Transit Connect: frissebb a 7. évre

Sportmodell is van a lemezelt Fiestából
Münchenben nem büdös a Logan taxi

Münchenben nem büdös a Logan taxi

Münchenben nem büdös a Logan taxi


A program elsősorban a Transit/Tourneo Connectről szólt, amely hétévnyi gyártás után most van túl egy modellfrissítésen. Elölről látni leginkább a változást az új légbeömlőkön, lökhárítón, valamint a hátul is új fényszórókon.

A személyautósabb megjelenés érdekében kisebbek a tükrök, de a kecsesebb visszapillantókban is jól látni. Praktikus okokból a Ford hozzáigazította a színskálát a Transitéhoz, amivel a mindkét típust használó cégeknek kedveznek.

Más is történt

Szoros partnerség reményében

Szoros partnerség reményében

Szoros partnerség reményében


A közelmúltban az európai Ford minden haszonjárművével történt valami. A még friss Fiestából megjelent a Fiesta Van, amely a műfajhoz illően egy ráccsal leválasztott rakterű, lemezelt oldalablakos, kétszemélyes kiskocsi. A rohangászós városi áruszállítóból sportmodell is kapható, sportülésével, könnyűfém felnijével nem mondanánk teherautónak.

Fiesta Van TDCi: 4,2 liter/100 km

Két dízel- és egy benzines motorral érkezik Magyarországra a Fiesta Sport Van. A benzines 1,25 literes és 82 lóerős, de a vevők nagyobb részét a 68 lóerős 1.4, illetve a 90 lóerős 1.6 TDCi fogja érdekelni. Utóbbi kettő szabványos átlagfogyasztása egyformán 4,2 liter, amivel másfél litert vernek a benzinesre.

Thaiföldi Mazda-rokon

A Wildtrak az új csúcsmodell

A Wildtrak az új csúcsmodell

A Wildtrak az új csúcsmodell


Szembeszökő változásokon van túl a Ford pickupja. A Ranger gyakorlatilag a BT-50 ikertestvére, a platós kistehert a Mazda gyártja Thaiföldön. A modellfrissítés után más lett az orr-rész, és a Ford szerint szebbek az anyagok belül.

Ezentúl Wildtraknek hívják a csúcsmodellt, amely egy igen pofás új kivitel. Kétféle dízelmotor van hozzá: 2,5 literes (143 LE, 330 Nm), illetve háromezres (156 LE, 380 Nm). Vontatáskor jól jön a kézi váltó rövidebb első két fokozata. Automatikus váltó a kisebbik dízelhez is rendelhető, az erősebb mindenképp automata. Megmaradt a hátsó- vagy kapcsolható összkerékhajtásos kivitel és a három kasztni: a rövid fülkés, a négyszemélyes RAP-kabinos előrefelé nyíló hátsó ajtóval és az ötszemélyes duplakabinos.

Ha megfizetik, kék műszerfallal is

Meglepően jó a minőségérzet

Meglepően jó a minőségérzet

Meglepően jó a minőségérzet


Az ESP megjelenésével az autó új funkciókkal gazdagodott. A rendszer elinduláskor 2,5 másodpercig megtartja a féknyomást, hogy ne guruljon vissza lejtőn elindulva.

A Tourneo belsejében szebbek a kárpitok, mint a teherjárművekben, de a haszonjárművek műszerfala is jó minőségérzetet nyújt ezen a szinten. A Ford ugyanis lecserélte az egészet, a kifutó Fiestáéhoz hasonló, csak nem olyan puha. Középtájon a kerek légbeömlőkkel és az ezüst színnel egyenesen az S-Maxot idézi a kisteher.

Lapozás után szürreális élmény következik: padlógázon megáll a mutató 115-nél autópályán. Irány a második oldal!


A legmenőbb változatban ESP, ízléses kék műszerfal, SD-kártyáról tájékozódó gyári navigációs rendszer, normális rádió és tengelyirányban állítható kormány leplezi, hogy teherautóban ülünk.

75, 90 és 110 lóerővel

Kétféle tengelytáv és tetőmagasság választható

Kétféle tengelytáv és tetőmagasság választható

Kétféle tengelytáv és tetőmagasság választható


Vezetni sem rossz a legkisebb Transitot, még a haszonjárművekbe is szorult valami a többi Ford jó vezethetőségéből. A nagyon könnyű kormányzáson érezni, hogy egész napos meló során sem fáraszthatja el az embert, máskülönben az úttartás rendben van.

A hátul laprugós, merev tengelyes felfüggesztés sem gonoszkodott a kacskaringós bajor országutakon. A zajszint azonban kilóg a képből. Az 1,8-as, 110 lóerős motor több hangerőt mutatott, mint valódi erőt, a túltöltéssel 250-ről 280 Nm-re növelhető nyomaték dacára.

Connect menni Amerika

Amerikában benzines lesz

Amerikában benzines lesz

Amerikában benzines lesz


A konkurenciához hasonlóan a Ford is kettéosztotta a rakteret elválasztó rácsot.

Ennek jobb oldala az utasülés lesüllyesztése után kihajtható a vezető mellé, így létrát vagy más hosszú tárgyat is zárt ajtóval lehet szállítani a rövid változat 2,8-ról 3,4 köbméterre megugró rakterében. A másik megoldás ugyanerre a tető hátsó részének nyitása.

A ráncfelvarrás utáni modell az Egyesült Államokba is eljut a törökországi gyárból, persze nem dízel, hanem a kétliteres, benzines motorral és négygangos automatával.

Nem rossz vezetni a Connectet

Nem rossz vezetni a Connectet

Nem rossz vezetni a Connectet


A jenkiknél egyáltalán nincs áruszállító hasonlóan kompakt méretben, ami jó esély a Fordnak az eladások felpörgetésére. Az első hét évben Amerika nélkül is elkelt 600 000 darab.

Nyolc ülés, nyolc felnőttnek

Itthon a Tourneo Connect nevű családi verziót szinte senki nem veszi, szemben a személyautóként is keresett Berlingóval vagy Kangooval.

Ne hagyják ki a képeket a galériában!

160 km hatótávolság a cél

160 km hatótávolság a cél

160 km hatótávolság a cél


Pedig a Partnerhez hasonlóan a Fordból is van hétüléses, sőt, akár ennél többen is beleférnek. A nyolcüléses Tourneo Connect tényleg nyolcszemélyes, mert középen és a leghátsó sorban elfér három megtermett felnőtt.

Elektromos motorral

Ezt az elektromos hajtású verzióban csekkoltuk le a kollégákkal, amely a brit Smith Electric Vehicles és a Ford közös műve. Az Ampere a Transit Connectből, az Edison a nagyobb Transitból készülő villanyautók neve. Amerikában 2010-től, igény esetén később Európában is kapható lesz, akár személyautóként is.

6-8 óra újratölteni

6-8 óra újratölteni

6-8 óra újratölteni


Az izgalmas jármű a hátsó kerekek mögött hordja 21 kilowattórás lítium-foszfát akkumulátorait. Az áramot 50 kW (68 LE) teljesítményű villanymotor veszi fel.

A váltóban a jókora nyomaték miatt elég egy fokozat, csak az előre- vagy a hátramenetet kell kiválasztani a sebességváltó helyén lévő irányváltóval.

A cél 113 km/óra végsebesség és 160 kilométeres hatótávolság, ami jól hangzik, de a gyári adat többnyire ideális körülményekre vonatkozik, légkondi, hőség, kövér gáz és más hátráltató tényezők nélkül.

7,2 literrel beéri a ráérős Transit

7,2 literrel beéri a ráérős Transit

7,2 literrel beéri a ráérős Transit


A tanknyílás helyére csatlakoztatott töltővel 6-8 óra újratölteni az akkukat, de a zéró helyi károsanyag-kibocsátás így is érdekessé teheti az autót belvárosi szállodák és taxisok számára.

Nagy doboz, kisebb fogyasztás

Addig is, míg eljön az elektromos hajtás korszaka, a dobozos rövid Transitból már most van ECOnetic kivitel, hogy 189 gramm/kilométerre csökkentse a szén-dioxid-emissziót. Az ECOnetic név a szabvány szerint átlagosan 7,2 litert fogyasztó, 115 lóerős verziót takar, amely a széria részecskeszűrővel teljesíti az Euro-5 kipufogógáz-szabványt.

A rövid dobozosból van ECOnetic

A rövid dobozosból van ECOnetic

A rövid dobozosból van ECOnetic


A takarékosabb üzeme a csökkentett gördülési ellenállású gumiból, a légellenállást csökkentő dísztárcsából, a hosszabb végáttétellel csökkentett fordulatszámból és az áthangolt motorirányításból fakad. A takarékos vezetésben a felkapcsolásra figyelmeztető nyilak segítenek.

110 a vége

Az elsőkerék-hajtású ECOnetic sajátossága a 110 km/órára korlátozott sebesség, ami nem tréfa. A kilométeróra padlógáznál nem megy 115 fölé, a rendszert megátalkodott sietők sem képesek kikódolni a Ford szerint.

Tolatókamera is rendelhető felárért

Tolatókamera is rendelhető felárért

Tolatókamera is rendelhető felárért


A cél a békés tempóval is csökkenteni a fogyasztást. A 600 kilóval megpakolt autó a 300 Nm dacára szerényen gyorsult, viszont meglepően csendes volt és luxuskivitelű. A pompás ülésekben a vérnyomásmérőkön látott pumpával felfújható deréktámaszt is találtunk, navigációs rendszer mutatta az utat, a tolatásban kamera segített.

Ezzel lepett meg igazán a Transit, amely 44 éves történelme alatt Európa legkeresettebb haszonjárművévé vált, 5,5 milliót meghaladó eladásokkal.