Röviden – Peugeot 2008 |
Mi ez? |
Marconább 208 a betondzsungel legyőzésére, főleg nőknek, de családoknak is |
Mit tud? |
Grip Controllal dombot mászni, nagyvárosban rohangálni |
Mibe kerül? |
Ára csak a júniusi bevezetéskor lesz nyilvános |
Kinek jó? |
Annak, akinek nincs szüksége 4×4-re, de az SUV-k hangulatára vágyik egy takarékos autóban |
Nincsenek benne űrkorszaki megoldások, ugyanannyi kereke van, mint a többinek, nem büszkélkedhet alternatív hajtásmóddal, mégis ezé az autófajtáé lehet a közeljövő. Legalábbis Európában, ahol a piackutatások szerint egyre népszerűbbek lesznek a 2008-ra hasonlító autók a B-szegmens egyterűi (pl. Meriva, Note, C3 Picasso) illetve a kis kombik rovására.
Crossover váltja a 207 kombit
Olyannyira, hogy a 207 SW utóda az itthon júniustól kapható 2008 lesz. Nehéz elhelyezni, mert kombinak magas, SUV-nak filigrán, kisautónak hosszú, de mindegyikből van benne valami. Az ötlet nem új, a Honda HR-V 1999-ből vagy a 2003-as Ford Fusion is hasonló kaptafára készült. Ám akkor még nem vágtak mutattak ennyire egy irányba a trendek, mint mostanság, ami 2015-re a Hondát és a Volkswagent is ebbe a kategóriába vonzza, a jövőre megjelenő Ford EcoSport után.
Sok embernek megrendült a biztonságérzete, tehát marcona, erősnek ható autót akar, de közben városban él és nyugaton az autó fogyasztása alapján adózik, ezért nem kell neki alvázas offroader. A kompakt, takarékos, de SUV-jellegű autók egyike a 2008.
Egyterű vagy kombi helyett a Peugeot egy divatosabb autófajtával egészíti ki a 208-at és a 301 limuzint. A 2008-ast a márka őshazájában vezettük
Egyterű vagy kombi helyett a Peugeot egy divatosabb autófajtával egészíti ki a 208-at és a 301 limuzint. A 2008-ast a márka őshazájában vezettük
Fotó megosztása:
Június elején kezdődik az értékesítése, árát még nem tudjuk
Június elején kezdődik az értékesítése, árát még nem tudjuk
Fotó megosztása:
Igen csekély a szén-dioxid-emissziója, benzines és dízel is van 100 g/km alatt
Igen csekély a szén-dioxid-emissziója, benzines és dízel is van 100 g/km alatt
Fotó megosztása:
Szereti a kanyarokat, remek futóművével jó volt vezetni a Vogézek útjain
Szereti a kanyarokat, remek futóművével jó volt vezetni a Vogézek útjain
Fotó megosztása:
A karosszéria egészen más, de a technika a 208-é
A karosszéria egészen más, de a technika a 208-é
Fotó megosztása:
Védelmet ígér a masszív autó a hétköznapok viszontagságaiban, ezért szeretik annyian az SUV-kat
Védelmet ígér a masszív autó a hétköznapok viszontagságaiban, ezért szeretik annyian az SUV-kat
Fotó megosztása:
1,4 és 1,6 HDi dízelek, illetve 1,2 és 1,6 literes benzines motorok választhatók hozzá, 68 és 120 lóerő közötti teljesítménnyel
1,4 és 1,6 HDi dízelek, illetve 1,2 és 1,6 literes benzines motorok választhatók hozzá, 68 és 120 lóerő közötti teljesítménnyel
Fotó megosztása:
16 centi a hasmagassága, ami elég járdára felálláshoz. Motorját és váltóját alsó burkolat védi
16 centi a hasmagassága, ami elég járdára felálláshoz. Motorját és váltóját alsó burkolat védi
Fotó megosztása:
A Captur a fő konkurens. A Renault újdonsága pár héttel érkezik hamarabb a 2008-nál
A Captur a fő konkurens. A Renault újdonsága pár héttel érkezik hamarabb a 2008-nál
Fotó megosztása:
A 2008 anyagai igényesebbek belül, a Captur üléspadja viszont 16 centis sínen tologatható
A 2008 anyagai igényesebbek belül, a Captur üléspadja viszont 16 centis sínen tologatható
Fotó megosztása:
Jó döntésnek ígérkezik a a Peugeot-tól a kis kombit SUV-ra cserélni
Jó döntésnek ígérkezik a a Peugeot-tól a kis kombit SUV-ra cserélni
Fotó megosztása:
Jó benyomást tett ránk az utastér: az anyagok szépek, a műszerfal igényes. Az ötfokozatú váltók kapcsolhatósága pocsék
Jó benyomást tett ránk az utastér: az anyagok szépek, a műszerfal igényes. Az ötfokozatú váltók kapcsolhatósága pocsék
Fotó megosztása:
Elegáns a kék gyűrű az órák körül
Elegáns a kék gyűrű az órák körül
Fotó megosztása:
Elégedettek voltunk az ülésekkel
Elégedettek voltunk az ülésekkel
Fotó megosztása:
Nem állítható hosszirányban az ülés, ez az arány megfelelő a csomagtartó és a hátsó lábtér között
Nem állítható hosszirányban az ülés, ez az arány megfelelő a csomagtartó és a hátsó lábtér között
Fotó megosztása:
Pótolnia kell a 207 SW-t. A támla döntésekor az ülőlap is lesüllyed, a bővített csomagtérben nincsenek zavaró szintkülönbségek
Pótolnia kell a 207 SW-t. A támla döntésekor az ülőlap is lesüllyed, a bővített csomagtérben nincsenek zavaró szintkülönbségek
Fotó megosztása:
A középső pendrive a netes funkciókat tartalmazza
A középső pendrive a netes funkciókat tartalmazza
Fotó megosztása:
Négy LED világít a kárpit mögül
Négy LED világít a kárpit mögül
Fotó megosztása:
Jóval könnyebb a 207 kombinál, így ha légellenállása rosszabb is, fogyasztása csekélyebb lehet
Jóval könnyebb a 207 kombinál, így ha légellenállása rosszabb is, fogyasztása csekélyebb lehet
Fotó megosztása:
Európában majdnem 80% a ferdehátúk aránya a kisautók között. Az SUV-k megelőzik kombikat és az egyterűeket is a következő 5 évben
Európában majdnem 80% a ferdehátúk aránya a kisautók között. Az SUV-k megelőzik kombikat és az egyterűeket is a következő 5 évben
Fotó megosztása:
Nem az 1,4 HDi, hanem a 92 lóerős ezerhatos dízel fogyaszt a legkevesebbet, az automatizált kézi váltó takarékos programja miatt
Nem az 1,4 HDi, hanem a 92 lóerős ezerhatos dízel fogyaszt a legkevesebbet, az automatizált kézi váltó takarékos programja miatt
Fotó megosztása:
Középen a robotizált, automatikusan kapcsoló váltós benzines adatai láthatók
Középen a robotizált, automatikusan kapcsoló váltós benzines adatai láthatók
Fotó megosztása:
Több húzásból, igen profin beállt a szűk helyre. A 208-hoz is rendelhető berendezést a Bosch szállítja
Több húzásból, igen profin beállt a szűk helyre. A 208-hoz is rendelhető berendezést a Bosch szállítja
Fotó megosztása:
Itt látni, ha váltani kell rükverc és előremenet között
Itt látni, ha váltani kell rükverc és előremenet között
Fotó megosztása:
Gondosan elgereblyézték az urak az árkokat, hogy minden körben egyforma körülmények között futhassunk neki a saras emelkedőnek
Gondosan elgereblyézték az urak az árkokat, hogy minden körben egyforma körülmények között futhassunk neki a saras emelkedőnek
Fotó megosztása:
Zölden világít az alapbeállítás aszfaltra
Zölden világít az alapbeállítás aszfaltra
Fotó megosztása:
Ez éppen a homokra szánt beállítás. A Grip Control kiiktatható 50-es tempóig, az ESP-vel együtt
Ez éppen a homokra szánt beállítás. A Grip Control kiiktatható 50-es tempóig, az ESP-vel együtt
Fotó megosztása:
Jól kapaszkodtak az M+S Goodyear-abroncsok
Jól kapaszkodtak az M+S Goodyear-abroncsok
Fotó megosztása:
Felárért matricákkal dobható fel a karosszéria
Felárért matricákkal dobható fel a karosszéria
Fotó megosztása:
Szerencsétlenül tömzsi a kézifékkar, kurta és vaskos
Szerencsétlenül tömzsi a kézifékkar, kurta és vaskos
Fotó megosztása:
Sokféle extrával tehető egyedibbé az autó. Elegáns a megvilágított küszöbdíszléc
Sokféle extrával tehető egyedibbé az autó. Elegáns a megvilágított küszöbdíszléc
Fotó megosztása:
A karosszéria egészen más, de a technika a 208-é
Közeli rokon a 208
A kisebb 208 padlólemezére épül, hasmagassága 16 centis, de elsősorban városi autó, nincs is belőle négykerék-hajtású. Futóműve elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros, a 68-120 lóerős motorok is a 208-ból jönnek.
Ellentétben a Renault Capturrel, a 2008 hátsó üléspadja nem állítható hosszában. A fix arányokkal a hátsó lábtér és a csomagtartó is kellően tágas, a 350-360 literes hely nagyjából akkora, mint egy Aurisé. A B-oszlop után megemelt tetőívvel nagyobb fejtér jut a hátsó utasoknak, de ez az ajtók méretét nem érinti.
Szigorúan 2WD
Gondosan elgereblyézték az urak az árkokat, hogy minden körben egyforma körülmények között futhassunk neki a saras emelkedőnek
Gondosan elgereblyézték az urak az árkokat, hogy minden körben egyforma körülmények között futhassunk neki a saras emelkedőnek
A Peugeot a Mitsubishi ASX-re épülő 4008-at összkerékhajtással árulja külföldön, a 2008-ból viszont nincs és nem is lesz 4×4-es. Ezzel az opcióval nehezebb lett volna az autó, többet fogyasztana, így nem hozhatna dízelmotorral 98 g/kilométer szén-dioxid-emissziót (3,8 l/100 km), az automatizált kézi váltós 1,2 VTi pedig 99 grammot.
Mivel ez az autófajta ígér némi kalandot, kínos volna, ha a rekettyésbe tartva azonnal elakadna. A 2008 megoldása erre a Berlingo-Partner duóból és a 3008-ból ismert Grip Control, amely aszfalt, hó, homok és sár üzemmódjával a kipörgésgátlás működését igazítja a talajhoz. Homokon mindkét hajtott kereket hagyja kipörögni a szoftver, sárban erősebben fékezi a kipörgő kereket, a jobban tapadóra adva nagyobb erőt. A jól megírt program és a 16 colos, négyévszakos Goodyear-abroncs váratlanul nehéz helyzetből is kihúzta az autót. Ha pedig elfogy a tudomány, még mindig nekifuthatunk az emelkedőnek tolatva, mint egy farmotoros, hátsókerék-hajtású autóval.
Elöl kényelmes ülésekben, egészséges üléshelyzetben kezdhettük felfedezni a belső teret, benne a 7 hüvelyk átmérőjű érintőképernyő nehézkes menüjével, a szerencsétlenül rövid kézifékkarral, az igényes és barátságos műszerfali anyagokkal. Most is tetszett az apró kormány, ami más kocsikban nem érhető el, pedig nagyon gyorsan rá lehet szokni.
Felettünk a nem nyitható üvegtetőt kék fénycsík keretezi, a fémtetős változatok tetőkárpitjában négy LED világítja meg belülről a csíkokat. Hasonló cifraságot tudtommal eddig csak a Rolls-Royce és az Opel Adam kínált.
Jó benyomást tett ránk az utastér: az anyagok szépek, a műszerfal igényes. Az ötfokozatú váltók kapcsolhatósága pocsék
Váratlanul jó a legolcsóbb
Háromféle motorral vezettük az autót. Az 1,6 VTi a kínálat legerősebbje, amíg jövőre meg nem jön 110 illetve 130 lóerővel az 1,2 literes háromhengeres turbófeltöltéssel. A szívó négyhengeresnek nincsenek különösebb erősségei, bár kirívó gyengéi sem, de nem éreztük 120 lóerősnek.
Érdekes, hogy a legolcsóbb változat, az 1,2 VTi mennyivel meggyőzőbb volt. A kitűnő karakterisztikájú, turbótlan háromhengeres élénken pörög, hamar erőre kap és élvezhetően gyorsítja a könnyű, 1045 kilóról induló autót.
A kínálat másik végén a 115 lóerős, alapjárati motorleállításos 1,6 e-HDi áll. A kiforrott dízel most is finoman járó, erős és a fedélzeti számítógép 4,8 literes átlaga alapján kis fogyasztású motornak bizonyult.
a videó a hirdetés után indul
Közvetlen, apró mozdulatra is reagáló kormányával, eltalált futóművével a 2008-ast jó volt vezetni Elzász szőlődombjai között, távol az autópályáktól. Nagy kár a benzinesek rémesen pontatlan és csak ötfokozatú váltójáért, a legerősebb dízel hatgangosa jobban sikerült.
Magától leparkol
Rövid próbánkon jól működött a parkolóautomatika, amely az autónál elöl és hátul 30-30 centivel hosszabb helyekre képes beállni. Az elektronikus vezérlés a radarérzékelőkkel méri a többi autótól lévő távolságot és elég bátran, de a próbák alapján profin becsli meg, mennyire közelítheti meg a többi autót.
A feláras rendszer magától tekeri a villanymotoros rásegítésű szervokormányt, a vezető pedig gázt ad, fékez, csúsztatja a kuplungot, illetve vált az előremenet és a rükverc között, amikor az érintőképernyőn megjelenik a felirat.
A Bosch által kifejlesztett berendezés kétszer is bekanalazta az autót egy alkalmatlannak tűnő helyre, pár centire a járdától, de elkerülve a felni lepadkázását.
Magyarországon június elején kezdődik a 2008 értékesítése, egyelőre még ismeretlen összegekért. Konkurensei közül a Renault Captur áll hozzá a legközelebb, de ára még ennek sem nyilvános. Az ezerhatos Juke légkondi nélkül 4,1, millió forinttól kapható, a kifutó SX4 listaára 3,14 millió forintról indul.
A Captur a fő konkurens. A Renault újdonsága pár héttel érkezik hamarabb a 2008-nál
Mellette – Ellene |
- Jó térkínálat
- Eltalált futóműhangolás
- Kitűnő alapmotor (1,2 VTi), igen jó dízelmotorok
- Kellemes minőségérzet az utastérben
- Alacsony súly, csekély fogyasztás
|
- Nagyon lötyögő, rosszul kapcsolható váltó (ötfokozatú)
- Nem állítható hátsó üléssor
|