„Oda téged nem fognak beengedni, mert ma jön a Viktor” – mondja egy úr a jólértesültek magabiztosságával, akitől útbaigazítást kérek a Suzuki-gyárba menet. De bízom magamban, így a vasútállomás felől, dzsipek rázópályájának is befogható útszakaszon kanyargok a gyár felé.
Hatékony sajtóelhárítás
Fotómotyónk tűzszerészeti átvizsgálásából tudom, hogy az úrnak igaza volt a miniszterelnöki vizittel kapcsolatban, de szerencsére tévedett bejutási esélyeimet illetően. Az üzemcsarnokban bekísérnek az újságíróknak elkerített karámba, ahonnan a rendezvény végéig nem jöhetünk ki. A hangulat kissé szovjet, de az irányítást átvevő és a kondíciókat megszabó TEK munkatársai illetve a miniszterelnöki propagandagépezet napszámosai biztos tudják, miért kell ennek így lennie.
Tegnap Esztergomban jártunk, ahol Orbán Viktor miniszterelnök és a Suzuki elnök-vezérigazgatója társaságában megünnepeltük, hogy itt az új SX4 S-Cross
Tegnap Esztergomban jártunk, ahol Orbán Viktor miniszterelnök és a Suzuki elnök-vezérigazgatója társaságában megünnepeltük, hogy itt az új SX4 S-Cross
Fotó megosztása:
A gyárak hangulatához hozzátartoznak ezek az üzenetek
A gyárak hangulatához hozzátartoznak ezek az üzenetek
Fotó megosztása:
Takeucsi Hiszasi, az esztergomi Suzuki-gyár igazgatója magyar nyelvű beszéddel tisztelte meg a hallgatóságot. A kedves gesztussal a nap legnagyobb tapsát kapta
Takeucsi Hiszasi, az esztergomi Suzuki-gyár igazgatója magyar nyelvű beszéddel tisztelte meg a hallgatóságot. A kedves gesztussal a nap legnagyobb tapsát kapta
Fotó megosztása:
Szuzuki Oszamu minden évben ellátogat a cég magyarországi gyárába, az új modell gyártásindító ünnepségén is itt járt
Szuzuki Oszamu minden évben ellátogat a cég magyarországi gyárába, az új modell gyártásindító ünnepségén is itt járt
Fotó megosztása:
Orbán Viktor méltatta a japán kultúrában meglévő tiszteletet a másik ember iránt és a méltóságteljes viselkedés, ami itthon hiányzik
Orbán Viktor méltatta a japán kultúrában meglévő tiszteletet a másik ember iránt és a méltóságteljes viselkedés, ami itthon hiányzik
Fotó megosztása:
Nemsokára begördülnek
Nemsokára begördülnek
Fotó megosztása:
A miniszterelnök rutinosan behozta az új autót
A miniszterelnök rutinosan behozta az új autót
Fotó megosztása:
Innen kellett volna értékelhetőbb képeket készítenünk. Nálam komolyabb fotósoknak sem nagyon sikerült
Innen kellett volna értékelhetőbb képeket készítenünk. Nálam komolyabb fotósoknak sem nagyon sikerült
Fotó megosztása:
Kell a nevébe az S-Cross is, mert a jelenlegi SX4 is kapható lesz még egy ideig
Kell a nevébe az S-Cross is, mert a jelenlegi SX4 is kapható lesz még egy ideig
Fotó megosztása:
Megilletődötten ülök a történelmi autóban, amelyből nemrég szállt ki Szuzuki Oszamu és Orbán Viktor
Megilletődötten ülök a történelmi autóban, amelyből nemrég szállt ki Szuzuki Oszamu és Orbán Viktor
Fotó megosztása:
Kényelmesen tágas a hátsó lábtér
Kényelmesen tágas a hátsó lábtér
Fotó megosztása:
A csomagtartó növekedésén is látni, hogy az SX4 S-Cross egy kategóriát ugrott felfelé
A csomagtartó növekedésén is látni, hogy az SX4 S-Cross egy kategóriát ugrott felfelé
Fotó megosztása:
Vonzó tétel a nyitható napfénytető a csúcsfelszereltségű autókban
Vonzó tétel a nyitható napfénytető a csúcsfelszereltségű autókban
Fotó megosztása:
Évente 100 ezer SX4 S-Cross készül Esztergomban az első teljes évtől
Évente 100 ezer SX4 S-Cross készül Esztergomban az első teljes évtől
Fotó megosztása:
Dízelmotorját a FIAT szállítja, az 1,6-os dízel maximális nyomatéka 320 Nm
Dízelmotorját a FIAT szállítja, az 1,6-os dízel maximális nyomatéka 320 Nm
Fotó megosztása:
Első és öszkerékhajtással kapható mindkét motor
Első és öszkerékhajtással kapható mindkét motor
Fotó megosztása:
4 980 000 forint az alapára, de az értékesítések dandárját a GL+nevű, középső felszereltség adja majd. Benzines motorral 5,3, dízellel 6,1 millió forintól kapható
4 980 000 forint az alapára, de az értékesítések dandárját a GL+nevű, középső felszereltség adja majd. Benzines motorral 5,3, dízellel 6,1 millió forintól kapható
Fotó megosztása:
118 lóerős a benzines és a szintén ezerhatos dízel is. Hátulról a design erősen követi a modellfrissítés utáni Nissan Qashqait
118 lóerős a benzines és a szintén ezerhatos dízel is. Hátulról a design erősen követi a modellfrissítés utáni Nissan Qashqait
Fotó megosztása:
Benzines szívómotorral 5,9 millió forinttól kapható a 4x4-es modell, Sport, Hó és fixre zárt összkerékhajtásos üzemmóddal. 5,8 millióba kerül a dízel alapváltozat, de elsőkerék-hajtással
Benzines szívómotorral 5,9 millió forinttól kapható a 4x4-es modell, Sport, Hó és fixre zárt összkerékhajtásos üzemmóddal. 5,8 millióba kerül a dízel alapváltozat, de elsőkerék-hajtással
Fotó megosztása:
Átlagos a minőségérzet az utastérben, az SX4 semmivel nem tűnik rosszabb autónak a kategóriában meghatározó Nissan Qashqainál
Átlagos a minőségérzet az utastérben, az SX4 semmivel nem tűnik rosszabb autónak a kategóriában meghatározó Nissan Qashqainál
Fotó megosztása:
Takeucsi Hiszasi, az esztergomi Suzuki-gyár igazgatója magyar nyelvű beszéddel tisztelte meg a hallgatóságot. A kedves gesztussal a nap legnagyobb tapsát kapta
Csak az a kár, hogy ezt épp egy japán vállalat rendezvényén adják elő, mert a hiperudvarias, rendkívül előzékeny japánok vendégeikkel, akik eljönnek velük ünnepelni illetve az ünnepségről tudósítani, nem így bánnának. Sebaj, Takeucsi Hiszasi, a Suzuki-gyár vezérigazgatója magyar nyelven elmondott beszédével elveszi mindennek az élét. Azt kívánja, hogy a magyar családoknak az SX4 utóda ne csak álom, hanem valós lehetőség legyen autócserekor, aminek mi is örülnénk. (Az autó alapára 4 980 000 Ft, de egy panoráma napfénytetős, 4×4-es dízel csúcsmodell belekerülhet 8 500 000 forintba is. Hétmillió feletti áruk ellenére eddig sok gazdára talált a legjobban felszerelt változatokból – tudtuk meg Hársfalvi Jánostól, a Suzuki marketingmenedzserétől.)
Szuzuki Oszamu úr, a titkos tanácsos
Orbán Viktor elárulta hallgatóságának, hogy az eseményen részt vevő, évente egyszer hazánkba látogató Szuzuki Oszamu úrra titkos belső tanácsosként támaszkodnak és meglátásait a világgazdaságról beépítik a gazdaságpolitikába. Az esztergomi befektetés méltatása után áttértünk a korteskedésre. A legjobban tetsző mondatát szó szerint idézném: Magyarországon a befektetések azért nőnek újra, mert „a kormány kiegyensúlyozott és megbízható gazdasági környezetet hozott létre”.
Orbán Viktor méltatta a japán kultúrában meglévő tiszteletet a másik ember iránt és a méltóságteljes viselkedés, ami itthon hiányzik
Orbán Viktor elmondta, hogy a Suzuki-gyár az itt dolgozókon felül még 30 ezer családnak biztosít megélhetést és arról is beszélt, hogy a japán kultúrában még megvan az a tisztelet, méltóságteljes viselkedés, ami nálunk eltűnt, és ami szerintünk is hiányzik.
A beszédeket követően Orbán Viktor és Szuzuki Oszamu beültek egy „újSX4zöld” fényezésű autóba és begurultak vele az ünnepségre. Nem lett szerencséje a füstölő kuplungra, lefulladásra, hangosan pörgő motorra ácsingózóknak, ami amúgy is pitiáner dolog. Miért kéne valakinek, akit biztonsági okokból profi sofőr visz mindenhova, egy vadidegen autóval elsőre boldogulnia? Ezzel együtt a miniszterelnök rutinosan behozta az autót és leparkolt vele a kijelölt helyen. Sajnos az elrekesztett fotósok és operatőrök hada a nekik kijelölt helyről nehezen tudott értékelhető képeket készíteni édesanyjuknak az eseményről, de a feltételeket nem a gyári vendéglátók alakították így.
Évente 100 ezer SX4 S-Cross készül Esztergomban az első teljes évtől
1992 óta 2,3 millió autó Esztergomból
Ez a nyolcadik típus, amelynek gyártását a Suzuki megkezdi Magyarországon (három Swift, két SX4 és a Wagon R+, az Ignis és a Splash adja ki a nyolcat). 1992 óta több mint 2,3 millió autó készült Esztergomban.
Ezt a számot évente nagyjából 100 ezer darabbal bővíti az újdonság, amelyet az ünnepségen szólásra emelkedők következetesen „az új Suzuki-modellnek” neveztek. Az autó teljes neve SX4 S-Cross, amivel megkülönböztethető az egy ideig még megvásárolható elődtől.
4 980 000 forint az alapára, de az értékesítések dandárját a GL+nevű, középső felszereltség adja majd. Benzines motorral 5,3, dízellel 6,1 millió forintól kapható
Kiskocsiból kompakt SUV
Az új autó az első ülőpróba alapján tágas, hátul is bő helykínálatú autó, elődjénél sokkal nagyobb csomagtartóval. Valóban egy kategóriával feljebb indul a kisautók közé sorolandó elődjénél. Mivel vezetni ezúttal nem lehetett, olvassátok el az autóról írt menetpróbát, amiben Földes Attila a 118 lóerős benzinessel és az ugyanekkora teljesítményű dízelmotorral szerzett tapasztalatait énekelte meg.