1/29 Furcsa érzés egy tősgyökeres luxusautóval mélyen betörni a Porschék felségterületére. Ha élményben nem is, tempóban az S8 képes erre
Furcsa érzés egy tősgyökeres luxusautóval mélyen betörni a Porschék felségterületére. Ha élményben nem is, tempóban az S8 képes erre
Fotó megosztása:
2/29 Légrugós az S8, lengéscsillapítását is elektronika vezérli
Légrugós az S8, lengéscsillapítását is elektronika vezérli
Fotó megosztása:
3/29 Téphetsz bármennyivel, nem pirulsz ki és nem kalapál a szíved
Téphetsz bármennyivel, nem pirulsz ki és nem kalapál a szíved
Fotó megosztása:
5/29 A hátsó kerekeket favorizálja az összkerékhajtás
A hátsó kerekeket favorizálja az összkerékhajtás
Fotó megosztása:
6/29 Szériafelszerelésként LED-ek világítanak az első fényszóróban
Szériafelszerelésként LED-ek világítanak az első fényszóróban
Fotó megosztása:
7/29 A hengerek között vannak a feltöltők, a motor külső oldalán van a szívórendszer
A hengerek között vannak a feltöltők, a motor külső oldalán van a szívórendszer
Fotó megosztása:
9/29 Alapáron acél féktárcsa jár
Alapáron acél féktárcsa jár
Fotó megosztása:
10/29 2 912 110 Ft a kerámia féktárcsák felára. A kép illusztráció, egy RS4 Avant fékje látható rajta
2 912 110 Ft a kerámia féktárcsák felára. A kép illusztráció, egy RS4 Avant fékje látható rajta
Fotó megosztása:
11/29 Fényűző, de sportosnak aligha mondható a belső tér
Fényűző, de sportosnak aligha mondható a belső tér
Fotó megosztása:
13/29 Zöld fény jelzi a hengerkiiktatás működését
Zöld fény jelzi a hengerkiiktatás működését
Fotó megosztása:
14/29 Nem DSG: a váltó hagyományos automata, nyolc fokozattal
Nem DSG: a váltó hagyományos automata, nyolc fokozattal
Fotó megosztása:
15/29 5,15 méteres az S8, hátul is tágas benne a hely
5,15 méteres az S8, hátul is tágas benne a hely
Fotó megosztása:
17/29 A hibridben alapáron jár a háromzónás, itt extrának számít a hátul is oldalanként beállítható légkondicionálás
A hibridben alapáron jár a háromzónás, itt extrának számít a hátul is oldalanként beállítható légkondicionálás
Fotó megosztása:
18/29 1870 kilót nyom az M5, 1975 kilós az S8. Arányaiban az S8 könnyebb, mert jóval hosszabb és valamivel szélesebb is
1870 kilót nyom az M5, 1975 kilós az S8. Arányaiban az S8 könnyebb, mert jóval hosszabb és valamivel szélesebb is
Fotó megosztása:
19/29 Nem nehéz felismerni őket a belső sávban
Nem nehéz felismerni őket a belső sávban
Fotó megosztása:
21/29 Mindkettő jellegzetes nappali menetfényt kapott
Mindkettő jellegzetes nappali menetfényt kapott
Fotó megosztása:
22/29 Rózsadomb, Sváb-hegy? Smafu! 10,02 négyzetméternyi S8 képes 42,8 millió forintba kerülni
Rózsadomb, Sváb-hegy? Smafu! 10,02 négyzetméternyi S8 képes 42,8 millió forintba kerülni
Fotó megosztása:
23/29 Ezen a szinten kínos extraként felszámolni a távolságtartó tempomatot. Feláras tétel az éjjellátó berendezés is
Ezen a szinten kínos extraként felszámolni a távolságtartó tempomatot. Feláras tétel az éjjellátó berendezés is
Fotó megosztása:
25/29 Önzáró középső differenciálmű dönt az első és a hátsó kerekek közötti erőelosztásról
Önzáró középső differenciálmű dönt az első és a hátsó kerekek közötti erőelosztásról
Fotó megosztása:
26/29 Könnyűfémből van a váz és a karosszéria, csak a B-oszlop acél, szilárdsági okokból. Az alukasztni 231 kilós súlya egy mázsával alacsonyabb, mintha acélból volna
Könnyűfémből van a váz és a karosszéria, csak a B-oszlop acél, szilárdsági okokból. Az alukasztni 231 kilós súlya egy mázsával alacsonyabb, mintha acélból volna
Fotó megosztása:
27/29 A zölddel jelölt, deaktivált hengerek szelepei zárva vannak, itt nincs befecskendezés. Négyhengeres üzemben autópályán 10 százalékkal alacsonyabb lehet a fogyasztás. A BMW nem hisz ebben, mert a rendszer csak bizonyos terhelési és fordulatszám-tartományokban aktív, de a GM nyolchengeres motorjaiban alkalmazza
A zölddel jelölt, deaktivált hengerek szelepei zárva vannak, itt nincs befecskendezés. Négyhengeres üzemben autópályán 10 százalékkal alacsonyabb lehet a fogyasztás. A BMW nem hisz ebben, mert a rendszer csak bizonyos terhelési és fordulatszám-tartományokban aktív, de a GM nyolchengeres motorjaiban alkalmazza
Fotó megosztása:
29/29 Szériafelszerelés a hátsó kerekek közötti sportdifferenciálmű, amely az ívkülső, jobban terhelhető kerekekre ad több erőt
Szériafelszerelés a hátsó kerekek közötti sportdifferenciálmű, amely az ívkülső, jobban terhelhető kerekekre ad több erőt
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Szériafelszerelésként LED-ek világítanak az első fényszóróban
LED-ek világítanak az első fényszóróban
Ez egy S8 – súgtunk össze autóbuzi kispajtásaimmal, amikor ezüstszínű tükrével elhúzott a sportmodell. Másfél évtizede körbecsodáltuk 18 collos felnijét, áhítattal ittuk a 340, majd 360 lóerős V8 hangját. Az időnként golyófejű és középre belógva vezető tulajra meg igyekeztünk rá sem nézni. Rég volt. Fölénye tudatában
Idén nyáron az Audi a harmadik S8-generáció értékesítését kezdte meg. A sportváltozat kívülről nem sokban különbözik az A8-tól, de egy bankártalálkozón vagy dél-franciaországi jachtklubban az úri közönség érzékelni fogja, hogy ez nem simán drága, hanem méregdrága autó.
Mozgásban az S8
A hátsó kerekeket favorizálja az összkerékhajtás
A hátsó kerekeket favorizálja az összkerékhajtás
Az S8 kicsit sem rokonszenves darab. Kérlelhetetlen, szigorú autó. Ábrázata és LED-fénycsíkja olyan hatékonysággal pucolja tisztára a belső sávot, mintha csak az ő kedvéért épült volna. Tetszik, nem tetszik, saját fölénye tudatában vonulhat világszerte.
Természetes ellensége alig van. A BMW nem gyárt M7-et, így a nyolchengeres, feltöltős és többé-kevésbé sportos luxuslimuzinok között az Alpina B7, a kompresszoros Jaguar XJ és a Mercedes-Benz S 63 AMG az ellenfél. Meg persze a zuhanás a tőzsdén, amikor az autóra szánt bónuszt feleszi a recesszió.
A zölddel jelölt, deaktivált hengerek szelepei zárva vannak, itt nincs befecskendezés. Négyhengeres üzemben autópályán 10 százalékkal alacsonyabb lehet a fogyasztás. A BMW nem hisz ebben, mert a rendszer csak bizonyos terhelési és fordulatszám-tartományokban aktív, de a GM nyolchengeres motorjaiban alkalmazza
V10 helyett V8, turbókkal
A hengerek között vannak a feltöltők, a motor külső oldalán van a szívórendszer
A hengerek között vannak a feltöltők, a motor külső oldalán van a szívórendszer
Az S6-tal együtt itt is kitelt az ideje a V10-es szívómotornak, amelyet a Bentley Continentaléval közös V8 váltott fel.
Furcsa méretcsökkentésről beszélni egy 3993 köbcentis nyolchengeresnél, de ez akkor is feltöltéssel kombinált downsizing, csak a hatalmasról még mindig nagyon nagyra visszavéve.
Motorja nem azonos az S6-ban és az S7 Sportbackben lévővel. 100 lóerős többletteljesítményét és 100 Nm-rel magasabb maximális nyomatékát eltérő turbókkal, nagyobb töltőnyomással és más módosításokkal éri el.
Szomszédos nagyvadak
1870 kilót nyom az M5, 1975 kilós az S8. Arányaiban az S8 könnyebb, mert jóval hosszabb és valamivel szélesebb is
1870 kilót nyom az M5, 1975 kilós az S8
Olyan szerencsém volt, hogy az M5-ből ülhettem át az S8-ba, majd vissza. 560 lóerő ott, 520 itt, 1870 vs. 1975 kg, 680 illetve 650 Nm, 4,3 és 4,2s százig: a számadatok alapján elhanyagolhatóak az eltérések. Komoly tanulság volt számomra, hogy közúton, ésszel vezetve a két autó között nem tényleg volt akkora különbség, mint feltételeztem volna.
Az M5 elsősorban nehezebb, pontosabb és több visszajelzést adó kormányzása miatt tűnt sportosabbnak, a duplaturbós motorok pokoli ereje között nem éreztem eltérést. Az elektronikusan állítható lengéscsillapítást az Audi légrugóval kombinálta, így kanyarban az S8 is befeszít rendesen.
Belül sajnos a BMW sem sportosabb, inkább luxusautónak mutatta magát, a márkára jellemző hangulatban. Bár sportlimuzinnak tűnnek, mindketten extrém erős autópályás cirkálóként nyújtanak legtöbbet.
Luxusautó, négy hengerrel
Légrugós az S8, lengéscsillapítását is elektronika vezérli
Légrugós az S8, lengéscsillapítását is elektronika vezérli
Fogyasztását hengerkiiktatás mérsékli, nyugodt autópálya-tempónál akár 10 százalékkal. A négyhengeres üzemmód zavaró rezgéseit és pórias zaját automatikusan kioltják az aktív motortartó bakok és a hangszórók (részletek erről itt).
Ha bent ülsz az autóban és tébolyult rakétaként kezd gyorsulni alattad, nagyjából mindegy, hogy 5,1 vagy épp 4,2 másodperc telik-e el százig. Mégsem teljesen közömbös, mert az a 4,2 másodperc, amit az S8 tud, valamivel jobb az alfa-hímnek született, kisebb, könnyebb és erősebb M5 vagy az E63 AMG eredményénél. A négykerék-hajtású Audiban ezt reprodukálni is könnyebb, mint a hátsókerekes modellekben.
Könnyűfémből van a váz és a karosszéria, csak a B-oszlop acél, szilárdsági okokból. Az alukasztni 231 kilós súlya egy mázsával alacsonyabb, mintha acélból volna
Sikítási küszöbérték
Az erőt alapesetben 40:60 arányban osztja el a hátsó kerekeket favorizáló quattro-hajtás. Középen önzáró diffi irányítja a nyomatékot a jobban tapadó kerekekhez, az S8-ban szériafelszerelés a hátsó kerekek közötti sportdifferenciálmű, amely az ívkülső, jobban terhelhető kerekekre ad több erőt.
A csúcstechnikai arzenál működéséből annyit érezni, hogy az S8 meg sem rezzent annál a sebességnél, amit meg mertem kockáztatni vele. Amíg száraz az út, a 265/40 ZR20-as gumik a harcedzett nők sikítási küszöbértékénél még simán kapaszkodnak az aszfaltba.
Furcsa érzés egy tősgyökeres luxusautóval ennyire mélyen betörni a Porschék felségterületére. Azt a sebességet, amire az S8 légrugós, elektronikus vezérlésű futóművével, nagyon gyors, nyolcfokozatú automatájával és a V8 erejével képes, a legjobb sportkocsikban is nehéz überelni.
36 millió forinttól felfelé
Sebességérzet és sportautós értelemben vett vezetési élmény persze nincs. Egy S8 akkor sem válik élessé, ha kormányzását, rugózását, lengéscsillapítását, váltóját, motorját, hátsó diffijét is Dynamic állásba kapcsolod, cserébe sosem esik ki a luxusautó szerepéből. 36 259 720 forintos ára miatt ügyfélköre vagy túl van azon a koron, amikor füstölő gumival akart játszani vagy van erre külön autója. Talán épp egy GT86.