A nemzetközi menetpróba után már idehaza is fogdosható, kipróbálható a Peugeot legújabb, városi kisméretű szabadidő-autója, a 2008-as.

Kemény menet, de nagy a pálya

A 2008-as kemény mezőnybe érkezik, ahol a Suzuki SX4, a Nissan Juke már évek óta otthon van, és olyan jónevű márkák  frissen érkezett modelljeivel is meg kell majd küzdeni ebben a szegmensben, mint az Opel Mokka, a Chevrolet Trax, Renault Captur, és a jövőben még újabbak is érkeznek. Tehát nagy a harc, de szerencsére a torta is méretes, Európa szerte ez a szegmens az, amely még ebben a borús gazdasági helyzetben is képes évről évre növekedni.

200 milliméterrel nyúlt hosszabbra, mint a 208-as
200 milliméterrel nyúlt hosszabbra, mint a 208-as

200 milliméterrel nyúlt hosszabbra, mint a 208-as

200 milliméterrel nyúlt hosszabbra, 96-tal magasabbra, mint a 208-as

Mit tud?

Kinézetük ellenére a szubkompakt crossoverek – ejj, de szép kifejezés – terepjárásra teljesen alkalmatlanok. Mindössze a tekintélyesebb hasmagasság lehet segítségére annak, aki mégis letéved vele az aszfaltról. Illetve a 2008-asban rafinált elektronika – Grop Controll fantizanévre hallgat – is megpróbálkozik a reménytelennel, és virtuális differenciálzárként próbálja menteni a menthetőt. Alapból a hasonló járgányok is jellemzően csak elsőkerék-hajtással bírnak.

A magas építés a városban közlekedve is jól jön, de ha idősebb embert is kell néha hozni-vinni a családi autóval, ő is hálás lesz az autónak azért, hogy nem kell a földrehuppanva beleülni. A jellemzően 4,3 méternél rövidebb kasztnit jelentő kisautó platform pedig a szűk parkolókban hálálja meg magát.

Az 1,2 literes motor csak jövőre érkezik a 2008-ba

Az 1,2 literes motor csak jövőre érkezik a 2008-ba

Az 1,2 literes benzinmotor csak jövőre érkezik a 2008-ba

A 2008-as érzésre tágas bent – a hatalmas üvegfelület sokat dob a tétérzeten – de igazából fejedelmi hely csak elöl akad. A puha tetejű műszerfal apró műszerei pont szem előtt vannak, és az elsőre idétlenül kicsike kormányról is hamar kiderül, hogy szokatlan mérete ellenére igen klassz darab. Nem úgy, mint a kézifékkar, amely már nem sikerült ennyire jól.

Az anyaghasználat és a harmónia francia autó révén nem is meglepő, hogy ennyire rendben van. Parasztvakításnak még világító tetőkárpit is rendelhető bele, biztos jó dolog, de tudunk nélküle is élni. A szempillantásnyi hazai menetpróbán mindössze az 1,6-os dízelmotoros változatot tudtuk kipróbálni, amely igen barátságos, szerethető képet adott az autóról, szépen szalad, és zajosnak sem mondható. Ebben még a váltóra sem lehet panasz, a hatfokozatú kéziváltó tisztességesen dolgozik.

Kellemes, igényes környezet

Kellemes, igényes környezet

Kellemes, igényes környezet, jóféla anyagokkal, és tele ötlettel

Kisautó létére a 2008-as csomagtartója alapállásban is 360 literes, az osztottan dönthető üléstámlák lehajtása után pedig teljesen sík padlójú, 1194 literes csomagtartó nyeli el a cuccokat. Ezen felül az utastérben is akadnak rekeszek ide összesen 24 liternyi kisebb nagyobb dolgot lehet elszállásolni.
190 centivel már nem élvezetes ide ülni

190 centivel már nem élvezetes ide ülni

190 centivel már nem élvezetes ide ülni

Spanyol viasz

A Chevrolet-hez – és szinte az összes többi autómárkához – hasonlóan a Peugeot is addig kotort a történelemkönyvek mélyén, míg nem talált valami olyasmi szabadidő-autó jellegű dolgot, amely az ő nevéhez köthető. A Peugeot a Matra-Simca Rancho-ban találta meg azt a csodabogarat, amely ékes bizonyítéka, hogy a spanyol viaszt bizony ők préselték ki magukból. Bár a családfakutatás így kissé izzadtságszagú, de sebaj, végülis valamikor a hetvenes évek legvégén valóban a PSA konszernhez tartozott a típust jegyző – időközben Talbot-ra átnevezett – márka.

Nemcsak városi cicáknak: Peugeot 2008 65

A Peugeot 2008 hazai árlistája így fest:

Az alapfelszereltségben – Access – megtalálható az ESP, 6 légzsák, sebességtartó automata, és a központizár is. Emellett a különféle dekorelemektől kezdve a többféle kutyaszállító megoldáson, tetőcsomagtartón át a vállfáig ezerféle extra közül válogathat, aki beleszeret a modellbe.

Felszereltség
Motor
Teljesítmény
Listaár
Bevezető ár









ACCESS
1.2 VTi
1199 cm3 82 LE
3 990 000
3 790 000

1.4 HDi
1398 cm3 68 LE
4 530 000
4 330 000









ACTIVE
1.2 VTi
1199 cm3 82 LE
4 395 000
4 195 000

1.2 e-VTi 2TR
1199 cm3 82 LE
4 615 000
4 415 000

1.6 VTi
1598 cm3 120 LE
4 745 000
4 545 000

1.4 HDi
1398 cm3 68 LE
4 935 000
4 735 000

1.6 e-HDi
1560 cm3 92 LE
5 175 000
4 975 000

1.6 e-HDi
1560 cm3 115 LE
5 370 000
5 170 000









ALLURE
1.6 VTi
1598 cm3 120 LE
5 245 000
5 045 000

1.6 e-HDi
1560 cm3 92 LE
5 675 000
5 475 000

1.6 e-HDi 2TR
1560 cm3 92 LE
5 895 000
5 695 000

1.6 e-HDi
1560 cm3 115 LE
5 870 000
5 670 000