Röviden – Opel Meriva 2014

Mi ez?

Az idei évre átdolgozott, 4,3 méteres egyterű friss dízelmotorral. 

Mit tud? Kényelmével és 136 lóerős motorjával autópályán is elemében van.
Mibe kerül? Listaáron 3 880 000 és 5 970 000 Ft közötti az ára, a tesztelt modellé 5,74 millió forint.
Kinek jó?  Egy- vagy kétgyermekes családoknak és nyugdíjas pároknak.

Itthon a H Astra kifutásával a Meriva lett az Opel jutányos családi autója. Az újrapozícionált egyterűből is van azonban csúcsmodell, amelyet a Szentgotthárdon gyártott erősebbik dízelmotorral teszteltünk.

Design

Talán csak a haszonjárműveket konstruálják praktikusabbra a kis egyterűeknél, így a célszerűség szorításából az Opel tervezői sem bújhattak ki. A magas és keskenynek ható „Merivát felfrissítve sem a szépsége adja el” – írta Rácz Tamás a januári menetpróbában, ahol megtaláljátok az idei modellévre időzített, szerény átdolgozás részleteit.

Kukazsáktól a Gepida bringákig minden téren örülök a magyar termékeknek. Az átdolgozott Merivában tesztelt dízelmotor is itthon készül
Látványra és az anyagokat végigtapogatva is igényes az utastér

Látványra és az anyagokat végigtapogatva is igényes az utastér

Belső tér

Adatlap

Opel Meriva 1,6 CDTI Cosmo

Kukazsáktól a Gepida bringákig minden téren örülök a magyar termékeknek. Az átdolgozott Merivában tesztelt dízelmotor is itthon készül
Motor 1598 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 135 LE
Nyomaték 320 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,9 sec
Végsebesség 197 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,4 l / 100 km

Minőségérzetben jók az Opelek, a Meriva sem lóg ki a sorból. Az anyagok színvonalasak, a bunkerszerűen masszív benyomást erősíti a korrekt összeszerelés. Az üvegtető elegáns és hangulatos, de hátul a magasabbak fejtérigényével csak az acéltetős változat kompatibilis. Hátul az ülés középső részét elhajtogatva a szélső ülések beljebb és hátrább csúsztathatók, így két ember nagyon kényelmesen ül hátul.

Alacsony utasok számára az első ajtóbehúzó túl messze van, a kocsiból kidőlve kell nyújtózniuk érte, ha kitárták az ajtót. A hátsó ajtómegoldás négy évvel a premier után is érdekes, bár a pillangószárnyakban, helyesebben szekrényajtókban tulajdonképpen az a jó, hogy nagyon tágra nyílnak.

Kiszállni és a gyermekeket beültetni is könnyű a FlexDoor révén. Lejtőn megállva oda kell figyelni a hátsó ajtók veszélyesen gyenge határolására. Becsapódásukhoz elég volt, ha valaki beült a kocsiba egy másik ajtón át.

Biztonsági szempontból előny, hogy kinyitva a két ajtó a mellettünk lévő kocsival egyfajta öblöt képez, ahonnan a kiszálló gyermekek nem tűnhetnek el úgy, mint a magasra húzott ajtólemez takarásában tennék. Viszont pont a karám miatt a család átcsoportosításával lehet csak bezárni az ajtókat, ami lelassítja a kocsi elhagyását.

Minden rugalmas: FlexDoor, Flex-Space, FlexRail, FlexFix. Sorrendben a szekrényajtó, a középre tolható hátsó ülések, a tologatható tárolóhely és a biciklitartó fedőneve

Minden rugalmas: FlexDoor, Flex-Space, FlexRail, FlexFix. Sorrendben a szekrényajtó, a középre tolható hátsó ülések, a tologatható tárolóhely és a biciklitartó fedőneve

Telefonintegrálás, multimédia

Gyorsan és könnyen követhető lépésekben párosítható a teszthez használt Samsung okostelefon az autóval. A Bluetooth-csatlakoztatás és a kihangosítás flottul működött, az autó képes felolvasni a bejövő sms-eket. Az Intellilink Navi 950-ben a színes-szagos érintőképernyő jól használható, a korábbi, rémesen avítt navigációs grafika is megszépült. A hangrendszer szépen zengi a nótákat, a lemezborítók megjelennek a kijelzőn, ahogy kell.

SMS-felolvasó funkciója is van a multimédiás rendszer

SMS-felolvasó funkciója is van a multimédiás rendszer

Vezetés városban

Kellemes üléshelyzetben vezethetünk. A vaskos karosszériaoszlopok rontják a kilátást, ami a Mokkától az Insigniáig igaz a mai Opelekre. Fölösleges megnézni az adatlapon az átmérőt (11,1-1,6 méter), parkolás közben azonnal feltűnik a túlzottan nagy fordulókör, ami a tesztautó esetében a 18-as kerekeken is múlt.

430 centis, pont akkora, mint az átlagos kompakt autók, de magasabb és jobban variálható

430 centis, pont akkora, mint az átlagos kompakt autók, de magasabb és jobban variálható

Az alapjárati motorleállítás olajozottan működik, sokszor lelövi a dízelt. Tetszett a fordulatszámmérőn lévő stop-start mező, nem mutat megtévesztően nullát az óra. Elinduláskor a motor könnyen lefullad az autó megmozdítása után, figyelni kell a kuplungot kezelő lábunkra.

Milyen hosszú úton?

Minél többet ültem benne, annál inkább megerősödött bennem, hogy a Meriva komolyabb, alaposabban megcsinált autó a konkurenseknél. Ülései igen kényelmesek, a légkondicionálás finomabban és hatékonyabban működik benne a szokottnál.

Hátul az ülés középső részét elhajtogatva a szélső ülések beljebb és hátrább csúsztathatók, így két ember nagyon kényelmesen utazik

Hátul az ülés középső részét elhajtogatva a szélső ülések beljebb és hátrább csúsztathatók, így két ember nagyon kényelmesen utazik

Zajcsillapítása olyan jó, hogy német autópályán a 160-180-at csak az órán látjuk, érezni alig érezzük. Váratlanul nagyfiús az egyenesfutás és az autó stabilitása is emelt sebességnél. Az oldalszelet megérzi ugyan, de stabilan száguld egyenesen, élvezi a kanyarokat és bőven elbírja azt a tempót, amire a 3500-on 136 lóerős, 2000-nél 320 Nm nyomatékú motor képes.

Érdekes, hogy a lámpáktól nehézkesen elinduló autó négyesben 1100-1200-as fordulatszámtól gyorsan összeszedi magát. Ezzel a motorral a gyorsulás és az előzési képesség is túlmutat a városi és középtávú gyermekhurcolásra szánt kis egyterűk tudományán. Viszont erre a motorra csak annak érdemes áldoznia, aki ki is használja az autó képességeit.

Költségek, fogyasztás

Tesztünkön 6,8 l/100 kilométeres átlagfogyasztást mértünk, az 1900 kilométeres teszttáv legnagyobb részét autópályán megtéve. Aki többet megy országúton vagy szelídebben nyomja a gázt, kijön 5,6 literből. Hiába vadonatúj konstrukció, a négyhengeres fogyasztása magasabb a vártnál.

Százon 6,8 litert fogyasztott a dízelmotor autópályán. Visszafogott tempóval is elmegy 5,6 liter, az új dízelmotor lehetne takarékosabb

Százon 6,8 litert fogyasztott a dízelmotor autópályán. Visszafogott tempóval is elmegy 5,6 liter, az új dízelmotor lehetne takarékosabb

A Meriva erősebb és arányosan többe is kerül a vetélytársaknál. (Drágábbnak az 1,6 CDTI 110 lóerős motorváltozata is drágább.) Valahol félúton van a hasonló méretű kis egyterűek és a hasonlóan sokat nyújtó kompakt MPV-k között.

A Meriva és dízel vetélytársai, az elérhető leggazdagabb felszereltséggel
Citroën C3 Picasso 1,6 HDi Exclusive (115 LE) 5 185 000 Ft
Ford B-Max 1,6 TDCi Titanium X 5 695 000 Ft
Nissan Note 1,5 dCi Tekna (90 LE) 4 969 000 Ft
Opel Meriva 1,6 CDTI Cosmo (136 LE) 5 740 000 Ft
Renault Scénic 1,6 dCi Intens (130 LE) 7 305 000 Ft

Mellette – Ellene
  • Vehemens gyorsulás
  • Igényes utastér
  • Hátul is kényelmes ülések
  • Hatásos zajszigetelés
  • Rugalmas utas- és csomagtér
  • Korszerű multimédiarendszer
  • Nagy fordulókör
  • Korlátozott kilátás
  • Nyomatékszegénység az alapjárat közelében
  • Közepes fogyasztás


Tetszik az Opel Meriva az új 1,6-os dízelmotorral? Itt értékelheted 1-től 10-ig?
átlag
7.00
szavazat
18
Tetszik az Opel Meriva az új 1,6-os dízelmotorral? Itt értékelheted 1-től 10-ig?