A 207-es kombiváltozatát kicsit több mint egy esztendeje, Genfben mutatták be. A tanulmányautó az Outdoor nevet kapta. Engedve a sportosabb szabadidő-autók népszerűségének, itt-ott kicsinosítva az egyszerű 207 SW-t már itt is a hasonló nevű, körbefröccsöntött kiskombi. Lássuk, megéri-e a pár százezres felárat a csinosítás.
Kintről megnyerő formával hívja fel magára a figyelmet, a masszívszürke védőelemek és a csinosra faragott tetőcsomagtartó is dögössé teszik a kis Peugeot-t. Külső visszapillantóiba nehéz beleszeretni, borzalmas méretéhez képest a hasznos felülete elég kicsi. Cserébe viszont alul szépen villog, ha éppen indexelünk.
Elfogyott lendület
Igazán kár azért, hogy a kinti mókás hangulatból egy fikarcnyi sem tudott beszökni a kocsi belsejébe. Ott minden ugyanolyan komor, mint a csicsátlan testvérben.
Feketébe öltözött kárpitok, műanyagok, amiket csupán az ezüstszínű betétek és a világos számlapú műszerek törnek meg. Szóval egy jól eltalált belsővel nagyot lehetett volna dobni az utastér hangulatán.
Fent hordja az orrát
Az új rugóknak és lengéscsillapítóknak köszönhetően a hasa ugyan elöl 16, hátul 21 milliméterrel magasabban húzódik a bakhátak felett, mint a mezei 207 SW-nek, de a kiskocsi helyzetváltoztatásában csupán az első kerekekre számíthatunk, ugyanis csak ezeket hajtja a motor.
Így legalább nem kell mélyen zsebbe nyúlni az Outdoor-kiegészítők miatt, bár elsőre így is sok lehet a 350 000 forintos plusz. Ebben a felárban a hővédő üvegezés, a hűthető kesztyűtartó, a tetősín és a 16 colos alufelni is benne van, a kocsi külsejét ellepő műanyagokon felül, tehát nemcsak a nevet kell megfizetni.
Hamarosan jön a kocsi legkevésbé kedvelt pontja
Ha mégis muszáj letérni a biztonságos aszfaltról, akkor a sok plasztik feltét segíthet a fényezés karcmentességének megóvásában, de a városi önjelölt parkolóművészektől is sikeresen megvédi a festést.
Apropó, fényezés. Önök gondolnák, hogy a tesztautó sárga? Mégpedig Lacerta-sárga (latinul így hívják a gyíkot)? Bevallom, férfiként nem erősségem a nemlétező színek titkának megfejtése, így a témában képzettebb kolléganőim véleményét is kikértem. Ők értenek hozzá és szerintük is inkább zöld, de ez csak részletkérdés.
Lakásba nem való
A fellengzősnek tetsző, bár logikus – hiszen ki használná beltérben – Outdoor megnevezés ellenére a kocsi nem lett sokkal alkalmasabb a hagyományos értelemben vett outdoorkalandokra. Két bringát ugyan még némi türelemjáték árán bepasszírozhatunk hátra, ha lehajtjuk az üléseket, de az autóval az erdei utaktól inkább óvakodjunk, mert nem oda való.
Legfeljebb a fűbe gázolhatunk be vele büntetlenül, hogy a szalonnától dagadó piknikes kosarat ne kelljen hosszan cipelni a tűzig. Sajnos sokat ront a csomagtartó kihasználhatóságán, hogy a hátsó ajtón pöffeszkedő ablaktörlőmotor termetes műanyag borítása mélyen benyúlik a pakkok számára fenntartott térbe.
Jó munkás
A kis 1,6-os 109 lóerős dízelmotor szinte mindenkinek tetszett, aki csak ült a kocsiban. Élvezhető tempót autózhatunk vele, és nem tűnt vészesen zajosnak a motor sem, bár az autópályán már a menetszél is beszáll a zajongásba. Az étvágyára sem lehet egy rossz szót mondani, bár a gyár által magadott ötliteres átlagértéket lehetetlen volt hozni, de a gyakori vezetőváltás és a ronda városi forgalom együttesen is csak 7 liternyi gázolaj elfüstölésével járt.
Peugeot-baj
A sok jó után eljutottunk a kiskocsi egyik gyengéjéhez, a váltóhoz. Ez sajnos nem okozott meglepetést, az ötfokozatú szerkezet továbbra is jellegzetesen Peugeot-s: mintha fakanalat rángatnánk egy nagy adag, félig megszikkadt tejbegrízben.
Vezetni azonban még így is inkább az élvezeteshez közelít jobban, hiszen sem a futómű, sem a jól eltalált kormányerő nem érdemel kritikát.
Egy pillanat és már olvashatják is az adatokat
Műszaki adatok – Peugeot 207 SW Outdoor 1,6 Hdi |
|
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1598 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 80(110)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 240-260/1750 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 10,3 |
Végsebesség (km/h) | 190 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 6,1 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,4 |
Vegyes (l/100 km) | 5 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 131 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4149/1720/1510 |
Tengelytáv (mm) | 2540 |
Csomagtér (liter) | 405 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1350/408 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 50 |
Gumiméret | 195/55 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 4 369 000 |
Konkurensek (forint) | 0 |
Tesztelt autó ára (forint) | 4 839 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | ABS, ködlámpa, állítható magasságú ülések, pollenszűrő, elektromos ablakok elöl, elektromos tükör, fedélzeti számítógép, klíma, központi zár, négy irányban állítható kormány, színezett üvegek, sebességfüggő szervokormány, 16″-os alufelni |
ÉRTÉKELÉS | |
Pontszám (max. 10) | 7,5 pont |