Kemény menet, de nagy a pálya
Mit tud?
Kinézetük ellenére a szubkompakt crossoverek – ejj, de szép kifejezés – terepjárásra teljesen alkalmatlanok. Mindössze a tekintélyesebb hasmagasság lehet segítségére annak, aki mégis letéved vele az aszfaltról. Illetve a 2008-asban rafinált elektronika – Grop Controll fantizanévre hallgat – is megpróbálkozik a reménytelennel, és virtuális differenciálzárként próbálja menteni a menthetőt. Alapból a hasonló járgányok is jellemzően csak elsőkerék-hajtással bírnak.
A magas építés a városban közlekedve is jól jön, de ha idősebb embert is kell néha hozni-vinni a családi autóval, ő is hálás lesz az autónak azért, hogy nem kell a földrehuppanva beleülni. A jellemzően 4,3 méternél rövidebb kasztnit jelentő kisautó platform pedig a szűk parkolókban hálálja meg magát.
Az 1,2 literes benzinmotor csak jövőre érkezik a 2008-baA 2008-as érzésre tágas bent – a hatalmas üvegfelület sokat dob a tétérzeten – de igazából fejedelmi hely csak elöl akad. A puha tetejű műszerfal apró műszerei pont szem előtt vannak, és az elsőre idétlenül kicsike kormányról is hamar kiderül, hogy szokatlan mérete ellenére igen klassz darab. Nem úgy, mint a kézifékkar, amely már nem sikerült ennyire jól.
Az anyaghasználat és a harmónia francia autó révén nem is meglepő, hogy ennyire rendben van. Parasztvakításnak még világító tetőkárpit is rendelhető bele, biztos jó dolog, de tudunk nélküle is élni. A szempillantásnyi hazai menetpróbán mindössze az 1,6-os dízelmotoros változatot tudtuk kipróbálni, amely igen barátságos, szerethető képet adott az autóról, szépen szalad, és zajosnak sem mondható. Ebben még a váltóra sem lehet panasz, a hatfokozatú kéziváltó tisztességesen dolgozik.
Kellemes, igényes környezet, jóféla anyagokkal, és tele ötlettelKisautó létére a 2008-as csomagtartója alapállásban is 360 literes, az osztottan dönthető üléstámlák lehajtása után pedig teljesen sík padlójú, 1194 literes csomagtartó nyeli el a cuccokat. Ezen felül az utastérben is akadnak rekeszek ide összesen 24 liternyi kisebb nagyobb dolgot lehet elszállásolni.
Spanyol viasz
A Chevrolet-hez – és szinte az összes többi autómárkához – hasonlóan a Peugeot is addig kotort a történelemkönyvek mélyén, míg nem talált valami olyasmi szabadidő-autó jellegű dolgot, amely az ő nevéhez köthető. A Peugeot a Matra-Simca Rancho-ban találta meg azt a csodabogarat, amely ékes bizonyítéka, hogy a spanyol viaszt bizony ők préselték ki magukból. Bár a családfakutatás így kissé izzadtságszagú, de sebaj, végülis valamikor a hetvenes évek legvégén valóban a PSA konszernhez tartozott a típust jegyző – időközben Talbot-ra átnevezett – márka.
A Peugeot 2008 hazai árlistája így fest:
Az alapfelszereltségben – Access – megtalálható az ESP, 6 légzsák, sebességtartó automata, és a központizár is. Emellett a különféle dekorelemektől kezdve a többféle kutyaszállító megoldáson, tetőcsomagtartón át a vállfáig ezerféle extra közül válogathat, aki beleszeret a modellbe.
Felszereltség | Motor | Teljesítmény | Listaár | Bevezető ár | ||||
ACCESS | 1.2 VTi | 1199 cm3 82 LE | 3 990 000 | 3 790 000 | ||||
1.4 HDi | 1398 cm3 68 LE | 4 530 000 | 4 330 000 | |||||
ACTIVE | 1.2 VTi | 1199 cm3 82 LE | 4 395 000 | 4 195 000 | ||||
1.2 e-VTi 2TR | 1199 cm3 82 LE | 4 615 000 | 4 415 000 | |||||
1.6 VTi | 1598 cm3 120 LE | 4 745 000 | 4 545 000 | |||||
1.4 HDi | 1398 cm3 68 LE | 4 935 000 | 4 735 000 | |||||
1.6 e-HDi | 1560 cm3 92 LE | 5 175 000 | 4 975 000 | |||||
1.6 e-HDi | 1560 cm3 115 LE | 5 370 000 | 5 170 000 | |||||
ALLURE | 1.6 VTi | 1598 cm3 120 LE | 5 245 000 | 5 045 000 | ||||
1.6 e-HDi | 1560 cm3 92 LE | 5 675 000 | 5 475 000 | |||||
1.6 e-HDi 2TR | 1560 cm3 92 LE | 5 895 000 | 5 695 000 | |||||
1.6 e-HDi | 1560 cm3 115 LE | 5 870 000 | 5 670 000 |