Deréktámasz, masszázsfunkció a vezető ülésében, hatfokozatú automatikus váltó, tolatóradar, hangszigetelt üvegek:
az új Citroën C5 olyan lett, mint amilyennek az ember elképzel egy igazi Citroënt. Persze olyan ember, akinek orra előtt a DS, vagy éppen a CX képe dereng fel, ha az anno fogaskerékgyártással induló cég márkajelvénye ötlik a szemébe, nem pedig valami újkori tömegautóé. A C5-ös kombiváltozata szép, nagy, kényelmes és akadnak benne kedves apróságok is. Nem utolsó sorban a márkához szorosan kapcsolódó hidropneumatikus felfüggesztés is benne van, igaz, az olcsóbb C5-ösök egyszerű, csavarrugós futóművel is megvásárolhatók.
Nyaktörés
Első alkalommal, amikor beleültem, majdnem kitörtem a nyakam. Valaki előttem az ülés felső harmadát – itt az is elektromosan állítható – annyira hátratolta, hogy egy esetleges ütközés után legfeljebb attól védett volna meg a fejtámla, hogy a gerincemről leszakadt koponyám a hátul ülők lábterébe hulljon alá. Hasonlóan kényelmetlen a másik végállás is, amikor leginkább a kérdőjelhátú púpos gibbonok érezhetik úgy, hogy ez az ő beállításuk. Középtájban azonban az emberszabásúak is megtalálhatják a tökéletes pozíciót, mi ezt ajánljuk.
Hátmasszázs
M
iután az ülésbeállítás összes gombját végignyomogattuk és ráleltünk a hátmasszírozó programra is, a kormány mögül előrenézve hatalmas acélsíkság tárul elénk. Ez bizony a gépháztető. Termetes darab, rögtön szűk utcák, tolatós kanyarok képe dereng fel. Mivel hátrafelé is termetes a gép, biztosan jól jön majd a tucatnyi ultrahangos szenzor, amely a parkolást hivatott a pityegéseivel megkönnyíteni.
Ha megszokjuk, kifejezetten kellemes érzés hogy előttünk van a több négyzetméternyi vasfelület. Műszerfala nagyon csinos darab, néhány tipikusan franciás, mindegy miben, csak valamiben különbözzünk a többiektől motívummal. Nem tudom szó nélkül hagyni a bajuszkapcsolókat, ezek méltatlanok egy hasonló kaliberű autóhoz.
Közel került a német autókhoz az új C5, erről is szó lesz a lapozás után
Belsejében kellemes tapintású, jó minőségű kárpitok és a tetőablaknak köszönhetően világos, tágas tér várja az utasokat. Biztonságban is sokat ad a C5-ös. A remek oldalütközési pontszám a széles, sokat kitakaró B-oszlop láttán nem is meglepő.
Kétféle futómű
Tesztautónk hidropneumatikus felfüggesztésű, állítható keménységű futóművel felszerelve érkezett hozzánk. Állítólag ez áll közelebb a citroënes életérzéshez, míg a csavarrugós változat a közvetlenebb. Sportos állásba kapcsolva nem okozott csalódást. Kényelmes, csendes is, jól elbánik az útegyenetlenségekkel. Ez utóbbit az autóba ülő családtagok és barátok is kiszúrták.
A hidropneumatikus felfüggesztés ügyes dolog. Ha akarjuk, az autó lehasal, vagy cudar minőségű úton araszolva akár lábujjhegyre is állhat, hogy ne kelljen leszakítani az alját.
Stabil kormány
Nem nagy újdonság, már a márka más modelljeinél is láthattunk hasonló megoldást, ahol a kormány közepe mozdulatlan. Megítélése még a szerkesztőségen belül sem egyöntetű, van akinek kiütése van tőle, nekem speciel tetszett. Ez is, hasonlóan a régi modellek egyküllős kormányához, citroënes jellegzetesség. Azt nem tartom akkora bajnak, hogy kanyarban így nehéz a gombokat nyomogatni, de nem vagyunk egyformák, van akit ez zavarhat. Ha már hibát keresünk benne, akkor a két apró dudagomb körül nézzünk szét, az valóban okozhat meglepetést, de csak addig, amíg megszokjuk.
V6
A gépházban 2,7 literes turbódízel alakítja át a gázolajban rejlő energiát mozgássá. Szép a hangja – bár egy V-motortól ez nem akkora kunszt – és a 208 lóerős teljesítmény, a 440 Nm-es nyomaték és a hatfokozatú automatikus váltó duója is sok vidám percet okoz a sofőrnek. Ha a család nem hurrogja le.
Nemcsak a vezetőnek, az utasoknak is jut a jóból. Az első sorban hatalmas helyen terpeszkedhetünk és a hátsó ülések helykínálata is bőséges. További apró, de szerethető bolondság, hogy ha belenyúlunk az ajtózsebbe, akkor egy apró LED figyelmesen kivilágítja a rekeszt, hogy sötétben is könnyen meglegyen, amit keresünk.
Kisszobányi csomagtartójában kivehető zseblámpa is akad és rendes pótkerék vakarható elő a mélyből, ha kerékcserére kerül a sor. Furcsa módon a kipufogó felett a padló alaposan átforrósodik menet közben. A hűtőtáskát, sört, ne a csomagtartó bal oldalára tegyük.
A tízmilliós csúcs C5 nálunk 11,9 litert fogyasztott, zömében autópályás utakon, ami a városi menetekkel együtt sem kevés. Ennél durvább tétel lehet az értékvesztés, ami ebben az árkategóriában erősen sújtja a francia és olasz kocsikat. Aki nem a használtpiacnak, hanem saját magának vesz autót, az örüljön nyugodtan a C5-nek.
Műszaki adatok – Citroën C5 Tourer 2.7 V6 | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2720 |
Furat x löket (mm) | 81 X 88 |
Hengerek / szelepek száma | 6/24 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 153(208)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 440/1900 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,9 |
Végsebesség (km/h) | 222 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 11,9 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 6,5 |
Vegyes (l/100 km) | 8,5 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 225 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4829/1860/1495 |
Tengelytáv (mm) | 2815 |
Csomagtér (liter) | 533 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1694/530 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 71 |
Gumiméret | 245/45 R18 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 10 190 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 10 830 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | deréktámasz, masszázsfunkció a vezető ülésében, hatfokozatú automatikus váltó, bőrkormány, tolatóradar, hangszigetelt üvegek |
ÉRTÉKELÉS | |
Pontszám (max. 10) | 8,75 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|