Cannes-i premier

Sietve fogyasztott 6,8 litert, ami nagyon kedvező
Bemutató a filmfesztiválon Cannes-ban. Itt a nagyfőnök, Carlos Ghosn parádézik a kupéval

Bemutató a filmfesztiválon Cannes-ban. Itt a nagyfőnök, Carlos Ghosn parádézik a kupéval

Cannes-ban parádézik a főnök a kupéval


Nehéz dolga van egy tömegmárkának, ha a prémiumtermékekkel kel versenyre. A Renault kezdőlöketként igyekezett is a tőle kissé idegen csillogásban megfüröszteni a Laguna Coupét. Bemutatóját a Cannes-i Filmfesztiválra időzítették, hogy a sztárok fényéből jusson neki is.

Az autónak egy kupé 3-as BMW-vel vagy Audi A5-tel szemben is helyet kell állnia, mert a természetes konkurensek kimerülnek az itthon sosem látható Peugeot 407 kupéban. Ha már így alakult, a Renault kitett magáért. A terméket rosszindulattal sem lehet ócsárolni. Elegáns belső tere, gondosan összeválogatott, minőségi anyagokból áll, de a hódítás elsődleges feltétele a szép kupéforma.

Laguna Coupé: tanulmányként kezdte
A tanulmány mindig merészebb

A tanulmány mindig merészebb

A tanulmány mindig merészebb


2007-ben a Frankfurti Autókiállításon egy sötétszürke felnis, fehér kupé szédítette a látogatókat a Renault standján. A feltűnően kész tanulmányról ordított, hogy utcai autó lesz belőle a szükséges módosítások után. Az előre-felfelé nyíló ajtókról szériaautóban nemigen álmodhatunk, de nagy kár, hogy a koncepcióautó elsüllyeszthető hátsó ablaka is odalett.

De nem a Laguna Coupé Concept volt az első jele annak, hogy a Renault készül valamire a középkategóriás kupék között. A Fluence koncepcióautóról még 2004-ben írtunk, amely nagy vonalakban a harmadik generációs Lagunát és a készülő kupét vetítette előre.


Rövidebb és alacsonyabb

Élőben sincs több hely, mint a fotón

Élőben sincs több hely, mint a fotón

Élőben sincs több hely, mint a fotón


A Coupé pár centivel rövidebb és nem egészen öttel alacsonyabb az ötajtósnál, a tengelytávja 6,2 centivel kurtább. A forma talán hátulnézetből a legszebb. A formatervezők aligha tagadnák, hogy sokat nézték a mai Aston Martin palettát, de ez jót is tett az ötajtós és a kombi mellé besoroló kétajtós Lagunának.

A hátsó lábhely szokás szerint odalett a Laguna kupésításakor. Aki magas, annak a hátsó rész közepesen tragikus élmény lehet, mert a fejtér jelképes és a térdnek is csak akkor van némi helye, ha az elöl ülők jó fejek.

A Laguna GT futóművét kapta a kupé

A Laguna GT futóművét kapta a kupé


További képek a galériában!

Dízel, négy henger: mi lesz ebből?

Rettentő gyors a négyhengeres dízel

Rettentő gyors a négyhengeres dízel

Rettentő gyors a négyhengeres dízel


Elöl a jól tartó ülésekben könnyű összeszokni az autóval. Az ajtókat magától nyitja és zárja az automatikus Renault kártya, a motor gombnyomásra indul. Az izzítógyertyák annyira gyorsak, hogy mínusz 23 fokig fel sem villan a visszajelző, csak életre kel a motor.

Hidegen egyértelmű, hogy a négyhengeres dízel nem az a motorfajta, ami egy elegáns autóba illik. A Renault motorja modern és igényes darab, az első percekben így is rázkódik és hangos. Gázadáskor melegen is kerreg egy kicsit.

Meghökkentő dolgokra képes a hátsó kerék, ha kormányozható. Erről lesz szó, és a piaci esélyekről is


Nagyon gyors

Elegánsnak tehát nem elegáns, de rendkívül hatékony a 179 lóerős dCi. Ehhez mérhető gyorsulást utoljára a BMW 123d produkált négyhengeres dízellel. Letaglózó a gyorsulás, a motor pillanatok alatt lepörgi az áttételeket.

9 millióért tele van extrával

9 millióért tele van extrával

9 millióért tele van extrával


Ezt a kirobbanó erőt nem sikerült turbólyuk nélkül összehozni. Az asztmatikus és a gőzmozdonyos üzemmód között hirtelen jön el az átmenet.

Városban ezért is kell sokat kapcsolgatni a kelletlen a váltóval, amelyben messze vannak egymástól a fokozatok.

Egy elegáns kupénak hosszabb utakon illik jól teljesítenie, a Laguna ilyenkor remekel. Országúton és autópályán a váltóra nincs gond, hagyhatjuk hatodikban.

Kár, hogy hátul nem nyitható az ablak

Kár, hogy hátul nem nyitható az ablak

Szomorú, hogy hátul nem nyitható az ablak


A motor annyira vehemens, hogy pillanatok alatt százhatvanon áll a mutató, pedig csak egy előzés erejéig engedtük szabadjára. Pár éve az Isuzutól átvett, háromliteres dízel tudott 350 newtonmétert. A Laguna Coupéban kétezertől megjön a 400 Nm, amivel borzasztóan megy.

Zeneszó

Autópályán a motor halk, futómű és gördülési zaj alig szűrődik be, a zavaró szélzaj dominál. A tesztautóban a legmenőbb Bose-hangrendszer édesítette meg a kilométereket. Az átlagautók borzalmas dobozhangú vacakjai után üdítően jó minőségben szólt.

Sietve fogyasztott 6,8 litert, ami nagyon kedvező

Sietve fogyasztott 6,8 litert, ami nagyon kedvező

Sietve fogyasztott 6,8 litert, ami kedvező


Két embernek a Laguna Coupé optimális utazóautó. A sportülések az igazi gran turismók kényelmét nyújtják. Összességében nem zajos, élvezetes minőségben szól benne a muzsika, a 6,8 literes tesztfogyasztás alapján ritkán kell tankolni és minden csomag elfér benne.

A sebességérzet permanens átverésében a futómű főszereplő. Külföldön nem, de itthon minden felszereltséggel széria a négykerék-kormányzásos sportfutómű, ami nélkül az autó csak feleekkora élmény volna. A Laguna GT-ből átemelt 4Control-felfüggesztés valószerűtlen kanyarsebességeket tesz túlélhetővé, megismételhetővé, normálissá. A döbbenetes stabilitás és a biztonságérzet nehezen törlődő emlék lesz.

4Control – Hátul is kormányoz
Hatvannál vált a kormányzás

Hatvannál vált a kormányzás

Hatvannál vált a kormányzás


Mivel a Lagunából drágasága miatt kimaradt a többlengőkaros független hátsó felfüggesztés, a Renault bedob valami mást: a négykerék-kormányzást. A hátsó kerekek önkormányzása nem passzív, mint például a Citroën ZX-ben, nem mechanikus, mint a régi Honda Prelude-ben, hanem aktív és elektronikusan vezérelt. 60 km/órás sebességig a hátsók az első kerekekkel ellentétesen fordulnak el, maximum 3,5 fokban. Az eredmény 10,1 méteres átmérőjű fordulókör, ami kisebb a kompakt autókénál.

Hatvan felett a hátsó kerekeket az elsőkkel egy irányba fordítja a rendszer, általában két fokon belül. Hirtelen kikerülési manővernél ez az érték 3,5 fokra nőhet. A hátsó elfordulás mértékéről a japán Aisintól vett vezérlő-számítógép dönt, értékelve a sebességet, a kormány elfordítását, a motor fajtáját és a kocsi elfordulását a függőleges tengelye körül.

Itthon széria

Veszettül gyorsan kanyarodik

Veszettül gyorsan kanyarodik

Veszett gyorsan képes kanyarodni a kupé


A kormányzás intenzitásából a rendszer tudja, ha a sofőr sportosan vezet vagy hirtelen kikerülésre kényszerül. A megfelelő kerékelfordítást normál kormányösszekötőkkel oldják meg, amelyeket egy elektromos aktuátor működtet.

Az eredmény jobb fordulékonyság, precízebb kormányzás, magasabb kanyarsebesség és fokozott stabilitás kikerüléskor. A dologban az a szép, hogy nemcsak papíron igaz. A 4Control felfüggesztés hazánkban a GT felszereltséggel és a V6-os motorokkal egyaránt szériatartozék a Laguna kupékban.

Jó tartanak a bőrülések

Jó tartanak a bőrülések

Jól tartanak a bőrülések


Önmagában az autó agilitása nem különleges, bár a kis mozdulatokra is erősen reagáló, direkt kormányzás élénknek mutatja.

Ár: 8 750 000 Ft, extrákkal

A Renault nem szállt el a Laguna Coupé felárával, a különbség negyedmillió forint az azonos motorú GT-vel összevetve. Az extralistán a kanyarívet követő xenon fényszórótól a 18-as felniken át a bőrülésig már a gyárban majdnem mindent bepipáltak. A 8 750 000 forinthoz a metálfényt és a Bose-hifit hozzáadva egy ritka és nagyon is szerethető autóban telnek a mindennapok.

Először az árak következnek, a túloldalon pedig az előnyök és a hátrányok a műszaki adatokkal

Kupéárak másoknál
9 millió forintból a BMW- és az Audi-szalonokban nem kapni hasonló méretű kupét, legfeljebb használtan. Viszont a prémiummárkák helyett valószínűleg egynél kevesebb ember dönt egy Renault mellett, hiába a felszereltség tükrében többmilliós árkülönbség. A természetes ellenfél a Peugeot 407 Coupé, amely kényelmes, de gyengébb és kevésbé agilis autó.
Vetélytársak Listaár, forint
Audi A5 2,0 TDI, 170 LE 10 189 400
BMW 320d Coupé, 177 LE 9 875 000
Mercedes-Benz CLK 220 CDI, 150 LE 12 303 000
Peugeot 407 Coupé 2,0 HDi Supreme, 138 LE 9 413 000
Renault Laguna Coupé 2,0 dCi GT, 179 LE 8 875 000

Műszaki adatok -Renault Laguna Coupé 2,0 dCi GT
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1995
Furat x löket (mm) 84 X 90
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 131(179)/3750
Max. nyomaték (Nm/ford.) 400/2000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 8,5
Végsebesség (km/h) 222
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 8,6
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,5
Vegyes (l/100 km) 6,5
CO2 kibocsátás (g/km) 172
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4643/1812/1398
Tengelytáv (mm) 2694
Csomagtér (liter) 423
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1539/458
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 66
Gumiméret 225/45 R18
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 8 750 000
Tesztelt autó ára (forint) 9 090 000
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Elegáns és nem túl tágas, de gyors és takarékos kupé. Az erősen kihegyezett dízelmotor nem igazán passzol hozzá, viszont az ára értékarányos. 
Pontszám (max. 10) 8,25 pont
Mellette – Ellene
  • Különleges forma
  • Remek anyagminőség
  • Erős és takarékos dízel
  • Kényelem hosszú utakon
  • Ritka jó kanyarstabilitás
  • Reális ár, jó felszereltség
  • Erősen kihegyezett motor
  • Kellemetlen váltó
  • Szűk hely hátul
  • Nem nyitható hátsó oldalablak
  • Gyenge értéktartás