A teremtés
Az Infiniti márkát a Nissan teremtette még valamikor a nyolcvanas évek legvégén, eleinte kifejezetten az amerikai piacra gyártott, luxuskivitelű autói számára. Jó ötlet a saját, szépen csengő név – mások is használják ezt a trükköt: Toyota – Lexus, Honda – Acura -, hiszen így a pénzes vevők még véletlenül sem kapcsolják össze a márkát a pórnép által is elérhető Nissan modellekkel.
Már nekünk is van
Korábban arról volt szó, hogy 2010 előtt nem jön Magyarországra a márka, de valahogy mégis megérkeztek. Sőt, már túl vannak az első vevőn is. Márkakereskedésük a Váci út egyik új épületébe költözött, de még ne szaladjanak oda, ha Infinitit akarnak látni; egyelőre létrákkal rohangászó emberek vannak csak ott, autók nem.
Videón a zinfiniti
Alulról kezdjük
Mi elsőként a márka legolcsóbb, G37-es jelzésű modelljét próbálhattuk ki. Azért ez sem nevezhető tucatárunak. Inkább igazi unikumnak, amelyben a japán őszinteség és remek extrák mellett valóban annyi vezetési élményt tömködtek bele, amennyit nehezen találnánk a konkurenseiben.
Egész pontosan a legsportosabb, S-sel jelölt változat járt nálunk, amely néhány apróságban különbözik a mezei G37-től. Maga a 320 lóerős, pörgős V6-os – amely az egyetlen választható motor ehhez a típushoz – változatlan, de a nagyobb móka kedvéért aktív négykerék-kormányzást, sportfelfüggesztést, extra fékeket, önzáró differenciálművet, sportülést, és 18 colos kerekeket kapott a G37S. Ja, és ne feledjük: a motor a hátsó kerekeket hajtja. Üljünk be gyorsan az alapáron 15,3 milliós remekműbe!
Nézzen körül odabent!
A körülnézéshez tartsd lenyomva az egér bal gombját, nagyításhoz használd a scroll-t, vagy használd a kép alján látható ikonokat. (Gömbpanoráma: Grépály András Zoltán)
Otthon sem jobb
Miután beszálltunk – kulccsal nem kell bíbelődni, magától nyílik a kocsi -, az első negyedóra az ülés macerálásával telik. Összesen tizennégy állítási pont van a vezető bőrfotelén, így bármilyen elfuserált testalkatunk is van, kis munkával kényelmessé tehetjük utazásunkat. Felfújhatjuk, megemelhetjük, dönthetjük, tologathatjuk a fotölyt napestig.
Utasterében elmarad a szemfényvesztés. Nincs elektromos kézifék és más huncutságok.
Lapozás után jön az eszméletvesztés, és ha aprót is, de találunk fogást az Infinitin is.
De amire szükségünk lehet, azok megvannak. A hőmérséklet szabályzó gombok tekerősek, az elektromos ablakok mind automaták, és a tükröt is villanymotorral hajthatjuk be. Egyedül a műszerfalával kezdhetnének valamit, ez a nídforszpídes neonkék nem méltó egy ilyen autóba.
Ha meguntuk a gombnyomkodást, végre az orrban szendergő jóféle V6-ost is felriaszthatjuk. Ezzel egy időben bennünk is felpörög valami, pedig egyelőre csak szolid hang szűrődik át a hangszigetelésen.
Ilyen váltó márpedig nincs
Kuplung be, majd egyes. Aztán vissza üresbe és még egyszer egyes. A váltó – hatfokozatú kézi – annyira rendben van, hogy meg kell bizonyosodni róla: ez nem csalás. Kuplung fel, gáz és gyorsulunk. Nagyon. Ha akarjuk, 5,8 másodperc alatt elérjük a százas tempót és 250-ig hajszolhatjuk tovább a járgányt, ha merjük.
A fokozatváltások mind élményszámba mennek. Határozottan, pontosan jár a váltókar, igen rövid úton. Talán leginkább egy jól sikerült BMW váltóhoz hasonlít, de annak minden karcossága nélkül.
Erők
Ugyanígy remekül eltalált a kuplunghoz és a kormányzáshoz szükséges erő is. Utóbbi a négykerék-kormányzásnak köszönhetően szórakoztató dolog, a G37S 1,7 tonnás tömegével együtt is.
A 3696 köbcentis motor méretéhez képest igen jól bírja a magas fordulatszámot, és rendes, nagy motorhoz képest már korán megjön az ereje. Mindenféle varázslat nélkül. Menet közben pedig a hátsókerekes lét minden örömét megtapasztalhatjuk, a ficánkolás még az ESP felügyelete mellett is élvezetes móka.
Fogyasztás
Ész nélkül hajtva a V6-os benzines jószág 13 liter körüli üzemanyag mennyiséget kért a szórakoztatásunkért. Az élményhez képest egyáltalán nem sok. Ha lenne tizenötmillióm egy izgalmas külsejű, egyedi négyajtósra, nem nagyon keresgélnék tovább.
De nézzük azt is, mit szóltak hozzá a kollégák:
Nagy Dénes:
Érdekes, de képek alapján nem annyira izgató a G37 sedan. Ami látatlanban is érdekessé teszi az a neve. Vezetni persze már egészen más. Sőt az autó akármelyik ülésén ülve nagyon jól érzi magát az ember. A G Sedan legnagyobb vetélytársa az Audi A4 lehet. Első blikkre a hátsó helykínálattól kezdve az anyagminőségen át a motorteljesítményig szinte mindenben felülmúlja. Izgalmas és baromi menő ez az Infiniti.
Rácz Tamás, főszerkesztő:
Most veszítettem el az Infiniti-szüzességemet. Gyors menet volt, de nem bántam meg. A G37 lehetetlenül kényelmes üléseibe beülve azonnal tudtam, hogy ez a Lexus GS, az A6-os Audi konkurense. Hát a fenéket. Ez az IS Lexus, a 3-as BMW, C Merci, BLS Caddy piacán versenyez, csak belül valahogy sokkal nagyobb, tágasabb, kényelmesebb náluk. A műszerfal, a középkonzol kicsit egyszerű, látszik, hogy az Infiniti fő piaca Amerika, ahol ha valami nem szürke, műanyag és kemény, az már önmagában luxus.
A futómű kitűnő, a kormányzás pontossága, a váltó csodás, a fordulékonyság pazar, a motor fantasztikus. Kedves cégvezetők, cégtulajdonosok: ha azon tépelődtök, hogy jaj, C-re, 3-asra vagy A4-esre cseréljétek az E Mercit, 5-ös BMW-t, A6-ost, hogy láttassátok a proletárokkal, nektek is rossz a válságban, tegyetek gyorsan egy próbát a G szedánnal! A német prémium-középkategórián túl is van élet, de még milyen!
Már csak az ár maradt hátra, kattintson, érdemes!
Műszaki adatok – | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 3696 |
Hengerek / szelepek száma | 6/24 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 235(320)/7200 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 360/5200 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 5,8 |
Végsebesség (km/h) | 250 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 15,2 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 7,8 |
Vegyes (l/100 km) | 10,5 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 249 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4770/1770/1450 |
Tengelytáv (mm) | 2850 |
Csomagtér (liter) | 450 |
Menetkész tömeg (kg) | 1709 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 80 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 13 929 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 16 517 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Elektromos szervokormány, 6 légzsák, Aktív fejtámlák, tempomat, parkolóradar elöl-hátul, Bluetooth kihangosító, intelligens kulcs, kétzónás automata klíma, bőr borítású kormánykerék és váltó, Bi-Xenon fényszórók, karcálló fényezés |