Alsó középkategória?

Házon belül ismétlődő hitvitákat okoz az Octavia besorolása. Az egyik tábor érve szerint lehet bármilyen faros és nagy csomagterű, mivel a Golfra épül, alsó középkategóriás.

A v a Škoda s-betűjén lévő kalapból jön
A v a Škoda s-betűjén lévő kalapból jön

A v a Škoda s-betűjén lévő kalapból jön

A v a Škoda s-betűjén lévő kalapból jön


Az ellentábor tagjait egy ujjamon meg tudom számolni, zászlajukat Rácz Tamás emeli magasba.

 Szerinte az Octavia a középkategóriába tartozik, mert mérete, kényelme oda sorolja, ahol egyébként a Mazda6, a Mondeo vagy a Passat is szerepel.

Kompromisszumként jellegzetes Mitsubishi Carisma-Chevrolet Cruze jellegű autónak mondhatnánk, amelyek a két kaszt között mozognak.

Modellfrissítés történt

Ciki, hogy nincs hátsó ablaktörlő

Ciki, hogy nincs hátsó ablaktörlő

Ciki, hogy nincs hátsó ablaktörlő


A civódás azért ütötte fel a fejét, mert az Octavia RS is megkapta az új orrot, és megérkezett belőle a tesztautó.

Belül a modellfrissítésnek alig lelni nyomát. Az előd képeivel összevetve kiderült, hogy más a műszerek számlapja, a klímavezérlés és a rádió is.

Minden más maradt a régi, így nehéz lesz elkerülni a gusztustalan ömlengést az Octavia RS-ről. Ez az autó a fordított állatorvosi ló: jól fejlett példány, minden porcikája ép és egészséges.

Nagyon jó vezetni az RS Octaviát

Nagyon jó vezetni az RS Octaviát

Nagyon jó vezetni az RS Octaviát


Hátul majdnem olyan kényelmes, mint elöl, ahol a határozottan tartó sportülésekben remek dolgunk van. A kormányt pont annyival vették nehezebbre, hogy némi sportos hangulatot teremtsen, ha már a motor- és a kipufogóhang ennyire gyér.

240 fölé megy

Hiába húzatjuk, nincs csatazaj, a csendes kocsiban úgy forog le az ötödik, hogy észre sem vesszük: 220-nál járunk. És innen még gyorsul. A kétliteres motor alulról is szépen ellő, jól harap. Sokkal nagyobb élmény, mint a nem egészen 150 ezer forinttal kevesebbe kerülő dízel RS.

Eddig hatvanezren akartak RS-t

Eddig hatvanezren akartak RS-t


Sprint sárga, és más RS Octaviák a galériában

200 lóerős és átlagosan csak 9 litert fogyasztott

200 lóerős és átlagosan csak 9 litert fogyasztott

200 lóerős, átlagosan 9 litert fogyasztott


A közvetlen befecskendezéses motorba nagy nyomással belőtt benzin hűti az égésteret, ezért magasabbra emelhető a sűrítés, amit a turbós motorok magas hőterhelése nem nagyon enged meg.

Ezek a részletek azért fontosak, mert nemcsak elvben csökkentik a fogyasztást. A budapesti 12,4 litert nem sajnáljuk egy 200 lóerős benzines családi autótól, autópályán és országúton pedig 9 literrel már nem vagyunk lassúak.

Sportos, de kulturált

Csak annyira vad, amennyire illik

Csak annyira vad, amennyire illik

Csak annyira vad, amennyire illik


Aki ismeri a Szekszárd és Szálka közötti útszakaszt, az a rövid, de kiadós élményért joggal irigyel minket. Szálka fő attrakciója a piktor ecsetjére kívánkozó fekvés és a tóstrand, az oda vezető út ralis gyorsasági is lehetne, ha nem volna olyan kurta. Az a megoldás, hogy többször egymás után végigmegyünk rajta.

Gázelvétellel a nagy kufferba életet vihetünk, a terhelésváltás segít befordítani az autót, de az Octavia nem áll keresztbe. A kemény felfüggesztés a 18 colos felnikkel eléggé ráz, viszont az RS olyan kanyarsebességre képes, amit a testes családi autóból ki sem néznénk.

8,2 millió Ft automata váltóval

Némi sportos csicsa, de fő a célszerűség

Némi sportos csicsa, de fő a célszerűség

Némi sportos csicsa, de fő a célszerűség


Hangulati elemként a DSG-váltóval háromszor többet váltok, mint szükséges volna, de nehéz betelni vele, olyan gyors és kifinomult. A kormányra szerelt fülekkel könnyű ugrálni a fokozatok között.

Lehiggadás után az RS is pont olyan Octavia, mint a gyengébbek, egész estét betöltő csomagtérrel, hatásos zajszigeteléssel, jó ülésekkel. Újonnan a DSG-váltós benzines 8,2 milliós ára elég mellbevágó, de élmény/használhatóság arányban az RS Octavia reális ellenértéket nyújt. Mutassanak még egy autót, amelynek az a legnagyobb baja, hogy nehéz kategóriába sorolni!

Műszaki adatok – Skoda Octavia RS 2.0 TFSI DSG
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1984
Furat x löket (mm) 82,5 X 92,8
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 147(200)/5100-6000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 280/1800-5000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 7,2
Végsebesség (km/h) 240
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 10,4
Lakott területen kívül (l/100 km) 6,2
Vegyes (l/100 km) 7,7
CO2 kibocsátás (g/km) 180
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4597/1769/1447
Tengelytáv (mm) 2577
Csomagtér (liter) 560-1420
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1470/460
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 55
Gumiméret 225/45 R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 8 221 500 (DSG-váltóval)
Konkurensek (forint) Ford Focus ST ötajtós – 8 612 000
Tesztelt autó ára (forint) 8 699 796
A szériafelszereltség fontosabb tételei Lásd itt
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Megérdemli a kiugróan magas pontszámot, az Octavia RS remekbe sikerült autó. Motorja, futóműve, karosszériája is nagyon sokat nyújt, a sportos családi autók ideálja.
Pontszám (max. 10) 9,0 pont

Mellette – Ellene
  • Rugalmas, erős, kulturált motor
  • Kedvező fogyasztás
  • Tágas, ízléses utastér
  • Kombikat megszégyenítő csomagtartó
  • Kényelmes sportülések
  • Remek útfekvés
  • Nem elég izgalmas a hangja
  • 18-as felnivel kicsit ráz
  • Hiányzó hátsó ablaktörlő