Csajos, de mégsem

Kemény terepre nem való
410 literes a csomagtér

410 literes a csomagtér

410 literes a csomagtér

 

 

Egy kellemes és élvezetes hétvégi „kugázás” után a főszerkesztő közölte velem, hogy szerinte túlságosan csajos a Ford Kuga. Megint előhozakodott azon elméletével, miszerint az X3-as BMW a női autó, az X5-ös pedig a férfi. Az utcán látottakból talán ez derül ki, de szerintem ez hülyeség. Aki egy 3.0 sd X3-astól nem jön lázba, annak a férfiasságával is gondjai vannak.

A Kuga persze nem olyan fenomenális mint a kétszer olyan erős BMW, sőt nem is olyan férfias, mint egy nagy Ford pick up, de legalább nagyon jó vezetni. A külseje talán nem éppen macho, sőt inkább kicsit langyos, de azért találni rajta kifejezetten dögös részeket is, mint például a feneke. A mérete pedig elsőre mindenkit meglepett, valahogy kisebb autóra számítottunk.

Ezek után még nagyobb elismerés, hogy érzésre pont annyira egyben van, mint a C-Max – amire épült -, és majdnem

Jól szól a hifi

Jól szól a hifi

Jól szól a hifi

 

 

olyan jó vezetni, mint a még apróbb Focust. Nem zörög, nem nyiszog, a prémiummárkák által nyújtott masszív és minőségi érzést nyújtja vezetés közben.
 
Terepjárós jegyeinek erősítésére rendelhető egy finoman hangolt összkerékhajtás is a Kugához, ami felett semmilyen befolyásunk nincsen.

Egy gép dönti el helyettünk, mikor mennyi kereket szeretne hajtani, és érzésre nagyon jól végzi a feladatát. Könnyebb terepre így már kiválóan alkalmas lehet, de ilyen pontos kormányzással és futóművel sokkal otthonosabban mozog a városi dzsungelben.

Csajos?

Két kolléganőnket is rászabadítottuk a Kugára azért hogy eldöntsük tényleg csajos-e a Ford szabadidő-autója. Nekik már kívülről is bejött a forma, nem találták túl lágynak a vonalakat, mint mi, sőt még a vezetési élmény is lenyűgözte őket.

Ez persze még nem bizonyíték semmire, maximum egy döntetlenben vagyok hajlandó kiegyezni. Egy Micra vagy egy Rav4, na az csajos!

 Elemében van

Nem zenél, mert dízel

Nem zenél, mert dízel

Nem zenél, mert dízel

 

 

Az összkerékhajtás miatt nem kimondottan fordulékony a Kuga, mégis olyan könnyű vele cikázni a városban, minthacsak egy Fiestában ülnénk. Aki teljesen biztos benne, hogy két kerékkel is leküzdi majd a rá váró akadályokat, az rendelheti az autót kizárólag elsőkerék-hajtással is. Ezzel nagyjából félmillió marad a zsebben.

A nehezen érezhető méretek csak parkolásnál tűnnek fel, ilyenkor nagyon jó szolgálatot tesz az első-hátsó radar, ami folyamatos csipogással és sípolással figyelmeztet a veszélyekre. Megéri áldozni rá.

Kicsit szegényes a kínálat, de legalább racionális


Egy motor, egy váltó

Nekem egy picit soknak tűnt a városi 10 literes fogyasztás, de mivel még szinte meleg volt, mikor elhoztuk, ez talán csökken majd valamit a kilométerek fogyasztásával. Motorként egyelőre csak a kétliteres, 136 lóerős dízelt lehet választani, de később lesz egy 200 lóerős benzines is. Nem kell nagy tehetség megjósolni, hogy melyik lesz a

Gazdagok játékszere

Gazdagok játékszere

Gazdagok játékszere

 

 

népszerűbb.

A dízel teljesen tisztességesen mozgatja a Mondeo-tömegű 1,5 tonnás álterepjárót, és külön öröm, hogy az összkerékhajtás sem lassítja érezhetően. Papíron mindössze 1 tized a fronthajtású előnye, de az összkerekes úgy megugrik álló helyzetből, hogy valós körülmények között inkább rá fogadnánk.

A motor csöppet sem hajlandó fulladásra, nem túl hangos, és autópályán is megállja a helyét. A hozzá kapcsolt hatfokozatú váltó is majdnem hibátlan, talán egy picivel rövidebb váltóútnak tudtam volna még örülni. Az összhatás minden szempontból jónak tűnik, és reméljük nem tesznek majd bele 1,6-os benzinest, mint az Opel Zafirába.

Szűkösebb és drágább

A Kuga csinosabb talán, mint egy Mondeo, viszont kisebb annál fél méterrel, és valamivel drágább is. Ettől persze még alkalmas családi autónak, de ha ilyet keresünk, akkor nem ez a legracionálisabb választás.

A 410 literes csomagtartó egy picit szűkös öt személyre, és ezen nem segít az sem, hogy azt kétféle módon is lehe

Ezzel indul

Ezzel indul

Ezzel indul

 

 

t nyitni. Itt nemcsak az ablak nyílik külön, hanem gyakorlatilag egy kisebb csomagtérajtó van a nagyban, de a gyakorlatban ez nem sokra használható. 

Belül jól bánik velünk a Kuga, van méretes könyöklő, rekesszel, tágas kesztyűtartó, pohártartók, és tapintásra is elfogadható műanyagok. Kár, hogy pont a térképzsebek sikerültek nehezen használhatóra. Hátul közepes a helykínálat, de átlagos felnőttek ott sem fognak panaszkodni.

A legolcsóbb Kuga 7,5 millióba kerül, a nálunk járt kivitel a néhány plusz extra nélkül is 8,5 milliótól indul. Sok pénz egy autóért, de nem olcsóbbak a konkurensek sem.


 

Műszaki adatok -Ford Kuga 2.0 TDCi 4X4
 
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1997
Furat x löket (mm) 85 X 88
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 100(136)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 320/2000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 10,7
Végsebesség (km/h) 180
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 8,1
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,4
Vegyes (l/100 km) 6,4
CO2 kibocsátás (g/km) 169
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4443/1987/1710
Tengelytáv (mm) 2690
Csomagtér (liter) 410
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1613/517
Üzemanyagtank kapacitás (liter) n.a.
Gumiméret 235/55 R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) Titanium 4WD: 8 480 000
Konkurensek (forint) Toyota RAV4 2.2 D-4D Sol Plus :8 225 000
Honda CR-V 2.2 Elegance: 8 370 000
Tesztelt autó ára (forint)  
A szériafelszereltség fontosabb tételei itt lehet rálelni
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Csinos, kicsit lányos, kicsit felvágós, de élvezhető szabadidő-autó
Pontszám (max. 10)   7,75 pont

 

Mellette – Ellene
 
  • Korrekt összeszerelés
  • Minőségi belső
  • Kiváló futómű
  • Erős dízelmotor
 
  • Drága
  • Kicsit lányos
  • 10 literes városi fogyasztás
  • Szűkös térképzseb