Nagy és szép

Nem kimagaslóan nagy, de azért elég
Nagyon szép lett

Nagyon szép lett

Nagyon szép lett


Olyan mély traumát okozott a régi C5 malacszerű külseje, hogy az új bombasztikus formáját egyszerűen nem hiszem el. Valóság ez. Az a rusnya dög ilyen formássá tudott alakulni? Nagyszerű.

Az autónak köze sincs az előd pufókságához, mégis igazi Citroën, amit alapvetően a kis hátsó és a nagy első túlnyúlás határoz meg. Olyan különleges elemek teszik igazán mutatóssá, mint az első fényszórók, az utastér felé ívelt hátsó szélvédő vagy a kupés tetőív.

A C5 az egyik legnagyobb modell a kategóriájában a Mondeo mellett. A csomagtér nem kimagasló, de ennek köszönhetően a belsőtér parádés méretű. A kupés tetőnek köszönhetően alacsonyabb ugyan az autó, de ez sem befolyásolja a kényelmet.

És a másik

És a másik

Nem az egész kormányon nyomható a duda


Továbbra sem tudok napirendre térni a duda elhelyezése fölött. Két ki nyomorék kitüremkedés hüvelykujjnál. Logikus, hogy majd csak odabökök egyet, de nem így szocializálódtunk (én legalább is). Tenyérrel, bele a közepibe! Na ez itt nem megy.

1.6 HDi

A hétféle motorból, amit a C5-höz választhatunk ez a leglomhább, 12,2 s alatt van százon. Legfőbb jellemzője, hogy benzinesként viselkedik. Na persze nem egy 3,0 V6-ra, sokkal inkább egy 1.6 szívóra. Nem vág hátba a nyomaték, könnyedén pörög föl és bár nem húz valami veszettül, legalább a magas fordulaton történő autózást sem veti meg.

A kompromisszumnak természetesen megvan a jó része is. Városban 8 literrel, vegyesen kb. 6-7 literrel lehet közlekedni, ami egy ekkora testtől nem rossz teljesítmény.

A hidropneumatikus felfüggesztés hiánya

Minőségben is ott van a szeren?

Minőségben is ott van a szeren?

Minőségben is ott van a szeren?


Nem kell megijedni, nem fogok elmerülni a szakzsargonokban, de muszáj kihangsúlyozni a futómű hagyományos sajátosságát (én inkább gyengeségnek hívnám, de…) Az autó úgy ringott az úton, hogy majdnem tengeribeteg lettem.

Nagy kár, hogy az állítható keménységű futómű, csak a magasabb felszereltségű modellekhez jár. Egy C5 sportállásban, olyan, mint egy hétköznapi autó alapbeállításokkal. Hű, hát a hidropneumatikus felfüggesztés (muszáj a nevén nevezni) nélkül nem volt minden útviszony mellett kellemes az utazás.

Árak, konkurensek, műszaki adatok jönnek a következő lapon!


Jól véd a C5

Jól szerepelt

Jól szerepelt

Jól szerepelt


Remekül teljesített a C5 új verziója az Euro NCAP töréstesztjén. Az autóban biztonságban vannak az emberek. A frontális ütközést szimuláló kísérletnél a C5-ös utascellája stabil maradt. A bábukon csak jó és megfelelő terhelési értéket mértek, még közepes sem volt. Nem veszélyeztette a műszerfal a vezető térdeit, mert térdlégzsák is szerepel az autó repertoárja között.

Külön dicséret járt a Citroënnek a jobb oldali légzsák kialakítása miatt, mert az is megvédte a próbabábuk lábait a sérülésektől. A frontális teszten 15 pontot szerzett az autó és maximális pontszámmal (16) zárta az oldalsó nagytömeges és oszlopos ütközési tesztet a C5. Így aztán simán megkapta a biztonsági szakértőktől az ötcsillagos minősítést, miután a biztonsági öv használatára figyelmezető jelzésért is ment a 2 pluszpont. Citroën C5 törésteszt

Konkurensek

Az autó listaára elég horrorisztikus, de a Citroënről köztudott, hogy minden esetben szerepel egy akciós ár is a listában. Ki tudja, így biztosan jobban örül a leendő vevő. Szóval ne ijedjünk meg a 6 970 000 forint láttán, az úgyis át lesz húzva. A 6 240 000 Ft az igazi.

Jelenleg a Renault Laguna is hasonló kedvezménnyel vihető el, így jócskán lekőrözi a C5-öt. A Passat 110 lovas verziója horror drága a franciákhoz képest.

Árak

Citroën C5 1.6 HDi (110 LE) 6 240 000 Ft
Renault Laguna 1.5 dCi (110 LE) (akciós ár) 5 400 000 Ft
VW Passat 2.0 CR Tdi Bluemotion (110 LE) 7 819 250 Ft

MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1560
Furat x löket (mm) 75-88,3
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 80(110) / 4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 240 (260) / 1750
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 12,2
Végsebesség (km/h) 191
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 7,3
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,7
Vegyes (l/100 km) 5,6
CO2 kibocsátás (g/km) 149
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4,779/1,86/1,451
Tengelytáv (mm) 2815
Csomagtér (liter) 439
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1578/2040
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 71
Gumiméret 225 / 60 R 16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 1.8 i  – 5 900 000 Ft
A szériafelszereltség fontosabb tételei Részletek itt
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Jól fogyaszt, tűrhetően megy és tetszetős!
Pontszám (max. 10) 7,5 pont

Mellette – Ellene
  • Igényes utastér
  • Csábos külső
  • Kényelmes rugózás
  • Halk és kulturált dízelmotor
  • Ésszerű ár, jó felszereltség
  • Közepes csomagtartó
  • Magas üléshelyzet
  • Billegős futómű
  • Erős értékvesztés
Te mennyire tartod az 1.6d C5-öt?
átlag
7.82
szavazat
172
Te mennyire tartod az 1.6d C5-öt?