A Kia a Sorento 2010-es változatával nagyokhoz, a BMW-hez, az Audihoz és a VW-hez szeretne felzárkózni a szabadidőautó-piacon. Az Európában Frankfurtban bemutatkozott új járgány a biztonság terén nincs is elmaradva a megcélzott riválisoktól.

A frontális ütköztetésnél az autó utastere ép maradt, a légzsák azonban nem nyújtott tökéletes védelmet, a tesztelők szerint a kormánykerék és a kormányoszlop sérülési kockázatot jelent, a lábakra viszont térdlégzsák nélkül is vigyáz a Sorento. A kevésbé durva, korlátos oldalsó ütköztetésnél az eredmény jó volt, de az oszlopteszten bizony az oldalsó fej- és testlégzsák ellenére is túl nagy terhelés érte a bábu mellkasát. A Kia fejtámlái ellenben jól védenek az ostorcsapásos nyaksérülések ellen. Mindent egybevetve ez így 87 százalékos eredmény a felnőtt utasok biztonságát illetően.   

A fejtámla jól vizsgázott
Itt bizony gond volt

Itt bizony gond volt

Itt bizony gond volt


A gyermekeknél az őket helyettesítő bábuk eredményei mind jók lettek, a másfél és a hároméves utas is megfelelően védett volt az ütközéseknél. A Kia sem kerülhette el viszont a szokásos kritikát: a kikapcsolható első utasoldali légzsák állapotjelzője nem elég egyértelmű, így az anyósülésbe hátrafelé beszerelt babaszékre veszélyt jelenthet. A százalékos eredmény így is szép: 84.

Bár a vásárlóknál feltehetőleg csak sokadlagos fontosságú a gyalogosvédelem, azért érdemes megjegyezni, hogy a Sorento igazi lábtörő, a lökhárító nem sokat véd a gázoláskor. A motorháztető már jobban szerepelt – legalábbis ami a felnőtt méretű áldozatokat illeti, az ő fejüket védi, a kisebb termetű elgázoltak sérülésére azonban komoly az esély. Az eredmény így csak átlagos, 44 százalék.

Az autóban szériafelszerelés az ötcsillagos minősítéshez elengedhetetlen elektronikus menetstabilizáló (ESC). A Sorentóban elöl működik a biztonságiöv-emlékeztető rendszer, viszont nincs sebességkorlátozó. A biztonsági felszerelésre 71 százalékot ítéltek meg az EuroNCAP tesztelői.

Kia Sorento
Felnőttutas-biztonság 87%
Gyermekutas-biztonság 84%
Gyalogosvédelem 44%
Biztonsági segédeszközök 71%
Összeredmény * * * * *