A Skoda Fabia megjárta az Euro NCAP töréstesztjét. A csehek kisautója nem szerepelt rosszul, összesen 32 pontot szerzett. Az oldalirányú védelem kiváló, és a gyermekbiztonság terén sem vallott szégyent.

A Fabia a 64 km/órás frontális teszten kielégítően szerepelt, mindkét elől ülőt jól védi a légzsák, csak – mint szinte mindig – a térdek és a combok nincsenek biztonságban a műszerfal kialakítása miatt. Ezért a lehetséges 18 pontból 13-at kapott az autó.

Az oldalirányú és az oszloptesztnél nagyon jól teljesített az autó, a lehetséges 16 pontból csak azért veszített egyet, mert ütközés után a hátsó ajtó nem zárt tökéletesen.

Légzsákokkal el van látva a Fabia rendesen, a tesztelők kipipálhatták a mindkét első légzsákot, az oldalsó test- és fejlégzsákokat is, csak az a fránya térdet védő párna maradt ki. Kapott a Fabia a biztonsági öv használatára figyelmeztető berendezést, és az övfeszítőket is rendben találták a szakemberek.

Nem rossz - négy csillag
Kisebb biztonságban a nagyobbak

Kisebb biztonságban a nagyobbak

Kisebb biztonságban a nagyobbak


A gyermekek védelmében sem áll rosszul a Skoda, az autó hátra- és előrenéző ISOFIX ülésrögzítőkkel is rendelkezik, de a nagyobbak számára használható előrenéző rögzítők nem százszázalékosan stabilak, a 3 év feletti gyerekek feje veszélyben lehet. Erre az ötből három csillagot kapott a Fabia.

A gyalogosoknak a Skoda elé sem érdemes kilépniük, mert ugyan a lökhárító elég „puha” ahhoz, hogy ne törje ripityára a lábukat (maximális pont), de a motorháztető, főleg annak első éle nem nyújt sok esélyt a sérülések elkerülésére (nem kapott pontot). Ez bizony csak két csillagot ér.