Eddig egyértelműen nem Európa volt a sportos külsejű CX-7-es fő piaca, hanem inkább a tengerentúlon fogyott szépen. Ezen próbál most változtatni a Mazda, a modellfrissítéskor bemutatott dízelváltozattal.

Nagyon hiányzott

A legsortosabb kinézetű SUV?
A dízel nehezebb lett

A dízel nehezebb lett

A dízel nehezebb lett


Jól mutatja, mekkora űrt tölt majd be a dízelmotor a piacon, hogy amíg bevezetése óta világszerte 190 ezer darabot adtak el a sportos szabadidő-autóból, addig Európában mindössze 30 ezer CX-7-et értékesítettek. A 2007-es európai bemutató óta idehaza összesen 185 darab fogyott, talán nem nehéz kitalálni, hogy az amúgy dízelben erős kategóriában – a szabadidő-autók hetven százalékát dízelmotorral rendelik – miért nem volt túl vonzó a 260 lóerős benzines, a maga 14 liter körüli gyári fogyasztási adatával.

Felszedett pár kilót

A korábbi benzines változathoz képest a dízelmotoros CX-7-es 74 kilóval lett nehezebb. Szerencsére a tömegelosztáson nem változtatott a túlsúly, ugyan elől mostantól nehezebb motor trónol, de jutott hátra is a pluszból. Hátra, a csomagtartó környékére a 15 literes AdBlue adalék tartálya – amely húszezer kilométerre elegendő -, illetve a hozzátartozó kiegészítő berendezések kerültek.

A legsortosabb kinézetű SUV?

A legsortosabb kinézetű SUV?

Felnőttebb  külső

Az autó külsején sokat nem kellett csiszolni, a sportos, meredek szélvédőjű autó már eddig is remekül nézett ki. A frissítés után a ködlámpa, a sportosabb légbeömlő, nagyobb szárny, több króm, friss színek, és új 18, 19 colos keréktárcsák leplezik le a frissített modellt. A belsőben is történtek finomítások, modernebb hangulatúak – értsd színesek, szagosak – lettek a műszerek, és megszépült pár apróság is.  

Már a kormány se a régi

Már a kormány se a régi

Már a kormány se a régi


A modellfrissítés óta a világ talán legbonyolultabb kormánya várja a CX-7-ben a vezetőt. Kis barátkozás után már nem annyira lehetetlen feladat eligazodni a gombok és kapcsolók tucatjai között, bár azt, hogy a tempomat kezeléséhez miért van szükség hat darab gombra – többel már képtelenség lenne megoldani -, azt nem értjük. Mindegy, fél óra után már csukott szemmel is megy.

Zsebtévé

Kistévé szép színekkel, apró kijelzővel

Kistévé szép színekkel, apró kijelzővel

Kistévé szép színekkel, apró kijelzővel


A középre került, apró kijelzőjű navigációs berendezés másodállásban a tolatókamera által látott képet is megmutatja. Jó dolog, szeretjük a kamerát, de az igazi az lenne, ha radarral együtt képezne egy szerves egységet. Az autó és az utasok épségét még holttérfigyelő, és vészfékezésre figyelmeztető rendszer is óvja.

A gyári navigációs berendezés remekül működik, keveset beszél és állítólag itthon sem téved majd el. Az SD-kártyán lapuló térinformatikai alapanyagot a Navteq szolgáltatta hozzá. Kijelzője lehetne ugyan valamivel nagyobb is, de legalább jó helyre került. Nem tükröződik, a képe, színei pedig gyönyörűek.

Lapozás után jönnek az árak, megmutatjuk a gyári gépgalériát, és lesz szó hiányérzetről is


További jó pont, hogy nem kell elfuserált menük mélyén kutakodni, ha az útmegmondó hölgy hangerején szeretnénk finomítani. Egyszerűen, a hangerőgombbal halkítható, hangosítható, ha éppen beszél.

Hiányérzet

Azért kár, hogy a mostantól elektromosan is állítható utasülés magassága továbbra sem változtatható – spórolós japán szokás – valamint a klíma is csak egyzónás. De inkább örüljünk azoknak az apróságoknak, amelyeket eddig hiányoltuk a Mazdákból. A CX-7-esben komfortindex, és ajtózáró gomb is van. Már csak hab lenne a tortán, ha elindulás után be is zárná az ajtókat, de már a gombokért is hálásak vagyunk.

Vezettük: megújult Mazda CX-7 93

A gyári képek ebbe a galériába kerültek

Tisztaság

Ilyet még nem láthattak eddig CX-7-ben

Ilyet még nem láthattak eddig CX-7-ben

Ilyet még nem láthattak eddig CX-7-ben


Hála az AdBlue adalékanyag használatának a dízel CX-7-es nitrogén-oxid emissziója is alacsony. A koromrészecskéket pedig új generációs, gyorsan regenerálódó részecskeszűrő semlegesíti, így az Euro 5-ös normáknak megfelel.

Automata?

A sajtótájékoztató végén a motorpaletta hirtelen megduplázásától megrészegült kollégák rákérdeztek az automata váltóra is – ha már lúd, legyen kövér alapon – de kitérő választ kaptunk a kérdésre. Bár a tengeren túl van automatikus váltóval felvértezett CX-7-es, ezt nekünk, finnyás európaiaknak nem merik elhozni.

 

Felszereltségi szintekhez tartozó induló árak
Ár
Emotion 8 959 900 Ft
Challenge 9 439 900 Ft
Revolution 10 299 900 Ft


A 11,3 másodperces gyorsulás nem éppen sportos

A 11,3 másodperces gyorsulás nem éppen sportos

A 11,3 másodperces gyorsulás nem éppen sportos


Különben is, az amúgy élményszámba menő hatfokozatú manuális váltó való az autóhoz és kész. De azért nem felejtik el megemlíteni, hogy a Tokiói Autószalon után derülnek majd ki a nagy dolgok. Hamarosan ugyanis duplakuplungos automatikus váltó és új motorok is várhatóak a Mazda műhelyéből, de ennek a gyümölcsére még sokat kell várni.

Már kipróbálható

A megszépített, már akár dízelmotorral is kapható CX-7-esek októbertől megrendelhetők. Aki pedig élőben is kipróbálná milyen a dízelmotoros CX-7esezés, az november első hétvégéjén megteheti, ha benéz valamelyik Mazda szalonba.