Deréktámasz, masszázsfunkció a vezető ülésében, hatfokozatú automatikus váltó, tolatóradar, hangszigetelt üvegek:

Hosszabb lett
Hosszabb lett

Hosszabb lett

Hosszabb lett


az új Citroën C5 olyan lett, mint amilyennek az ember elképzel egy igazi Citroënt. Persze olyan ember, akinek orra előtt a DS, vagy éppen a CX képe dereng fel, ha az anno fogaskerékgyártással induló cég márkajelvénye ötlik a szemébe, nem pedig valami újkori tömegautóé. A C5-ös kombiváltozata szép, nagy, kényelmes és akadnak benne kedves apróságok is. Nem utolsó sorban a márkához szorosan kapcsolódó hidropneumatikus felfüggesztés is benne van, igaz, az olcsóbb C5-ösök egyszerű, csavarrugós futóművel is megvásárolhatók.

Nyaktörés

Radarok könnyítik a parkolást

Radarok könnyítik a parkolást

Radarok könnyítik a parkolást


Első alkalommal, amikor beleültem, majdnem kitörtem a nyakam. Valaki előttem az ülés felső harmadát – itt az is elektromosan állítható – annyira hátratolta, hogy egy esetleges ütközés után legfeljebb attól védett volna meg a fejtámla, hogy a gerincemről leszakadt koponyám a hátul ülők lábterébe hulljon alá. Hasonlóan kényelmetlen a másik végállás is, amikor leginkább a kérdőjelhátú púpos gibbonok érezhetik úgy, hogy ez az ő beállításuk. Középtájban azonban az emberszabásúak is megtalálhatják a tökéletes pozíciót, mi ezt ajánljuk.

Hátmasszázs

M

Tágas első osztály

Tágas első osztály

Tágas első osztály


iután az ülésbeállítás összes gombját végignyomogattuk és ráleltünk a hátmasszírozó programra is, a kormány mögül előrenézve hatalmas acélsíkság tárul elénk. Ez bizony a gépháztető. Termetes darab, rögtön szűk utcák, tolatós kanyarok képe dereng fel. Mivel hátrafelé is termetes a gép, biztosan jól jön majd a tucatnyi ultrahangos szenzor, amely a parkolást hivatott a pityegéseivel megkönnyíteni.

Ha megszokjuk, kifejezetten kellemes érzés hogy előttünk van a több négyzetméternyi vasfelület. Műszerfala nagyon csinos darab, néhány tipikusan franciás, mindegy miben, csak valamiben különbözzünk a többiektől motívummal. Nem tudom szó nélkül hagyni a bajuszkapcsolókat, ezek méltatlanok egy hasonló kaliberű autóhoz.

Közel került a német autókhoz az új C5, erről is szó lesz a lapozás után


Belsejében kellemes tapintású, jó minőségű kárpitok és a tetőablaknak köszönhetően világos, tágas tér várja az utasokat. Biztonságban is sokat ad a C5-ös. A remek oldalütközési pontszám a széles, sokat kitakaró B-oszlop láttán nem is meglepő.

Kétféle futómű

Tesztautónk hidropneumatikus felfüggesztésű, állítható keménységű futóművel felszerelve érkezett hozzánk. Állítólag ez áll közelebb a citroënes életérzéshez, míg a csavarrugós változat a közvetlenebb. Sportos állásba kapcsolva nem okozott csalódást. Kényelmes, csendes is, jól elbánik az útegyenetlenségekkel. Ez utóbbit az autóba ülő családtagok és barátok is kiszúrták.

Megemelhető

Megemelhető

Megemelhető


A hidropneumatikus felfüggesztés ügyes dolog. Ha akarjuk, az autó lehasal, vagy cudar minőségű úton araszolva akár lábujjhegyre is állhat, hogy ne kelljen leszakítani az alját.

Stabil kormány

Nem nagy újdonság, már a márka más modelljeinél is láthattunk hasonló megoldást, ahol a kormány közepe mozdulatlan. Megítélése még a szerkesztőségen belül sem egyöntetű, van akinek kiütése van tőle, nekem speciel tetszett. Ez is, hasonlóan a régi modellek egyküllős kormányához, citroënes jellegzetesség. Azt nem tartom akkora bajnak, hogy kanyarban így nehéz a gombokat nyomogatni, de nem vagyunk egyformák, van akit ez zavarhat. Ha már hibát keresünk benne, akkor a két apró dudagomb körül nézzünk szét, az valóban okozhat meglepetést, de csak addig, amíg megszokjuk.

V6

Van, akinek nem jön be a kormány

Van, akinek nem jön be a kormány

Van, akinek nem jön be a kormány


A gépházban 2,7 literes turbódízel alakítja át a gázolajban rejlő energiát mozgássá. Szép a hangja – bár egy V-motortól ez nem akkora kunszt – és a 208 lóerős teljesítmény, a 440 Nm-es nyomaték és a hatfokozatú automatikus váltó duója is sok vidám percet okoz a sofőrnek. Ha a család nem hurrogja le.

Nemcsak a vezetőnek, az utasoknak is jut a jóból. Az első sorban hatalmas helyen terpeszkedhetünk és a hátsó ülések helykínálata is bőséges. További apró, de szerethető bolondság, hogy ha belenyúlunk az ajtózsebbe, akkor egy apró LED figyelmesen kivilágítja a rekeszt, hogy sötétben is könnyen meglegyen, amit keresünk.

Kisszobányi csomagtartójában kivehető zseblámpa is akad és rendes pótkerék vakarható elő a mélyből, ha kerékcserére kerül a sor. Furcsa módon a kipufogó felett a padló alaposan átforrósodik menet közben. A hűtőtáskát, sört, ne a csomagtartó bal oldalára tegyük.

A tízmilliós csúcs C5 nálunk 11,9 litert fogyasztott, zömében autópályás utakon, ami a városi menetekkel együtt sem kevés. Ennél durvább tétel lehet az értékvesztés, ami ebben az árkategóriában erősen sújtja a francia és olasz kocsikat. Aki nem a használtpiacnak, hanem saját magának vesz autót, az örüljön nyugodtan a C5-nek.


Műszaki adatok – Citroën C5 Tourer 2.7 V6
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 2720
Furat x löket (mm) 81 X 88
Hengerek / szelepek száma 6/24
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 153(208)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 440/1900
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,9
Végsebesség (km/h) 222
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 11,9
Lakott területen kívül (l/100 km) 6,5
Vegyes (l/100 km) 8,5
CO2 kibocsátás (g/km) 225
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4829/1860/1495
Tengelytáv (mm) 2815
Csomagtér (liter) 533
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1694/530
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 71
Gumiméret 245/45 R18
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 10 190 000
Tesztelt autó ára (forint) 10 830 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei deréktámasz, masszázsfunkció a vezető ülésében, hatfokozatú automatikus váltó, bőrkormány, tolatóradar, hangszigetelt üvegek
ÉRTÉKELÉS
Pontszám (max. 10) 8,75 pont

Mellette – Ellene
  • Csinos forma
  • Klassz V6-os motor
  • Tágas, minőségi belső
  • Kényelem
  • Gazdag felszereltség
  • Várhatóan magas fenntartási költségek
  • Erős értékvesztés