Volt némi kavarodás a fejekben, amikor megláttuk az OPC Insigniát a táblázatban. Aki befoglalta nem volt ott, a többiek pedig már a tenyerüket dörzsölték és a 325 lóerős csúcsmodellre pályáztak. 2,8 literes turbó motor, 400 newtonméter, összkerékhajtás, – biztos, hogy valami baba, ha az Opel egy Zafirát is képes feldobni az OPC-jelzéssel.
Szinte összevesztünk, hogy ki menjen érte, aztán mikor átvette a kolléga, jött a hívás: „nyugi van, ez csak a külsejében OPC”.
Ha egészen pontosak akarunk lenni, akkor ott sem az, de az tény, hogy a 208 ezer forintért rendelhető OPC Line csomag jól mutat az Insignián, még ha nem is társul hozzá óriási motorerő. No, panaszra azért így sem volt okunk, a 220 lóerős, kétliteres turbóra lehetett számítani, ha menni kellett.
Nézz körül odabent!
A körülnézéshez tartsd lenyomva az egér bal gombját, nagyításhoz használd a scroll-t, vagy használd a kép alján látható ikonokat. (Gömbpanoráma: Grépály András Zoltán)
OPC line csomag
A gusztusos első-hátsó lökhárítók, a küszöbborítás, és a hátsó spoiler sokat dob az amúgy is rendkívül csinos Insignián, de ebben még nincsenek benne a 20 colos OPC mintás felnik, amikért további 229 ezer forintos felárat kell letennünk az asztalra.
Nos, aki minket kérdez, annak kerek-perec megmondjuk, őrültség ekkora felnit venni. Márkás gumit nem fogunk rá 70 ezer forint alatt kapni darabonként, arra pedig ne is gondoljunk, mi lesz ha megsérül a felni. Hazai használatra erős túlzásnak tűnik a dolog, de ha az 1,2-es Fiat Stilo is elment anno 18 colos papucsokon, akkor persze teljesen indokolt.
Nem is használhatatlanul kemény így az autó, de azt lefogadjuk, hogy ebben az országban gyorsan szétcibálja majd a futóművet, aminek a kezdődő jeleit már most is felfedezni véltük apró cicergések formájában. Nincs még erre felkészülve a magyar úthálózat. Egy szó, mint száz, tessék átrágni a dolgot.
Menne, de nem megy
Az autó hátulján csak egy diszkrét turbó felirat díszeleg, az alapján még nem tudni, hogy mit tud valójában az Insignia.
A kétliteres, közvetlen befecskendezésű, 220 lóerős motor elég jól hangzik, amelyhez manuális váltó és kérésre összkerékhajtás is jár – mi utóbbit nem kaptunk.
Indulásnál ehhez képest kicsit csalódnunk kell, mert egy jókora turbólyukba esünk mindjárt a legelején, ahonnan eltart egy darabig, míg kikecmeregünk.
Aztán szépen lassan megjön az Insignia ereje, de nagyon erős hátba verésben sajnos nem reménykedhetünk. Valószínűleg a hatalmas abroncsok miatt még kerékcsikorgás sincs, csak egy kellemes, de nem túl izmos 7.6 másodperces sprintidő százig, ami ebben a körítésben bizony nem túl izgalmas.
A méret, a rendkívül masszívnak tűnő belső, és a több mint 1,5 tonnás saját tömeg visszaveszi az élményeket, persze ez nem feltétlenül baj. Az Insignia nem sportautónak készült, csak egy sportos limuzinnak.
A cikknek még nincs vége, tessék csak lapozni. Itt kell
A családi limuzin jelleget szem előtt tartva városban nem érdemes felvágni a lóerőkkel, mert annak csak egy 15-16 literes fogyasztás lesz a vége, és esetleg még csúnyán el is tángál egy nálunk kisebb, olcsóbb és gyengébb autó. Nem érdemes a Sport vagy a Tour gombbal sem variálni – érezni ugyan apró különbséget – de eget rengető vezetési élményt ne várjunk egyik módban sem.
A motor valódi ereje országúton vagy autópályán jön elő, ahol ügyesen kihasználhatjuk a 350 newtonméteres nyomatékot, és azt az erőt, ami még a megengedett legnagyobb hazai sebesség felett is bőven gyorsítja az autót a 240 körüli végsebességre. Ilyenkor a fogyasztás is kedvezőbb.
A széles gumik és a stabil futómű ilyen viszonyok között tökéletesen magabiztos, és olyan komfortot sugároz, hogy abszolút nem érezni belülről a sebességet. Az utastérben az óriási gumik ellenére is csend honol, szinte bármilyen tempónál vígan lehet cseverészni.
Bőséges és elégséges tér
Ugyan az Insignia 22 centivel tesz túl a Vectra hosszán, ez nem mindenhol érződik rajta. Az 530 literes csomagtartó bőségesen elegendő, de a hátsó sorban mérhető centikről már nem állítanánk feltétlenül ugyanezt. Négy átlagos felnőttnek talán elég lehet a hely, de ha vannak 190 centi körül is hátul, akkor ott bizony baj lesz.
A szépen ereszkedő tetővonalnak hála a fejtér erősen megcsappan hátul, amit lejjebb csúszással sem lehet nagyon kompenzálni, mert a lábtér is csak átlagos méretű. Nincs más hátra, mint előre ülni.
Elöl viszont fejedelmi a kényelem, kényelmesek az ülések – sőt még szellőztethető is – állíthatóak amerre kell, könnyű fogást találni a kormányon, és a Vectráénál sokkal egyszerűbben kezelhető a fedélzeti számítógép menürendszere is, amely tud magyarul.
Vetélytársak | Listaár, forint |
Audi A4 2,0 TFSI | 9 278 750 |
Ford Mondeo 2,5T Ghia | 10 001 000 |
Opel Insignia 2,0T Cosmo | 9 345 000 |
Renault Laguna GT 2,0T | 8 290 000 |
VW Passat 2,0 FSI Turbo | 8 853 750 |
Nem tudják, mi ez?
Egy jól bejáratott modellt leváltani sosem egyszerű, így elkerülhetetlen, hogy néha megkérdezik az embertől, hogy mi a fene ez a gyönyörűség, amit éppen látnak. Az Insignia név biztosan elterjed majd, szép lassan hozzá szokunk, és akkor majd nem néznek ránk kikerekedett szemekkel, ha kiejtjük a nevét.
Az biztos, hogy anyagminőségben, vezethetőségben, dizájnban simán veri az elődöt az Insignia, sikerült magasabb szintre emelni a modellt, ahogyan remélték azt a legelején. Ami a konkrét tesztautót illeti, mi inkább csak csorgatnánk rá a nyálunkat, mint egy látványpékségben a gusztusos pékárura, de inkább egy sokkal harmonikusabb, ésszerűbb és leginkább takarékosabb dízelt ízlelgetnénk. Vagy egy esetleg egy igazán csípős, igazi OPC-t.
A cikk a táblázattal folytatódik a következő oldalon
Műszaki adatok – Opel Insignia OPC 2,0T | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1998 |
Furat x löket (mm) | 86,0 X 86,0 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 162(220)/530 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 350/2000-4000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 7,6 |
Végsebesség (km/h) | 242 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 12,7 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 6,5 |
Vegyes (l/100 km) | 8,8 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 207 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4830/1856/1498 |
Tengelytáv (mm) | 2737 |
Csomagtér (liter) | 530-1465 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1503/532 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 70 |
Gumiméret | 245/35 R20 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 6 448 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 9 782 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Ez egy link! |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | A szép formával járó kompromisszumok ellenére az Insigniával sokat gazdagodott a mezőny. Igényes belső tere, kiváló vezethetősége és a turbómotor ereje bearanyozza vele az utazásokat. |
Pontszám (max. 10) | 8,0 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|