Ívek
Ívek

Ívek

Ívek


A 207-es kombiváltozatát kicsit több mint egy esztendeje, Genfben mutatták be. A tanulmányautó az Outdoor nevet kapta. Engedve a sportosabb szabadidő-autók népszerűségének, itt-ott kicsinosítva az egyszerű 207 SW-t már itt is a hasonló nevű, körbefröccsöntött kiskombi. Lássuk, megéri-e a pár százezres felárat a csinosítás.

Kintről megnyerő formával hívja fel magára a figyelmet, a masszívszürke védőelemek és a csinosra faragott tetőcsomagtartó is dögössé teszik a kis Peugeot-t. Külső visszapillantóiba nehéz beleszeretni, borzalmas méretéhez képest a hasznos felülete elég kicsi. Cserébe viszont alul szépen villog, ha éppen indexelünk.

Elfogyott lendület

Számlapok

Számlapok

Számlapok


Igazán kár azért, hogy a kinti mókás hangulatból egy fikarcnyi sem tudott beszökni a kocsi belsejébe. Ott minden ugyanolyan komor, mint a csicsátlan testvérben.

Feketébe öltözött kárpitok, műanyagok, amiket csupán az ezüstszínű betétek és a világos számlapú műszerek törnek meg. Szóval egy jól eltalált belsővel nagyot lehetett volna dobni az utastér hangulatán.

Fent hordja az orrát

Háhááá, nem ér le!

Háhááá, nem ér le!

Háhááá, nem ér le!


Az új rugóknak és lengéscsillapítóknak köszönhetően a hasa ugyan elöl 16, hátul 21 milliméterrel magasabban húzódik a bakhátak felett, mint a mezei 207 SW-nek, de a kiskocsi helyzetváltoztatásában csupán az első kerekekre számíthatunk, ugyanis csak ezeket hajtja a motor.

Így legalább nem kell mélyen zsebbe nyúlni az Outdoor-kiegészítők miatt, bár elsőre így is sok lehet a 350 000 forintos plusz. Ebben a felárban a hővédő üvegezés, a hűthető kesztyűtartó, a tetősín és a 16 colos alufelni is benne van, a kocsi külsejét ellepő műanyagokon felül, tehát nemcsak a nevet kell megfizetni.

Hamarosan jön a kocsi legkevésbé kedvelt pontja


Ha mégis muszáj letérni a biztonságos aszfaltról, akkor a sok plasztik feltét segíthet a fényezés karcmentességének megóvásában, de a városi önjelölt parkolóművészektől is sikeresen megvédi a festést.

Apropó, fényezés. Önök gondolnák, hogy a tesztautó sárga? Mégpedig Lacerta-sárga (latinul így hívják a gyíkot)? Bevallom, férfiként nem erősségem a nemlétező színek titkának megfejtése, így a témában képzettebb kolléganőim véleményét is kikértem. Ők értenek hozzá és szerintük is inkább zöld, de ez csak részletkérdés.

Lakásba nem való

Pakolni jó

Pakolni jó

Pakolni jó


A fellengzősnek tetsző, bár logikus – hiszen ki használná beltérben – Outdoor megnevezés ellenére a kocsi nem lett sokkal alkalmasabb a hagyományos értelemben vett outdoorkalandokra. Két bringát ugyan még némi türelemjáték árán bepasszírozhatunk hátra, ha lehajtjuk az üléseket, de az autóval az erdei utaktól inkább óvakodjunk, mert nem oda való.

Legfeljebb a fűbe gázolhatunk be vele büntetlenül, hogy a szalonnától dagadó piknikes kosarat ne kelljen hosszan cipelni a tűzig. Sajnos sokat ront a csomagtartó kihasználhatóságán, hogy a hátsó ajtón pöffeszkedő ablaktörlőmotor termetes műanyag borítása mélyen benyúlik a pakkok számára fenntartott térbe.

Jó munkás

Oroszlános

Oroszlános

Oroszlános


A kis 1,6-os 109 lóerős dízelmotor szinte mindenkinek tetszett, aki csak ült a kocsiban. Élvezhető tempót autózhatunk vele, és nem tűnt vészesen zajosnak a motor sem, bár az autópályán már a menetszél is beszáll a zajongásba. Az étvágyára sem lehet egy rossz szót mondani, bár a gyár által magadott ötliteres átlagértéket lehetetlen volt hozni, de a gyakori vezetőváltás és a ronda városi forgalom együttesen is csak 7 liternyi gázolaj elfüstölésével járt.

Peugeot-baj

A kalaptartó nem a barátunk

A kalaptartó nem a barátunk

A kalaptartó nem a barátunk


A sok jó után eljutottunk a kiskocsi egyik gyengéjéhez, a váltóhoz. Ez sajnos nem okozott meglepetést, az ötfokozatú szerkezet továbbra is jellegzetesen Peugeot-s: mintha fakanalat rángatnánk egy nagy adag, félig megszikkadt tejbegrízben.

Vezetni azonban még így is inkább az élvezeteshez közelít jobban, hiszen sem a futómű, sem a jól eltalált kormányerő nem érdemel kritikát.

Egy pillanat és már olvashatják is az adatokat


Műszaki adatok – Peugeot 207 SW Outdoor 1,6 Hdi

MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1598
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 80(110)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 240-260/1750
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 10,3
Végsebesség (km/h) 190
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 6,1
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,4
Vegyes (l/100 km) 5
CO2 kibocsátás (g/km) 131
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4149/1720/1510
Tengelytáv (mm) 2540
Csomagtér (liter) 405
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1350/408
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 50
Gumiméret 195/55 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 4 369 000
Konkurensek (forint) 0
Tesztelt autó ára (forint) 4 839 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei ABS, ködlámpa, állítható magasságú ülések, pollenszűrő, elektromos ablakok elöl, elektromos tükör, fedélzeti számítógép, klíma, központi zár, négy irányban állítható kormány, színezett üvegek, sebességfüggő szervokormány, 16″-os alufelni
ÉRTÉKELÉS
Pontszám (max. 10)   7,5 pont
Peugeot 207 SW
átlag
5.85
szavazat
40
Peugeot 207 SW