Adatlap
Renault Clio 0,9 TCe Dynamique
Körülbelül egy mázsával könnyebb lett, új motort és navigációs rendszert kapott, ezerféleképp feldíszíthető és jóval nagyobb elődjénél az új Clio. De mit tud igazából?
Körülbelül egy mázsával könnyebb lett, új motort és navigációs rendszert kapott, ezerféleképp feldíszíthető és jóval nagyobb elődjénél az új Clio. De mit tud igazából?
Fotó megosztása:
Ilyen lesz a Renault új arculata. A túlméretezett embléma a Volkswagennek már bejött bő tíz éve
Ilyen lesz a Renault új arculata. A túlméretezett embléma a Volkswagennek már bejött bő tíz éve
Fotó megosztása:
Nagy siker a kis Renault: 1990 óta majdnem 12 millió darab talált gazdára. Ha itthon mindenki csak Cliót venne, a tavalyi 45 ezres újautó-értékesítéssel számolva 267 (!) év alatt kelne el ez a mennyiség
Nagy siker a kis Renault: 1990 óta majdnem 12 millió darab talált gazdára. Ha itthon mindenki csak Cliót venne, a tavalyi 45 ezres újautó-értékesítéssel számolva 267 (!) év alatt kelne el ez a mennyiség
Fotó megosztása:
Elég nagy lett: 258,9 centi a tengelytáv, az autó hossza 406,2 centiméter
Elég nagy lett: 258,9 centi a tengelytáv, az autó hossza 406,2 centiméter
Fotó megosztása:
Vagány, jól vezethető autó lett a Clióból. Közvetlen kormányzása nem ad elég visszajelzést az útról, de nagyot lehet vele kanyarodni
Vagány, jól vezethető autó lett a Clióból. Közvetlen kormányzása nem ad elég visszajelzést az útról, de nagyot lehet vele kanyarodni
Fotó megosztása:
Ferdén előre és hátrafelé is rossz a kilátás a vaskos oszlopok miatt. 3 830 000 forintért turbómotorral és Dynamique felszereltséggel jó vétel a Clio
Ferdén előre és hátrafelé is rossz a kilátás a vaskos oszlopok miatt. 3 830 000 forintért turbómotorral és Dynamique felszereltséggel jó vétel a Clio
Fotó megosztása:
Hátulról lehetne Mitsubishi vagy épp Mazda is, ahol Laurens van den Acker, a Renault fődesignere korábban dolgozott
Hátulról lehetne Mitsubishi vagy épp Mazda is, ahol Laurens van den Acker, a Renault fődesignere korábban dolgozott
Fotó megosztása:
Nem közvetlen befecskendezéses az új motor, ezt négyhengeres testvére, az 1,2 TCe 115 tudja csak. A Nissan Micra háromhengerese kompresszoros, a Renault-é turbós
Nem közvetlen befecskendezéses az új motor, ezt négyhengeres testvére, az 1,2 TCe 115 tudja csak. A Nissan Micra háromhengerese kompresszoros, a Renault-é turbós
Fotó megosztása:
A Renault szerint ebbe a háromhengeresbe örvénylik a leggyorsabban a levegő a most kapható motorok közül, ezért a benzinpára és a levegő jól elkeveredik egymással, tökéletesebben ég el
A Renault szerint ebbe a háromhengeresbe örvénylik a leggyorsabban a levegő a most kapható motorok közül, ezért a benzinpára és a levegő jól elkeveredik egymással, tökéletesebben ég el
Fotó megosztása:
Alapáron LED-ek adják a nappali menetfényt
Alapáron LED-ek adják a nappali menetfényt
Fotó megosztása:
Jó minőségérzetet áraszt a Clio, akárcsak elődje
Jó minőségérzetet áraszt a Clio, akárcsak elődje
Fotó megosztása:
Sokat dob a belső téren a piros műszerfalszín, megér 30 ezer forintot
Sokat dob a belső téren a piros műszerfalszín, megér 30 ezer forintot
Fotó megosztása:
Jó az üléshelyzet, az ülések kényelme vállalható hosszú utakra
Jó az üléshelyzet, az ülések kényelme vállalható hosszú utakra
Fotó megosztása:
Kategóriájában a Clio a tágasnak számít, még Hamar Balázs is be tud ülni 193 centijével
Kategóriájában a Clio a tágasnak számít, még Hamar Balázs is be tud ülni 193 centijével
Fotó megosztása:
12 literrel nagyobb, 300 literes a használható formájú csomagtartó
12 literrel nagyobb, 300 literes a használható formájú csomagtartó
Fotó megosztása:
Elődjében 2001-től nagy szám volt a xenon-fényszóró, ami az új Clióhoz sajnos nem is rendelhető. A ködlámpa a Dynamique-ban széria
Elődjében 2001-től nagy szám volt a xenon-fényszóró, ami az új Clióhoz sajnos nem is rendelhető. A ködlámpa a Dynamique-ban széria
Fotó megosztása:
Alapáron jár a könnyűfém felni. A küszöbdíszen felül tetőmatricát és számos más kiegészítőt lehet rendelni
Alapáron jár a könnyűfém felni. A küszöbdíszen felül tetőmatricát és számos más kiegészítőt lehet rendelni
Fotó megosztása:
Először talán a Nissan Terranón láttuk a rejtett hátsó kilincset, még a 80-as években. Az Alfa csak átvette a 156-hoz
Először talán a Nissan Terranón láttuk a rejtett hátsó kilincset, még a 80-as években. Az Alfa csak átvette a 156-hoz
Fotó megosztása:
Nagy siker a kis Renault, 1990 óta majdnem 12 millió Clio talált gazdára. Ha itthon mindenki csak Cliót venne, a tavalyi 45 ezres újautó-értékesítéssel számolva 267 év alatt kelne el ez a mennyiség
Nagy siker a kis Renault, 1990 óta majdnem 12 millió Clio talált gazdára. Ha itthon mindenki csak Cliót venne, a tavalyi 45 ezres újautó-értékesítéssel számolva 267 év alatt kelne el ez a mennyiség
Fotó megosztása:
A TCe név a turbo, control, efficiency (hatékonyság) szavakat rejti
A TCe név a turbo, control, efficiency (hatékonyság) szavakat rejti
Fotó megosztása:
A táblagépre emlékeztető képernyő feldobja a belső teret
A táblagépre emlékeztető képernyő feldobja a belső teret
Fotó megosztása:
Sikkes az órák számlapja, ami ellensúlyozza a digitális sebességmérő olcsóságát
Sikkes az órák számlapja, ami ellensúlyozza a digitális sebességmérő olcsóságát
Fotó megosztása:
Minden jól elérhető helyen van és egyértelműen működik
Minden jól elérhető helyen van és egyértelműen működik
Fotó megosztása:
Nem okoz fejtörést a menürendszer
Nem okoz fejtörést a menürendszer
Fotó megosztása:
Könnyű bánni a navigációsrendszerrel
Könnyű bánni a navigációsrendszerrel
Fotó megosztása:
Gyorsan kiismerhetők a funkciók
Gyorsan kiismerhetők a funkciók
Fotó megosztása:
Bluetooth-kapcsolattal megy a telefon-kihangosítás és az audiostreaming telefonról
Bluetooth-kapcsolattal megy a telefon-kihangosítás és az audiostreaming telefonról
Fotó megosztása:
Az Authentique alapmodellben nincs USB-bemenet, mert hiányzik belőle a 165 ezer forintos felárú MediaNav. A középső, Expression kivitelben már jár a nagy érintőképernyős berendezés navigációval, a telefonról Bluetoothon fogadott zene lejátszásával és Kelet-Európa-térképpel. A tesztelt Dynamique térképén egész Európa rajta van
Az Authentique alapmodellben nincs USB-bemenet, mert hiányzik belőle a 165 ezer forintos felárú MediaNav. A középső, Expression kivitelben már jár a nagy érintőképernyős berendezés navigációval, a telefonról Bluetoothon fogadott zene lejátszásával és Kelet-Európa-térképpel. A tesztelt Dynamique térképén egész Európa rajta van
Fotó megosztása:
2 990 000 forintért a legolcsóbb Clióban is alapáras az ESP és a négy légzsák
2 990 000 forintért a legolcsóbb Clióban is alapáras az ESP és a négy légzsák
Fotó megosztása:
Visszavágja a nyomatékot a takarékosságot ígérő Eco üzemmód. A tempomat minden Clióban széria, a sebességkorlátozóval együtt
Visszavágja a nyomatékot a takarékosságot ígérő Eco üzemmód. A tempomat minden Clióban széria, a sebességkorlátozóval együtt
Fotó megosztása:
Lehetne több rakodóhely az autóban. A váltó csak ötfokozatú
Lehetne több rakodóhely az autóban. A váltó csak ötfokozatú
Fotó megosztása:
Alapáron jár az összes modellhez a Bass reflex hangszóró. A kategóriához mérten a Clio négy hangszórója nem szól rosszul
Alapáron jár az összes modellhez a Bass reflex hangszóró. A kategóriához mérten a Clio négy hangszórója nem szól rosszul
Fotó megosztása:
Motor |
899 cm3, Benzin, S3 |
Teljesítmény |
90 LE |
Nyomaték |
135 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
12,2 sec |
Végsebesség |
182 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
4,5 l / 100 km |
Egyetlen típus sikere vagy kudarca nemigen dönt egy márka sorsáról, mert még az életképtelennek tűnő Alfa Romeo is kétféle modellt gyárt.
Ezzel együtt sok múlik a Clión, amely a Mégane és a Scénic mellett a Renault legfontosabb autója.
Látványos, de nem tökéletes
A tesztautó fogadtatása alapján a látvány önmagában eladja az újdonságot, talán fölösleges is arról írni, mennyit fogyaszt, hogy megy, van-e benne hely.
Ebben a színben a design hatása átütő volt, nemcsak a benzinkutakon jöttek oda hozzánk, hogy milyen Renault is ez. Mert a túlméretezett rombuszt látva a márkanév nem kérdés.
Ferdén előre és hátrafelé is rossz a kilátás a vaskos oszlopok miatt. 3 830 000 forintért turbómotorral és Dynamique felszereltséggel jó vétel a Clio
Ferdén előre és hátrafelé is rossz a kilátás a vaskos oszlopok miatt
A mutatós karosszériának vannak azért bajai is. Rossz a kilátás a vaskos A- és C-oszlop miatt, és bár a csomagtérfedél lehúzására a bal meg a jobb kéznek is jut külön mélyedés, a homo sapiens fejlődésében még nem alakult ki az az alfaj, amelynek ez kényelmes volna.
A tesztautó ajtói csúnya hanggal záródtak, ami elvesz a teleszkóppal emelkedő motorházfedéllel és az igényes anyagokkal megalapozott minőségérzetből.
Jót tesz neki a piros
Jó minőségérzetet áraszt a Clio, akárcsak elődje
Jó minőségérzetet áraszt a Clio, akárcsak elődje
Máskülönben a kategória korlátait ismerve a Clio értékes autónak mutatja magát az eleve puha műszerfali műanyagokat feldobó piros színnel, az órák elegáns számlapjával és a hétcollos, hightech kijelzővel. A rezisztív érintőképernyő a Dacia Lodgyban nem ilyen színes, de ott is ugyanilyen hasznos és praktikus.
Könnyű vele összepároztatni a telefont Bluetoothon, a logikus menüvel egyszerűen megadhatók az úti célok a navigációnak és a kisautókban megszokottnál szebben szól a zene a Bass reflex hangszórókkal.
Sokat dob a belső téren a piros műszerfalszín, megér 30 ezer forintot
Felnőtt kisautó
Kategóriájában a Clio a tágasnak számít, még Hamar Balázs is be tud ülni 193 centijével
Kategóriájában a Clio a tágasnak számít, még Hamar Balázs is be tud ülni 193 centijével
Elöl jó dolgunk van: az üléshelyzet egészséges, az ülés kényelmes és amivel matatnunk kell vezetés közben, az mind jól működik. Például az ablaktörlő kapcsolóján az esőcseppek méretéből látni, hogy merre lesz sűrűbb vagy ritkább a törlési intervallum.
Várakozáskor komoly hiba viszont, hogy a motor leállításakor azonnal elhallgat a rádió, nemcsak ajtónyitásra, mint a többi Renault-ban és például az újabb Opelekben.
Hátul egészen tágas a hely. A kisebb homlokfelület és fogyasztás érdekében négy centivel alacsonyabb lett a karosszéria, de a fejtér így is elegendő. A lábtér és a 300 literes, szabályos alakú csomagtartó is a jobbak közé tartozik a kategóriában.
A Clio és ötajtós konkurensei |
FIAT Punto 0,9 Twinair Turbo (85 LE) |
4 130 000 Ft |
Opel Corsa 1,4 Sport (100 LE) |
3 840 000 Ft |
Peugeot 208 1,2 VTi Allure (82 LE) |
3 950 000 Ft |
Renault Clio 0,9 TCe Dynamique (90 LE) |
3 830 000 Ft |
Skoda Fabia Elegance 1.2 TSi (86 LE) |
4 258 540 Ft |
Toyota Yaris 1,33 Executive (99 LE) |
4 270 000 Ft |
|
|
Vadonatúj turbós benzines
Nem okoz fejtörést a menürendszer
Nem okoz fejtörést a menürendszer
Nagyon kíváncsiak voltunk az új motorra, mert most végre tudtunk vele menni bő 1000 kilométert, szemben a korábbi, rövid próbákkal. A fagyos időben beindítva hidegen a tesztautó néha rángatott, gázadásra befulladt.
Pár kilométeres melegedés után az aprócska motor meglepően fickós. 2500-on 135 Nm a maximális nyomatéka, amiből 1800-as fordulaton már bőven megvan annyi, hogy szépen elinduljon városi tempónál. 100-120-ig élénk a gyorsulás, egyedül autópályán hiányzik az 1,5-ös dízelek nagyobb nyomatéka. A váltó közepes, könnyen jár és útjai is rövidek, viszont lehetne pontosabb.
Feltöltéssel és turbó nélkül is terjed a háromhengeres
Nem közvetlen befecskendezéses az új motor, ezt négyhengeres testvére, az 1,2 TCe 115 tudja csak. A Nissan Micra háromhengerese kompresszoros, a Renault-é turbós
Nem közvetlen befecskendezéses az új motor, ezt négyhengeres testvére, az 1,2 TCe 115 tudja csak. A Nissan Micra háromhengerese kompresszoros, a Renault-é turbós
Rezgései és jellegzetes hangja miatt az európai márkák mindig is idegenkedtek a háromhengeres motortól, de előnyei (fogyasztás, súly, nyomaték, egyszerűbb felépítés) miatt mostanra rákaptak. Az Opel, majd a VW konszern után a BMW, a Ford, a PSA Peugeot Citroën, és a Renault is megtervezte a sajátját.
A 898 köbcentis motor az új 1,2 TCe rokona, amely nem azonos a Clióból és a Grand Modusból ismert turbós motorral. A 12 szelepes gép papíron mindent tud, amitől erős és takarékos lehet: szelepvezérlése változó, vezérműlánca nem igényel karbantartást, turbófeltöltője nagyon csekély tehetlenségű és könnyen felpörög. A generátorvezérlés gázelvételkor és fékezésnél tölt erősen, amíg az akkumulátor bírja, menet közben nem terheli a motort.
A Renault szerint ebbe a háromhengeresbe örvénylik a leggyorsabban a levegő a most kapható motorok közül, ezért a benzinpára és a levegő jól elkeveredik egymással, tökéletesebben ég el
A Renault szerint ebbe a háromhengeresbe örvénylik a leggyorsabban a levegő a most kapható motorok közül, ezért a benzinpára és a levegő jól elkeveredik egymással, tökéletesebben ég el
A gyár megadja, hogy a TCe 100 jelű 1,15 literes négyhengereshez képest elért 21 százalékos szabványos átlagfogyasztás-csökkenés miből jön össze:
visszavett hengerűrtartalom és feltöltés: 6 %
háromhengeres felépítés: 3% (ötödével kisebb súrlódás a négyhengeresekhez képest)
hatékonyabb égés és hőmenedzsment: 3% (gyorsabb bemelegedés)
csökkentett súrlódás: 2% (olajszivattyú, teflonbevonatos vezérműlánc)
stop-start és generátorvezérlés: 5%
jármű súrlódáscsökkentése: 3%
Ezek persze elméleti adatok, összegük a kerekítés miatt eleve 22 százalék, nem pedig a tényleges 21.
Városban sokat fogyaszt
Vagány, jól vezethető autó lett a Clióból. Közvetlen kormányzása nem ad elég visszajelzést az útról, de nagyot lehet vele kanyarodni
Vagány, jól vezethető autó lett a Clióból. Közvetlen kormányzása nem ad elég visszajelzést az útról, de nagyot lehet vele kanyarodni
Budapesten 8,5 l/100 km fogyasztást mértünk, ami egy új fejlesztésű motortól csalódás. Autópályán és országúton takarékos volt, beérte 5,85 literrel. A mostani hidegben is elég gyakran működött a stop-start rendszer, amely gyorsan beindította a motort.
Kíváncsiságból sokat mentünk Eco üzemmódban, csökkentett nyomatékkal és elvileg kisebb fogyasztással. A lanyhább gyorsulás megszokható, de országúton érdemes kikapcsolni, mert itt nagyon adja magát a sportos vezetés.
90 lóerővel is sportos
34-36 milliméterrel szélesebb nyomtávjával és újrahangolt felfüggesztésével a Clio kifejezetten vagány autó. Városban zavaró a rázás, ám a feszes futómű jó csillapítása miatt nagy tempónál nem leng a kasztni, gyors kanyarokban alig van oldaldőlés.
Nagy siker a kis Renault: 1990 óta majdnem 12 millió darab talált gazdára. Ha itthon mindenki csak Cliót venne, a tavalyi 45 ezres újautó-értékesítéssel számolva 267 (!) év alatt kelne el ez a mennyiség
A Clio remekül tapad kanyarokban, kormányzásának közvetlensége is tetszett, de lehetne valósághűbb a kapcsolat a kerekekkel, például
a Fiesta ebben lényegesen jobb. A kis Renault könnyű és belevaló autó, amely egy mázsát fogyott a modellváltással, pedig padlólemeze a régi. Sportosabbra véve ez a futómű talán még az RS-t is megmentheti, amely sajnos automata váltót kap és elveszíti az érzéki szívómotort.
3,8 millió forint
Autópályán a Clio a nagyobb autók kényelmét nyújtja. Bár nincs hatodik fokozat, a motor csendesen és egyenletesen forog 130-140-nél, a szél nem zúg, elöl jó az ülés és mindenki elfér.
Dynamique kivitelben a turbós Clióért 3 830 000 forintot kér az importőr. Van belőle Expression is, árban kétszázezerrel lejjebb, de a 16-os könnyűfém felni más tételek miatt a drágább a vonzóbb. A konkurencia árait ismerve a jól felszerelt, biztonságos, dinamikus és kellően tágas Clióért a 3,8 milliós összeg egyáltalán nem túlzás. Épp elég észérv is szól mellette, ha a sikkes kasztni mégsem adná el önmagában.