A Kia a Sorento 2010-es változatával nagyokhoz, a BMW-hez, az Audihoz és a VW-hez szeretne felzárkózni a szabadidőautó-piacon. Az Európában Frankfurtban bemutatkozott új járgány a biztonság terén nincs is elmaradva a megcélzott riválisoktól.
A frontális ütköztetésnél az autó utastere ép maradt, a légzsák azonban nem nyújtott tökéletes védelmet, a tesztelők szerint a kormánykerék és a kormányoszlop sérülési kockázatot jelent, a lábakra viszont térdlégzsák nélkül is vigyáz a Sorento. A kevésbé durva, korlátos oldalsó ütköztetésnél az eredmény jó volt, de az oszlopteszten bizony az oldalsó fej- és testlégzsák ellenére is túl nagy terhelés érte a bábu mellkasát. A Kia fejtámlái ellenben jól védenek az ostorcsapásos nyaksérülések ellen. Mindent egybevetve ez így 87 százalékos eredmény a felnőtt utasok biztonságát illetően.
A gyermekeknél az őket helyettesítő bábuk eredményei mind jók lettek, a másfél és a hároméves utas is megfelelően védett volt az ütközéseknél. A Kia sem kerülhette el viszont a szokásos kritikát: a kikapcsolható első utasoldali légzsák állapotjelzője nem elég egyértelmű, így az anyósülésbe hátrafelé beszerelt babaszékre veszélyt jelenthet. A százalékos eredmény így is szép: 84.
Bár a vásárlóknál feltehetőleg csak sokadlagos fontosságú a gyalogosvédelem, azért érdemes megjegyezni, hogy a Sorento igazi lábtörő, a lökhárító nem sokat véd a gázoláskor. A motorháztető már jobban szerepelt – legalábbis ami a felnőtt méretű áldozatokat illeti, az ő fejüket védi, a kisebb termetű elgázoltak sérülésére azonban komoly az esély. Az eredmény így csak átlagos, 44 százalék.
Az autóban szériafelszerelés az ötcsillagos minősítéshez elengedhetetlen elektronikus menetstabilizáló (ESC). A Sorentóban elöl működik a biztonságiöv-emlékeztető rendszer, viszont nincs sebességkorlátozó. A biztonsági felszerelésre 71 százalékot ítéltek meg az EuroNCAP tesztelői.
Kia Sorento | |
Felnőttutas-biztonság | 87% |
Gyermekutas-biztonság | 84% |
Gyalogosvédelem | 44% |
Biztonsági segédeszközök | 71% |
Összeredmény | * * * * * |