Erősebb és takarékosabb

Az 1-es a legigazibb BMW
Erősebb lett, mégis takarékosabb

Erősebb lett, mégis takarékosabb

Erősebb lett, mégis takarékosabb


A BMW ebben is profi: a legjobbkor lett kész az autói szomját apasztó újításokkal. Amikor Németországban csúcsára ért a Föld felmelegedéséért felelőssé tett autóipar elleni kritika, ők az EfficientDynamics ötletével offenzívába mentek át.

Így most az öles hirdetésekből az új 118d és a 120d szenzációsan csekély fogyasztása és szén-dioxid-kibocsátása harsog, elterelve a figyelmet más benzinpusztító modellekről és arról a gondról, hogy valószínűleg a BMW kínálatát sem sikerül a 140 g/km-es szén-dioxid emissziós küszöb alá tuszkolni 2008-ra.

Leáll a pirosnál és jelzi, ha váltsunk

Csüngőhasúnak is mondhatnánk

Csüngőhasúnak is mondhatnánk

Csüngőhasúnak is mondhatnánk


A Hatékony Dinamika palástja alatt számos ötlet bújik meg, amelyek mind hozzájárulnak a takarékosabb autózáshoz, a korábbiaknál erősebb motorokkal. Az újabbik 120d-ben a leglátványosabb a motort leállító automatika volt. A lámpánál elnémuló motor elsőre olyan furcsa, hogy menten kikapcsoltam az egészet, de hamar meg lehet szokni.

Beérünk a piroshoz, a motor készenléti üzemre kapcsol, majd a kuplung kinyomásakor életre kel, különleges gyorsasággal. A motor csak akkor áll le, ha elegendő az akkuk töltöttsége és nincs kinyomva a kuplung, plusz a légkondival beállított hőmérsékletet tartani lehet. Hosszabb várakozásnál a motor ezért magától is újraindul, ha megy a 259 300 forintos felárért adott klímaberendezés.

Kicsit reszeltek rajta

Kicsik, de van kisugárzásuk

Kicsik, de van kisugárzásuk

Kicsik, de van kisugárzásuk


A Hatékony Dinamika bemutatása egybeesett a legkisebb BMW átdolgozásával és a háromajtós modell debütálásával. Pechünkre a kék tesztautón pont nem látszik a modellfrissítés, mert az áttervezett újtól eltérő lökhárító díszlett rajta, az M-sportcsomag részeként.

Oda se neki, a legfontosabb úgysem a jelképes külső módosítás, hanem az áramellátást gázelvételkor és lassításkor végző generátor, a megfelelő fordulatszámon váltásra figyelmeztető műszerfali nyíl és a start/stop-automatika.

A kék sarokban továbbra is az új, az ezüstben az eddigi 120d, a meccs folytatódik a lapozás után


Ez a sűrűje!

A tartósteszten vezetett 120d a hatékony dinamika vívmányai nélkül is igen hatékony és rendkívül dinamikus. A leváltott és az aktuális motor közötti 14 lóerő soknak tűnik, de összesen 8,6% teljesítménykülönbségnek felel meg.

15 colos felnivel kényelmesebb a 120d

15 colos felnivel kényelmesebb a 120d

15 colos felnivel kényelmesebb a 120d


Nyomatékban csak 10 Nm az eltérés, ami végképp nem a világ.

Országúton viszont miénk a világ a régebbiben is, ha épp nem kell a hátsók jajveszékelését hallgatni a gyatra térkínálat miatt, vagy nem tépjük a hajunkat a gyér alapfelszereltség okán. Az 1-es széria a legigazibb BMW abban az értelemben, hogy ezt a legjobb vezetni. Egy 530xd az 1-es után olyan, mintha legalábbis testes anyahajó volna.

Kétféle kompromisszum

Kanyarban kijön az M-csomag előnye

Kanyarban kijön az M-csomag előnye

Kanyarban kijön az M-csomag előnye


Az 1-esben lehet a legjobban eggyé forrni az autóval, a többi BMW-modell közül csak a Z4 biztosít ilyen intim közelséget a géphez. A kocsi szűk, de mintha ránk öntötték volna, mert az ülés és a kormány helyzetét annyira hibátlanul be lehet állítani.

Az alapfutómű a 15 colos abroncsokkal kényelmesebb az M-es felfüggesztésnél, és még mindig fülig ér a szánk kanyarban. A sportfutóművel jóval agilisabbá válik az autó, de még mindig nem kényelmetlen. A kettő egyformán színvonalas kompromisszum attól függően, kinek mi a fontosabb.

Keveset fogyaszt

Az M-csomag részeként adott sportülések kiválóak. Mint a két autó között majdnem mindenben, itt is a nagyon jót

Túl szorosan, kenetlenül jár a váltó

Túl szorosan, kenetlenül jár a váltó

Túl szorosan jár a váltó, mintha kenetlen volna


sikerült lefőzni a kicsit még jobbal. Két embernek egyformán kifogástalan kényelmet nyújtanak. Kompakt méretei ellenére két utas minden nyűgösség nélkül átvészeli benne a hosszú utakat is.

Autópályán a messzibe söpörve 6 literre állt be a fogyasztás, a 120d 6,4 literes átlaga az előző bejelentkezésünk óta sem változott. Az újjal más utakon és gyakran városban faltuk az élvezeteket, ezért a 8,3 literes átlagfogyasztás nem jelent egyet a fogyasztáscsökkentő fejlesztések kudarcával. Csak azt, hogy a kétliteres dízel eddig is ritka jó volt.


Műszaki adatok – BMW 120d
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1995
Furat x löket (mm) 90 X 84
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 130(177)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 350/2000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 7,6
Végsebesség (km/h) 228
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 6,2
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,1
Vegyes (l/100 km) 4,9
CO2 kibocsátás (g/km) 129
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4239/1748/1421
Tengelytáv (mm) 2660
Csomagtér (liter) 330-1150
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1450/500
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 51
Gumiméret 205/55 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 7 378 000
Konkurensek (forint) Audi A3 Sportback Attraction 2.0 TDI, 7 231 400
Tesztelt autó ára (forint) 0
A szériafelszereltség fontosabb tételei

ABS, ESP, vezető és utas oldali légzsák, oldal- és függönylégzsák, részecskeszűrő, első-hátsó elektromos ablakemelők, fedélzeti számítógép, CD-s rádió Aux-kimenettel

ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye A 120d térkínálata, ára és felszereltsége okán riadtan menekülnénk egy 318d-ig. Vezetni viszont a 120d-t szenzációs, motorja még jobb, mint eddig, az M-sportcsomaggal nagyon hasít.
Pontszám (max. 10) 8,0 pont