Ismét egy alaposan felextrázott, már majdnem osztályidegen pickup járt nálunk, amely munkához és játékhoz is kellemes partner lehet. Feltéve, ha nem ijedünk meg a piszkos játékoktól.
Menő a platós
Talán nem is kell részletezni, mennyire népszerűek a platós járgányok. Az viszont említésre érdemes, hogy az elmúlt években csak azok a haszonjárműveket forgalmazó márkák – a Ford mellett a Nissan – tudtak az elkeserítő, harminc-ötven százalékos visszaesés helyett ugyan minimális mértékű, de mégiscsak növekedést elérni, amelyeknek a palettáján megtalálhatóak az ötszemélyes, platós járművek.
A Ranger pedig 503 darabos eladott példányszámmal továbbra is különösen keresett. Az idei év első kilenc hónapjának eladásai alapján csupán a Ford Transit és a Nissan Navara előzi meg a hazai haszonjárműves toplistán.
Haszonjárműnek túl szép
Kintről hatküllős alufelni, az elmaradhatatlan, de semmire sem jó oldallépcső, krómborítású visszapillantó tükör, amelyben apró LED-ek világítják be a környéket sötétedés után, tető- és csomagtartósín, illetve Wildtrak felirat különbözteti meg az extra Rangert a szerényebben felszerelt változatoktól. A büszke felirat a küszöbökön is megtalálható, ha az ajtó nyitva van, akkor kellemes narancsszínű fényben derengenek a betűk. Látványos, bár hasznosnak nehezen nevezhető apróság.
Lakájos
Odabent is alapos munkát végzett a sminkes csapat. Az üléskárpitok színösszeállításban, minőségben is bárhol megállnák a helyüket, de egy platós félig-meddig haszonjárműben kicsit szokatlan ez a luxus. De annyi baj legyen, a jót hamar meg lehet szokni.
Középen terepinformációs kijelzők informálnak az autó pillanatnyi dőlésszögeiről, illetve haladási irányunkról, külső-belső hőmérsékletről, lábunkat extra, hímzett szőnyegen pihentethetjük, füleinket pedig a hatlemezes CD-s rádióból jövő zenével kényezteti az autó.
Redőny mögött
Platós járgánynál a hátra rámolt javaink megóvásáról sem feledkezhetünk meg. Nemcsak az időjárás viszontagságaitól, de az illetéktelen kezektől is meg kell kímélni a rakományt. Szerencsére a Ranger Wildtrak változatához rendelhető platóredőny. Igen, redőny, olyan, mint amilyet az ablak elé is szokás szerelni. Csak itt rendes anyagból, fémből készült és kulccsal zárható, aminek nem sok értelme van, hiszen a platóajtót, ha akarnánk, sem tudnánk bezárni. Egyetlen hátránya, hogy nem teljesen vízálló ez a megoldás sem.
Kattintás után gyári galéria, törésteszt és a konkurensek bukkannak elő.
Erő
A csinos külső nagy motort is rejt. Igaz, a háromliteres turbódízel nem mondható extrém erősnek, a Fordnál mindössze 156 lóerőnyi teljesítményt hoztak ki belőle. Ez nem túl sok, láttunk hasonló autóban ennél már erősebb motort is, kisebb lökettérfogattal. Ennek ellenére ide mégis bőven elég ennyi. A terheletlen, laprugós hátsókerék-hajtású autó már egy kevés eső után is kalandossá tudja tenni a közlekedést.
A motor nagy előnye, hogy már kétezres fordulat alatt is van ereje, igaz hangja is. A Ranger motorja nem a legcsendesebb, de ne felejtsük, haszonjárműben ülünk.
Konkurensek:
Típus, modell |
Árak |
|
Mazda BT50 2,5 Duplakabinos | 6 930 000 | |
Nissan Navara 2,5 | 9 233 000 | |
Mitsubishi L200 2,5 | 8 636 250 |
Ne pattogj!
Mi csak üresen használtuk a Rangert, éppen nem akadt semmi, amit a kis híján egy tonna terhelhetőségű platóra rámolhattunk volna. Így maradt a pattogós autózás.
A szokásos úthibák, a hiányos csatornafedelek, gödrök feletti sima áthaladásért cserébe a fekvőrendőröknél éreztük meg, hogy mit is jelent a merev híd és a laprugó kettőse. Ilyenkor az első kerekek puhán áthaladnak az akadályon, majd amikor már éberségünk alábbhagy, akkor jön a tarkón csapás hátulról.
Biztonság: Összesen két csillag |
Az emberek többsége azt gondolja, hogy nagy, nehéz autóban ülve jobbak a túlélési esélyek, mint egy átlagos járgányban. Ez nem feltétlenül igaz, sőt, a Ranger esetében egyáltalán nem. A közel kéttonnás autó az EuroNCAP tesztjein mindössze két csillagot, illetve 19 pontot gyűjtött be.
Frontális ütközésnél a bő negyven centit elmozduló pedálok miatt a vezető bal lába van nagyobb veszélynek kitéve, és a mellkas is komoly terhelést kap. Szintén kritika érte a légzsák keménységét, amely így nem elég hatékony, a vezető lefejelheti a kormányt. A gyenge eredményt nézve ne felejtsük el, hogy olyan idétlen apróságokért is jár értékes pont, mint például a biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés. A Ranger pedig nem csapta le ezeket a magas labdákat. |
Mocskolódás
Városi használatra nem ideális a Ranger, de amint lemerészkedünk vele járt utakról, rögvest elfeledjük a nagy fordulókör, a magas építés miatti kellemetlenségeket. A 214 milliméteres hasmagasság, a jó első-hátsó terepszög és az igazi terepváltó mind jó társa lehet annak, akinek valóban van dolga a dágványban. Igaz, a dögös kinézet és a komfortos utastér miatt akár piszkos játékokhoz is remek társ lehet a Ford Ranger.
Az utolsó lapon árak, centik, tonnák jönnek
Műszaki adatok – Ford Ranger WildTrack 3,0TDCi | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2953 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 115(156)/3200 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 380/1800 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 13,3 |
Végsebesség (km/h) | 170 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 10,9 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 7,8 |
Vegyes (l/100 km) | 8,9 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 244 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 5080/1788/1762 |
Tengelytáv (mm) | 3000 |
Plató hosszúság/szélesség (mm) | 1530/1456 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1923/994 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 70 |
Gumiméret | 255/60 R18 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 8 736 250 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Itt találhatóak |
ÉRTÉKELÉS | |
Pontszám (max. 10) | 7,25 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|