1939-ben készült a 327/328 kupé lent a bal szélen. A bordó egy 503 Coupé Sport 1953-ból, lent balról a második autó egy fehér BMW 3200 CS Bertone, jobbra felette egy 1973-as 3,0 CSi tündököl. A hatos kupék közül ezüstben ragyog az 1981-es E24 635 CSi, mellett két a 650i áll 2007-ből illetve 2011-ből
75 mm-t nőtt a tengelytáv az elődhöz képest, de így is alig férni el hátul

75 mm-t nőtt a tengelytáv az elődhöz képest, de így is alig férni el hátul

75 mm-t nőtt a tengelytáv az elődhöz képest, de így is alig férni el hátul


Lágyan fut bele a leszabályozásba 255-nél – írtam négy éve a 635d-ről, amely ezzel az autópályás menettel is beleégett az agyamba. Mások vonzónak látták a formáját, én torznak találtam, mégsem hittem, hogy ennél jobb autót lehet csinálni. Nos, a BMW-nek sikerült.

Volt már kabrió, lesz majd négyajtós

Az új Hatos kupé egy modellcsalád része, a tavaly bevezetett kabrió mellett júniustól pazar négyajtós is lesz belőle. Az alapok közösek az 5-ös illetve a 7-es sorozattal, de a közös matériát a BMW meglepően pozícionálja: a 740 dízel drágább a 640d-nél, pedig egy szűk és kevesebb célra alkalmas játékszer nagyobb luxus a praktikusabb, az irigyeket kevésbé irritáló négyajtósnál.

Szerintem rusnya, ormótlan testű tévedés volt az előd. Hátrafelé keskenyedő farával és a felkanyarított éllel az új igazi szépség hátulról

Szerintem rusnya, ormótlan testű tévedés volt az előd. Hátrafelé keskenyedő farával és a felkanyarított éllel az új igazi szépség hátulról

Illik a 20 millió feletti alapárhoz a belső tér

Illik a 20 millió feletti alapárhoz a belső tér

Illik a 20 millió feletti alapárhoz a belső tér


Hátra be lehet suvasztani felnőtteket, én is ültem ott, pedig nem vagyok alacsony, de ehhez a műszerfalra szögeztük az első utast.

Reálisan kétszemélyes

Ha muszáj, a gyermekülést be lehet kötni hátra, csakhogy az utasülés oldalán van egy kapcsoló. A fotelt tudjuk vele elektromosan előre- és hátrahúzni a ki-beszállás megkönnyítéséhez, de az övvel molyolva pont ennek a kapcsolónak dőltem neki és a hátranyomuló ülés mindkettőnket összepréselt, mire rájöttem az agresszió okára. A Hatos a családalapítás előtti vagy a gyermekek kirepülése utáni időszak autója.

1 467 800 Ft a hifirendszer felára

1 467 800 Ft a hifirendszer felára

1 467 800 Ft a hifirendszer felára


Amíg csak elöl van dolgunk, a kupé álomszép. A műszerfal nemes bőrben feszít, ugyanez folytatódik az üléseken, amelyeket a tökéletesnél is jobban be lehet állítani, ha rászánjuk az időt a lábtámasz, a négyfelé mozgatató deréktámasz és a háttámla külön is állítható felső részének próbálgatására.

Bang&Olufsen, mint az Audikban

Harmadik fokozatban a ülésfűtés rászolgál a tojásfőző névre, hatékonyan melegíti a didergő gazdi ülepét és hátát. A navigáció képe nem olyan káprázatos, mit az A6, az A7 vagy az átdolgozott A4-es Audiban, de ahogy a Parlamentet kirajzolja a Pesti alsó rakpart mellett, az azért impresszív, az 1 467 800 forintos Bang&Olufsen hifivel és a kiérlelt iDrive értelmes menürendszerével együtt.

1939-ben készült a 327/328 kupé lent a bal szélen. A bordó egy 503 Coupé Sport 1953-ból, lent balról a második autó egy fehér BMW 3200 CS Bertone, jobbra felette egy 1973-as 3,0 CSi tündököl. A hatos kupék közül ezüstben ragyog az 1981-es E24 635 CSi, mellett két a 650i áll 2007-ből illetve 2011-ből

1939-ben készült a 327/328 kupé lent a bal szélen. A bordó egy 503 Coupé Sport 1953-ból, lent balról a második autó egy fehér BMW 3200 CS Bertone, jobbra felette egy 1973-as 3,0 CSi tündököl. A hatos kupék közül ezüstben ragyog az 1981-es E24 635 CSi, mellett két a 650i áll 2007-ből illetve 2011-ből

Sport Plusba kapcsolva a futómű elnyomja az oldaldőlést, 1,8 tonnájához képest fenomenális a 640d úttartása

Sport Plusba kapcsolva a futómű elnyomja az oldaldőlést, 1,8 tonnájához képest fenomenális a 640d úttartása

Sport Plusba kapcsolva a futómű elnyomja az oldaldőlést, 1,8 tonnájához képest fenomenális a 640d úttartása


Az autóval gyorsan pároztatható a telefon, így mobilneten lehet internetezni a kocsiban. Billentyűzet híján kicsit nehézkes, de a kijelző szép képe és táblagéphez hasonló mérete miatt nagyobb élmény a Hatosban böngészni a weboldalakat, mint a legokosabb telefonon.

Atomhasítás elöl

A háromliteres dízelmotornak két turbója van. Alacsony fordulaton a kisebbik közvetlenül az égéstérbe tolja be a levegőt, elkerülve a nagyobb turbót. Nagyobb terhelésnél elektronikus szelep üzemeli be a másik feltöltőt, ha a vezető igényli az orbitális erőt.

Nincs benne izzó: LED-ek adják a tompított és a távolsági fényt, még a ködfényszóró is diódás

Nincs benne izzó: LED-ek adják a tompított és a távolsági fényt, még a ködfényszóró is diódás

Nincs benne izzó: LED-ek adják a tompított és a távolsági fényt, még a ködfényszóró is diódás


És ő igényli, mert a 640d orrában a büdös gázolajból megszületik a csoda. xDrive is rendelhető hozzá, de száraz úton a hátsókerekes kupéval is épp elég nagyot lehet rajtolni. A szélvédőre vetített kijelzőn 5,5 másodperc után villan fel a száz.

5400-ig forog. Egy dízel!

Papíron 1500 és 2500 között állandó a 630 Nm, de érzésre a motor úgy húz, hogy padlógáznál rád rántja a horizontot. Ereje is lenyűgöző, de talán a legszebb benne, ahogy lanyhulás nélkül elforog 5400-ig. A hangja viszont semmi különös, inkább az alapjárati rotyogást lehet szeretni benne, amiből érződik, hogy hajónyi gépezet irtózatos ereje készül kitörni.

Aki a Mercedesnél tud, az a BMW-nél is tud

A BMW kupék közül az egyik legszebb a cápa E24. Paul Bracq, a 6-os designere tervezte mercedeses korszakában az állólámpás W114-115-öst

A BMW kupék közül az egyik legszebb a cápa E24. Paul Bracq, a 6-os designere tervezte mercedeses korszakában az állólámpás W114-115-öst

A BMW kupék közül az egyik legszebb a cápa E24. Paul Bracq, a 6-os designere tervezte mercedeses korszakában az állólámpás W114-115-öst


Aligha vagyok egyedül az első 6-os kupé iránti rajongásommal. A Paul Bracq vezetésével ügyködő BMW-s designerek Giorgio Giugiaro (a Golf I, az Audi 80, a BMW M1 megálmodója) javaslatával mérkőztek meg, aki köztudottan zseniális formatervező. Az igazgatóságnál a francia Bracq tervei győztek, mert autója erősebben hasonlított a korabeli BMW-kre és 1976-ban Genfben be is mutatták az Ötös alapjaira épülő autót.

Ám az E24 gyártására nem maradt kapacitás a donor illetve az első 3-as sikere miatt, viszont a jócskán kiöregedett CS sorozat helyére nagyon kellett a BMW-nek egy sportos, de kényelmes luxuskupé. A termelés ezért indult végül a kisszériás gyártásra specializálódott Karmann-nál. 13 évig készült az E24 és szépen fogyott mindenütt, hiába abajgatták a BMW-t, hogy a sok cápaorrú autó olyan mintha ugyanabból a kolbászból szelne különböző hosszúságú darabokat.

Tiszta űrkorszak, az átlagautós elsőre nem tudna velük mit kezdeni

Tiszta űrkorszak, az átlagautós elsőre nem tudna velük mit kezdeni

Tiszta űrkorszak, az átlagautós elsőre nem tudna velük mit kezdeni


Nincs kézi váltós Hatos, de a diszkrét, gyors és kifinomult automatával nincs is rá szükség. A BMW jó ideig szerencsétlenkedett más megoldásokkal, de végül ráállt az egyetlen jóra: a kormány mögött a jobb füllel lehet felfelé, a ballal visszakapcsolni. Ez szerethető játék, illetve sportmódban hasznos, de ott is csak felfelé, mert a program állandó tempónál hajlamos túl magasan tartani a dízel fordulatszámát.

Eco Pro vagy fenomenális tempó?

Az új 1-esből ismert Eco Pro üzemmódban a motor kasztráltan fogadja a gázadást, a nyolcfokozatú automata 1500 körül vált és a műszerfal a takarékos vezetéssel elérhető többletkilométerekkel motiválja a vezető a környezetszennyezés mérséklésére.

Nagystílű utazóautóként sem nyújthat kevesebbet a luxuskategóriánál

Nagystílű utazóautóként sem nyújthat kevesebbet a luxuskategóriánál

Fentről mutatja az autó környezetét a kamararendszer, megkönnyítve a parkolást

Fentről mutatja az autó környezetét a kamararendszer, megkönnyítve a parkolást

Fentről mutatja az autó környezetét a kamararendszer, megkönnyítve a parkolást


A váltó melletti kapcsolókkal a két Comfort hangolásban andalító rugózást szigorúbbra cserélhetjük. A DDC (Dynamic Damper Control) lengéscsillapítással együtt az aktív kormány is sportosabbra vált, ideális mértékben csökkentve a rásegítésen.

Sport Plusba kapcsolva a futómű elnyomja az oldaldőlést, az autó méretéhez és 1,8 tonnás súlyához képest fenomenális az úttartás, még a téli utakon is. Ennek persze megvan az a hátulütője, hogy amikor a 640d leesik az útról, már nagyon nagy a baj.

Keveset fogyaszt. Nagyon

Városban 12 literes fogyasztást mértünk, országúton 6,2 liter elég lehet. A suhanást ritkán töri meg tankolás

Városban 12 literes fogyasztást mértünk, országúton 6,2 liter elég lehet. A suhanást ritkán töri meg tankolás

Városban 12 literes fogyasztást mértünk, országúton 6,2 liter elég lehet. A suhanást ritkán töri meg tankolás


Nem egy sportkocsit árokba lehet vele kergetni, de a 6-os nagystílű utazóautóként sem nyújthat kevesebbet a luxuskategóriánál. Grandiózus élmény utazni benne, mert egy extrákkal 30 millió feletti BMW-be nem szűrődik be a világ baja. Észre sem venni, ha épp vastagon 200 felett hasítunk a sztrádán.

A suhanást ritkán töri meg tankolás. Városban 12 litert mértünk, szabálytisztelő emberek országúton 6,2 literrel kijönnek, míg autópályán 8 literből már ritkán kell kihúzódni a belső sávból.


Mit keres a dízel egy luxusautóban?

Csodálatra méltó értékek egy ennyire erős autótól, de ha én gazdag lennék, nem vennék luxuskupét dízelmotorral. Főleg, ha közel egymillióval drágább a 640d (23 155 000 Ft) a 640i-nél (22 163 000 Ft). A dízeleket preferáló cégautó-szabályzaton aligha múlna, mert többnyire eleve nem engedélyeznek kétajtós kocsit.

Talán a fogyasztás a vonzó? A gyári átlagfogyasztási adat 5,4 illetve 7,6 l/100 kilométer, ami jól mutatja a szabványos mérés komolyságát. Mi nem kedveztünk a 640i-nek, a dízel átlagfogyasztását 8,5 literrel számoltuk, a benzinesét 11-gyel.

1000 kilométeren a dízel tulaja 8800 forinttal kevesebbet hagy a kúton, tehát a 992 000 forintos felár csak az üzemanyagköltségen 112 600 km után jön vissza, vagy ha úgy tetszik, a benzinessel 21 ezer kilométert autózhatunk ebből az összegből.

A valóságban ennél gyorsabb, esetleg azonnali a megtérülés, mert a 640d értéke kevésbé zuhan, bár akinek az agyonextrázott dízelen belefér 3 év alatt mondjuk 15 milliós értékvesztés, az elbír 16,5-öt a benzinessel. A dízel mellett nem annyira anyagi, mint inkább kényelmi érv szól: a nagyobb hatótávolság.

Ám ha volna harmincvalahány millióm autóra, a ritkább tankolások nekem nem okoznának akkora örömöt, mint a selymesebb járás, a szebb motorhang, a pörgősebb motor és az a tény, hogy kivételes esetben sem kell megragadnom a gázolajos töltőpisztolyt. Mert kiábrándító büdös kézzel érkezni a mesevilágba.