A Peugeot a Frankfurti Autószalonon mutatta be új, nagyobbik egyterűjét, az 5008-ast. A nekünk kimondottan tetsző családi autó ugyan csak a jövő év elején érkezik a magyar piacra, de így legalább még időben itt a biztonsági értékelés, ami ugyancsak bekerülhet a vásárlási szempontok közé.

Frontális ütközésnél az 5008-as elöl ülő utasainak nem esne nagy baja a bábuk eredményei alapján, és annak ellenére, hogy térdlégzsák nincs az autóban, a lábak sincsenek sérülésveszélynek kitéve. Az oldalsó fej- és testlégzsákkal is felszerelt járgány a korlátos oldalirányú ütköztetésnél a maximális pontot kapta, de az oszlopos változatnál már túl nagy terhelést kapott a bábu mellkasa.

Ahogy a legtöbb tesztelt autónál, az 5008-asnál sem voltak megelégedve a szakértők a fejtámla ostorcsapásos sérülések elleni védelmében, ezt csak gyengének minősítették. A felnőttek biztonságára összesen így is szép eredményt, 89 százalékot kapott a Peugeot.

Jól óvja a családot a Peugeot-batár 1
Külön dicsérték a rögzítőpontokat

Külön dicsérték a rögzítőpontokat

Külön dicsérték a rögzítőpontokat


A hátsó ülésekre akár hátra, akár előre nézően beszerelt gyermekülések jól tartották a kicsiket szimuláló bábukat, és az EuroNCAP szakemberei pontokkal jutalmazták a hátsó üléssor mindhárom székén jól elhelyezett és világosan jelölt ISOFIX-rögzítőpontokat is. Az anyósülésbe szerelhető, hátra néző gyermekülés esetében azonban előkerült a szokásos panasz: az autóban nem található megfelelő figyelmeztetés a bekapcsolva hagyott utasoldali légzsák veszélyére. A gyermekbiztonságra 79 százalékot kapott az egyterű.

Míg a benne ülőket jól óvja az 5008-as, a gyalogosvédelem 37 százalékos eredményét biztosan nem teszi ki az ablakba a Peugeot. A lökhárító ugyan megkapta a maximális pontot a teszten, a próbák alapján a motorháztető szinte teljes felülete garantálja a komolyabb fejsérülést gázolás esetén.

A gyalogossal azért csúnyán elbánik

A gyalogossal azért csúnyán elbánik

A gyalogossal azért csúnyán elbánik


A Peugeot egyterűje az EuroNCAP által figyelembe vett biztonsági segédeszközök terén remekelt: az autóban alapfelszerelés az öt csillaghoz elengedhetetlen elektronikus menetstabilizáló (ESC), a minden ülésnél működő biztonságiöv-emlékeztető és a vezető által beállítható sebességkorlátozó automatika is szériafelszerelés lesz az eladott modellek túlnyomó többségében, ezért jogos a 97 százalékos eredmény.

Peugeot 5008
Felnőttutas-biztonság 89%
Gyermekutas-biztonság 79%
Gyalogosvédelem 37%
Biztonsági segédeszközök 97%
Összeredmény * * * * *

Videó a töréstesztről

a videó a hirdetés után indul