Csajos, de mégsem
Egy kellemes és élvezetes hétvégi „kugázás” után a főszerkesztő közölte velem, hogy szerinte túlságosan csajos a Ford Kuga. Megint előhozakodott azon elméletével, miszerint az X3-as BMW a női autó, az X5-ös pedig a férfi. Az utcán látottakból talán ez derül ki, de szerintem ez hülyeség. Aki egy 3.0 sd X3-astól nem jön lázba, annak a férfiasságával is gondjai vannak.
A Kuga persze nem olyan fenomenális mint a kétszer olyan erős BMW, sőt nem is olyan férfias, mint egy nagy Ford pick up, de legalább nagyon jó vezetni. A külseje talán nem éppen macho, sőt inkább kicsit langyos, de azért találni rajta kifejezetten dögös részeket is, mint például a feneke. A mérete pedig elsőre mindenkit meglepett, valahogy kisebb autóra számítottunk.
Ezek után még nagyobb elismerés, hogy érzésre pont annyira egyben van, mint a C-Max – amire épült -, és majdnem
Jól szól a hifi
olyan jó vezetni, mint a még apróbb Focust. Nem zörög, nem nyiszog, a prémiummárkák által nyújtott masszív és minőségi érzést nyújtja vezetés közben.
Terepjárós jegyeinek erősítésére rendelhető egy finoman hangolt összkerékhajtás is a Kugához, ami felett semmilyen befolyásunk nincsen.
Egy gép dönti el helyettünk, mikor mennyi kereket szeretne hajtani, és érzésre nagyon jól végzi a feladatát. Könnyebb terepre így már kiválóan alkalmas lehet, de ilyen pontos kormányzással és futóművel sokkal otthonosabban mozog a városi dzsungelben.
Csajos? |
Két kolléganőnket is rászabadítottuk a Kugára azért hogy eldöntsük tényleg csajos-e a Ford szabadidő-autója. Nekik már kívülről is bejött a forma, nem találták túl lágynak a vonalakat, mint mi, sőt még a vezetési élmény is lenyűgözte őket. Ez persze még nem bizonyíték semmire, maximum egy döntetlenben vagyok hajlandó kiegyezni. Egy Micra vagy egy Rav4, na az csajos! |
Elemében van
Nem zenél, mert dízel
Az összkerékhajtás miatt nem kimondottan fordulékony a Kuga, mégis olyan könnyű vele cikázni a városban, minthacsak egy Fiestában ülnénk. Aki teljesen biztos benne, hogy két kerékkel is leküzdi majd a rá váró akadályokat, az rendelheti az autót kizárólag elsőkerék-hajtással is. Ezzel nagyjából félmillió marad a zsebben.
A nehezen érezhető méretek csak parkolásnál tűnnek fel, ilyenkor nagyon jó szolgálatot tesz az első-hátsó radar, ami folyamatos csipogással és sípolással figyelmeztet a veszélyekre. Megéri áldozni rá.
Kicsit szegényes a kínálat, de legalább racionális
Egy motor, egy váltó
Nekem egy picit soknak tűnt a városi 10 literes fogyasztás, de mivel még szinte meleg volt, mikor elhoztuk, ez talán csökken majd valamit a kilométerek fogyasztásával. Motorként egyelőre csak a kétliteres, 136 lóerős dízelt lehet választani, de később lesz egy 200 lóerős benzines is. Nem kell nagy tehetség megjósolni, hogy melyik lesz a
Gazdagok játékszere
népszerűbb.
A dízel teljesen tisztességesen mozgatja a Mondeo-tömegű 1,5 tonnás álterepjárót, és külön öröm, hogy az összkerékhajtás sem lassítja érezhetően. Papíron mindössze 1 tized a fronthajtású előnye, de az összkerekes úgy megugrik álló helyzetből, hogy valós körülmények között inkább rá fogadnánk.
A motor csöppet sem hajlandó fulladásra, nem túl hangos, és autópályán is megállja a helyét. A hozzá kapcsolt hatfokozatú váltó is majdnem hibátlan, talán egy picivel rövidebb váltóútnak tudtam volna még örülni. Az összhatás minden szempontból jónak tűnik, és reméljük nem tesznek majd bele 1,6-os benzinest, mint az Opel Zafirába.
Szűkösebb és drágább
A Kuga csinosabb talán, mint egy Mondeo, viszont kisebb annál fél méterrel, és valamivel drágább is. Ettől persze még alkalmas családi autónak, de ha ilyet keresünk, akkor nem ez a legracionálisabb választás.
A 410 literes csomagtartó egy picit szűkös öt személyre, és ezen nem segít az sem, hogy azt kétféle módon is lehe
Ezzel indul
t nyitni. Itt nemcsak az ablak nyílik külön, hanem gyakorlatilag egy kisebb csomagtérajtó van a nagyban, de a gyakorlatban ez nem sokra használható.
Belül jól bánik velünk a Kuga, van méretes könyöklő, rekesszel, tágas kesztyűtartó, pohártartók, és tapintásra is elfogadható műanyagok. Kár, hogy pont a térképzsebek sikerültek nehezen használhatóra. Hátul közepes a helykínálat, de átlagos felnőttek ott sem fognak panaszkodni.
A legolcsóbb Kuga 7,5 millióba kerül, a nálunk járt kivitel a néhány plusz extra nélkül is 8,5 milliótól indul. Sok pénz egy autóért, de nem olcsóbbak a konkurensek sem.
Műszaki adatok -Ford Kuga 2.0 TDCi 4X4 | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1997 |
Furat x löket (mm) | 85 X 88 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 100(136)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 320/2000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 10,7 |
Végsebesség (km/h) | 180 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 8,1 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,4 |
Vegyes (l/100 km) | 6,4 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 169 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4443/1987/1710 |
Tengelytáv (mm) | 2690 |
Csomagtér (liter) | 410 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1613/517 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | n.a. |
Gumiméret | 235/55 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | Titanium 4WD: 8 480 000 |
Konkurensek (forint) | Toyota RAV4 2.2 D-4D Sol Plus :8 225 000 Honda CR-V 2.2 Elegance: 8 370 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | itt lehet rálelni |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Csinos, kicsit lányos, kicsit felvágós, de élvezhető szabadidő-autó |
Pontszám (max. 10) | 7,75 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|