Kia Cee’d, a sikermodell

Új felnik is vannak hozzá
Tágas, kényelmes, szép

Tágas, kényelmes, szép

Tágas, kényelmes, szép


Két évvel a kombi Cee’d megjelenése után, nemrég bemutatták a ráncfelvarrt ötajtós és kombi modelleket. Az astrafocusgolf-konkurens mostanra elég kiforrott autó ahhoz, hogy nagyon komolyan vegyük.

A típus Európa-szerte igen népszerű, amit mi is alá tudunk támasztani. A vezess.hu 2006-os évadának legkeresettebb cikke a Cee’d debütálásakor megjelent bemutatónk volt.

A Cee’det szokás vízválasztóként emlegetni. Sokan a koreai autógyártás első olyan szülöttjeként tartják számon, melyet már Európában sem illik lenézni. A Kia Rio még csak egy biztató kezdet volt, az igazi áttörést a Cee’d jelentette. Külső és belső tulajdonságaival sem kell szégyenkeznie, de ami ennél is lényegesebb, műszaki és biztonsági adottságai is megfelelnek a kategória résztvevőitől elvártaknak.

Mitől új a Cee’d?

Krómkeret került a hűtőmaszra

Krómkeret került a hűtőmaszra

Krómkeret, új lámpák… stb…


A hűtőmaszkra rákerült egy krómkeret, új fényszórók és hátsó lámpák díszelegnek rajta. Bent új a kormány, új a középkonzol, és már kétzónás klíma is rendelhető. Új színek választhatóak, gyönyörű új kárpitok kerültek a kínálatba és a felnik terén is bővült a választék. Finomabb a futóműhangolás, és hatfokozatú lett a dízelmotorhoz kapcsolt váltó.

A felsoroltak közül egy tétel sajnos nagyon szúrja a szemünket, a futómű-hangolás ugyanis még mindig nem optimális. A hátsó utasok sajnos még mindig sokat panaszkodnak a zötykölődés miatt.

Szerintünk…

Nálunk ennyit evett

Nálunk ennyit evett

Nálunk ennyit evett


A kulcsok átvételekor 24 kilométert mutatott a számláló, most ezer valamennyit. Háromszor tankoltuk tele, ami kicsit rémisztő, de csak amíg utána nem számoltunk. Két telitank között a megtett kilométereket elemezve 8,6-os átlagot mértünk, városi autózás után.

Az autó 109 lóerős, ez a legmagasabb érték az alapmodellek között. Nem megy rosszul, nem arról van szó, de a nyomaték ebből is hiányzik, a 125 lóerős 1,6-os lényegesen fickósabb.

A futóműve feszes, de talán éppen ennek köszönhetően elég barátságtalan az utasokkal, egyenetlen úton. Elöl-hátul tágas, anyagminőségben pedig az átlagostól egy fokkal jobb. Az új szövetek viszont tényleg nagyon mutatósak.

Cee'd_sw - Még ilyen ostóba modellnevet.

Cee’d_sw – Még ilyen ostóba modellnevet.

És a lényeg! A cikk kommentjei közé, vagy az igazi Cee’d-fanok gyülekezdéjébe, vagy esetleg az auto kukac sanomabp pont hu címre írt, a tesztautóval kapcsolatos kérdésekre megpróbálunk a lehető leghamarabb válaszolni. Egyeztetés után összemérhető hasonló kaliberű astrafocusgolf modellekkel!

Mennyi?

Árban veri konkurenseit

Árban veri konkurenseit

Árban veri konkurenseit


Az első Cee’d kombi bemutatása óta eltelt két évben nem nőtt az alapára, még mindig 3,7 millió forint körül mozog egy 1,4-es benzines.

A konkurens modellek közül az Opel Astra leggyengébben motorizált modellje 4,2 millióba kerül, egy Ford Focus kombiért 4,6 milliót kell leperkálni, a Volkswagen Golf kombi pedig 4,9 milliónál kezdődik. A Toyota Corolla kombi és a FIAT hagyományos kompakt kombija megszűnt, így kihirdethetjük, hogy a Kia Cee’d a legjobb vétel ebben a kategóriában.

Ötcsillagos
Ötcsillagos

Ötcsillagos

Ötcsillagos


A hagyományos 60 km/órás frontális ütközés esetén az utastér nem deformálódott, a vezető- és az utasoldali légzsák is megfelelően teljesített, a tesztelők csak a térd és a lábszár biztonságát kritizálták egy kicsit. A kuplungpedál is többet mozdult befelé 100 mm-nél, de az NCAP szakemberei ezt nem tartották veszélyesnek. A frontális tesztre 13 pontot kapott a Cee’d.

Az oldalirányú védelemben az autó a tökéletesség határát súrolja, a tesztbábun szinte karcolás sem esett, a pontszám értelemszerűen a maximális 16. Az oldalsó test- és fejlégzsákok kiválóan működtek. Az autó az oszlopteszten is hibátlanul teljesített.

A légzsákok mellett a biztonsági övekre sem volt panasz a vizsgálat során, mind az övfeszítők, mind az överőszabályzó rendszer kifogástalan. Tovább a teljes törésteszthez!

A második oldalon vár ránk az adathalmaz!


Műszaki adatok – Kia Cee’d_sw 1.4 CVVT EX
MOTORADATOK
Lökettérfogat (cm3) 1396
Furat x löket (mm) 77 x 75,44
Hengerek/szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 80 (109)/6200
Max. nyomaték (Nm/ford.) 137/5000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11,7
Végsebesség (km/h) 187
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 7,9
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,4
Vegyes (l/100 km) 6,3
CO2kibocsátás (g/km) 149
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4470/1790/1525
Tengelytáv (mm) 2650
Csomagtér (liter) 534-1664
Menetkész tömeg/megengedett tömeg (kg) 1317-1399/1820
Üzemanyagtank-kapacitás (liter) 53
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 3 649 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei ITT
ÉRTÉKELÉS
Pontszám (max. 10)   7,75 pont
Mellette – Ellene
  • A kategória legkedvezőbb ára
  • Sok-sok év gyári garancia
  • Pörgős motor
  • Igényes és tágas belső
  • Az MP3-lejátszó pofonegyszerű működése
  • Túl feszes futómű
  • Dízellel jobb lenne? Megnézzük nemsokára
  • Egy kicsit ócska műanyagok vannak benne

Gyári képeken a ráncfelvarrt Kia Cee’d (Katt a képre!)

Kinek tetszik a Kia Cee’d? 53

Videón a korábbi Cee’d kombi:

a videó a hirdetés után indul