a napsugarakat, hogy kevésbé forrósodjon fel az ülés

Sportosan mélyre engedhető az SL ülése. A bőrkárpit bevonata visszaveri a napsugarakat, hogy kevésbé forrósodjon fel az ülés

Sportosan mélyre engedhető az SL ülése. A bőrkárpit bevonata visszaveri a napsugarakat, hogy kevésbé forrósodjon fel az ülés

 

 

Mert az SL (Sport Leicht) továbbra sem sportkocsi, hiába titulálja a gyár következetesen roadsternek.

Inkább kompakt luxuslimuzin, amely parádésan rugózik és káprázatosan elegáns belül. Ha Steve Jobs élne, gyaníthatóan az AMG SL-eket cserélgetné tovább félévente. (Egyforma színben és felszereltséggel megrendelt autóit nem kellett rendszámtáblával elcsúfítania, mert a kaliforniai előírások csak hat hónap után teszik kötelezővé a rendszámozást.)

A jólét nagystílűvé tesz, a Mercedesben megérteni, hogy csak a hajszolt csórók előznek jobbról, vágnak be a buszsávból. Aki úr, azt nem tartják nyomás alatt.

Ormótlan az első túlnyúlása, mintha nem is a hátsó, hanem az első kerekeit hajtaná

Ormótlan az első túlnyúlása, mintha nem is a hátsó, hanem az első kerekeit hajtaná

Fuvallat a fejtámlából

Széria a légsál, a meleg fuvallat alapáron érkezik a fejtámlákból

Széria a légsál, a meleg fuvallat alapáron érkezik a fejtámlákból

Széria a légsál, a meleg fuvallat alapáron érkezik a fejtámlákból

 

 

Az SL azzal a megejtő tökéletességgel suhan, amit a fejlesztőnek tenyésztett, sokadik generációs német mérnökzsenik képesek megvalósítani.

A menetszél sosem zavaró, sosem túl gyér, a gombnyomásra mozgó szélfogóval pont jól adagolható.

Hűvös estéken meleg fuvallat édesíti meg az utazást a fejtámlákból, tűző napon parkolva segít a bőrkárpit fényvisszaverő rétege és a szélvédőmosó permete véletlenül sem jut be a nyitott utastérbe.

Ideális városi és utazóautók egyben. Kényelmük verhetetlen hosszú utakon, a városokban pedig sokan látják bennük a tulajt

Ideális városi és utazóautók egyben. Kényelmük verhetetlen hosszú utakon, a városokban pedig sokan látják bennük a tulajt

Tetőnyitás: csak állva

Kijelző mutatja, merre állnak igazából a kerekek

Kijelző mutatja, merre állnak igazából a kerekek

Kijelző mutatja, merre állnak igazából a kerekek

 

 

Kissé zsenáns, hogy az SL teteje menet közben nem működtethető, amit egy 911 Cabriolet 50-ig tud. Jól meg kell választani, hol fogunk bele a kitárulkozásba, mert ha zöldre vált a lámpa, csak csigatempóban fejezhető be a nyitás.

Azt sem értettük, hogy kaphatott ennyire bumfordi órát a műszerfal közepére és mitől olyan ormótlan az első túlnyúlása, mintha nem is a hátsó, hanem az első kerekeit hajtaná. De oda se neki, az SL nimbuszának nem ártanak effajta botlások.

Aszfalt: nyet. Vagyon: dá!

Nem sokat tart, de illik az autó hangulatához a trónus

Nem sokat tart, de illik az autó hangulatához a trónus

Nem sokat tart, de illik az autó hangulatához a trónus

 

 

Ám távol a fényes nyugattól, a zord viszonyok kifognak a német nagyágyúkon. Ha rosszak vagy nincsenek is utak, de reprezentálni kell, ott a G-osztálynak és a Range Rovernek is kapaszkodnia kell, ha a legnagyobb Land Cruiser az ellenfél.

Ahol pár laza ásónyomnyira olajat rejt a föld, erős az igény a luxusterepjárókra. A sejkek csak a sivatagban játszanak vele, de a KRAZ-ok szülőföldjén tényleg szükség lehet rá. Oroszországban az elvadult viszonyok között nemcsak a továbbjutás, de a túlélés záloga egy Land Cruiser V8.

Nálunk 6 és 12,8 liter között fogyasztott a 640d Gran Coupé. Országúton andalogva az SL 350 képes 6,9 literrel eljárni, pedig benzines és 306 lóerős, a maximum városban 18 liter. 2,6 tonnányi Land Cruisert nehéz mozgatni, ezért fogyaszt legalább 9,4 és maximum 18 litert a V8-as dízel

Nálunk 6 és 12,8 liter között fogyasztott a 640d Gran Coupé. Országúton andalogva az SL 350 képes 6,9 literrel eljárni, pedig benzines és 306 lóerős, a maximum városban 18 liter. 2,6 tonnányi Land Cruisert nehéz mozgatni, ezért fogyaszt legalább 9,4 és maximum 18 litert a V8-as dízel

Szanatórium

1600 és 2800 között 650 Nm a V8-as dízelmotor nyomatéka. A hajómotorok nyugalmával rotyog a V8

1600 és 2800 között 650 Nm a V8-as dízelmotor nyomatéka. A hajómotorok nyugalmával rotyog a V8

1600 és 2800 között 650 Nm a V8-as dízelmotor nyomatéka. A hajómotorok nyugalmával rotyog a V8

 

 

Ezzel az autóval nem kell bizonygatni, hogy legázol bármit, amitől relaxáltan, szanatóriumi békében utazhatunk vele.

Sosem voltunk jámborabb sofőrök, mint a V8-as masztodont uralva, amely 272 lóerős és 8,2 másodperc után százzal rombol.

A 200-as Land Crusier rendíthetetlenséget áraszt, érezni, hogy a következő ezer évben itt semmi baj nem érhet és a japán behemót ott is kitart, ahol még csak papíron léteznek utak.

Lefőzi a mechanikát

A kisebb 150-esben is elérhető crawl controllal napnál világosabbá teszi, mennyivel többre képes az autó elektronikus szerkezetként, mint pár évtizede mechanikus gépként volt.

Átjut ott, ahol kőkemény offroaderek is feladják, miközben a hűtőládában a pezsgőt temperálja. Ormótlan kapcsolóin kár fennakadni, itt nem a formák adják a luxust, hanem az a biztonság és komfort, ahogy az LC dacol hóval, sziklákkal, monszunnal, homokviharral.

Menyire utálják?

Bár ez a legnyomasztóbb autó a tükörben, a méregdrága terepjárókat kevesebb ellenszenv övezheti más luxuskocsiknál. Legalábbis egy Porsche-értékesítő azt mesélte, hogy a 35 milliós Cayenne-t jobban fogadja a magyar társadalom, mint a feleennyibe kerülő alap Boxstert, mert a kétüléses sportautó csak egy játékszer, az SUV viszont családi autó.

Ha ez így van, akkor az LC luxus a javából. Mert mi lehet nagyobb ajándék, mint elkerülni a gyűlölködő pillantásokat?