Női szakasz
Érdekes versenyt futhatna a leglányosabb autó címért a Micra C+C, a Citroën C3 Pluriel és a Peugeot kis kupékabriója. Intézzük el annyival, hogy a 206 CC az egyik leglányosabb autó, férfiakat alig látni benne.
Az utódjából is kizárólag jól szituált hölgyeket láttam kiszállni, mert utcán is fut már belőle néhány. Nemsokára még több lehet, legalábbis az elődjére nagyon ráharapott a nép. 360 000 elment, ami egy résmodellből, hét év alatt bombasiker.
Pesten nem jó
Sokféle tesztautó megfordul nálunk, ezért az átszokás ritkán okoz gondot. A 207 CC-ben mégsem találtam a helyem egy ideig. Nem vagyok alacsony, ennek ellenére nehéz volt kilátnom belőle, úgy éreztem magam, mint egy LEGO-ember, akinek lyukat vágtak egy gyöngyvirágos szappanba és onnét találgatja szerencsétlenül, meddig tart az autó.
30 fokban, városban és tűző napfényben nem szoktam kabriózni. Nem különösebben hiányzik a korom balról egy Kamazból, jobbról egy kék buszból, a napszúrás és a nyersen átáradó irigység mindazoktól, akik tömegközlekednek, gyalogolnak vagy zárt autójuk van. Az Audi TT-t azzal adták ki, hogy többeket leköptek benne, ezért Pesten ne erőltessük a tetőnyitást. Ilyen barátságos hely a magyar főváros.
Zártan sem jó
A 207 CC egészen addig egy túlsúlyos, átláthatatlan, drága és csak kétszemélyes kisautó, ameddig ki nem nyitjuk a tetejét. Ha ragyog felettünk az ég, minden egészen más. A kabriózáshoz egyetlen feladatunk a nyitógombra nehezedni, a többit a tetőszerkezet elintézi. Leküldi az ablakokat, hátrabillenti a csomagtérajtót, berámolja a tetőt, zárja a fedelet.
Amióta a BMW 335i Cabrio egy idő után nem zárta be egészen a tetejét, félek a CC-ktől és ideálom a Mazda MX-5 zseniálisan egyszerű, gyors, megbízható tetőmechanizmusa. Ez biztosan igazságtalan, de minden nyitás-zárás előtt volt bennem némi félsz a dolog kimenetelét illetően. A 207 CC-vel nem adódott semmi gond a hét során, amit egy tulajdonos évekig joggal vár el.
Maradjanak velünk! Folytatás a következő oldalon
Más, mint az Opel CC-je
A hátsó lábteret nyitott keménytetővel sem lehet zéró fölé tornászni, de lábnélküli és hosszú felsőtestű egyedek életében minőségi ugrás következik be. Tárolóhelyből akkor lényegül át üléssé a második sor, ha előrehúzzuk az első üléseket. A 2+2 ülés sokkal praktikusabb, mint az Opel Tigra kétülésessége, mert korlátozott, kényelmetlen, de mégiscsak egy lehetőség kettőnél több ember utazására.
Elöl az újkori nagyautós kisautók tágassága a meghatározó. Az ülések nem a legjobbak, de megütik az átlagost, az üléshelyzet lehet mély és magas kedvünk szerint. A sok okos mélyedést, polcot könnyű belakni pénztárcával, telefonnal, mindenfélével.
Közös motor a BMW-vel
Budapestről elszabadulva nappal is vidám dolog a kabriózás, de a legjobb a szép nyári estéket kihasználni. A szélfogó hálóval orkánmentesen haladhatunk 100 felett is. Színek, illatok, napfény, szabadság, dacolás a széllel: kabriózni élmény. Az idillt az öv csapkodása zavarja meg a menetszélben, de ez az összes autóban előfordul, amiben messze hátulról jön előre a szíj. Az ülésbe integrált biztonsági öv ebben az árkategóriában illúzió.
A motor a BMW és a Peugeot közös műve, mindkettő büszke lehet rá, mi viszont nem tudjuk, kit dicsérjünk érte. Mindegy. A dízelen nagyon érezni, mennyivel testesebb a CC egy sima 207-nél, de a benzinesben a nagy teher ellenére is maradt élet. Az 1352 kiló húzza vissza az autót, de így is rendesen megy. És hajlandó pörögni, ami egyre ritkább az európai kis benzines szívómotorok világában. A fogyasztása is elfogadható, országúton vadulás nélkül, de sietve 7,7 litert fogyasztott, városban egy erős tízest.
Ötmillió alatt
A zárt 207-esnek jól sikerült a futóműve, amit megörökölt a kupé-kabrió is. Kívülről a CC sem tartozik a nagyméretű autók közé, de ott van az úton, megnyugtató, stabil benyomást kelt. A karosszéria kevésbé puha az elődnél, a javulás rá is fért a kis kupékabrióra.
Alkudozás, akció, „csak önnek, csak most”-engedmények és egyéb árkorrekciós tényezők nélkül kicsivel ötmillió alatt gombolnak le rólunk a tesztelt alapmodellért. Az ár magasabb a japán minikabriókénál, de a Standard-kivitelben már benne van minden, amit manapság elvárhatunk. Egyedül a szélfogó felárát kell bekalkulálni pluszban.
Műszaki adatok – Peugeot 207 CC 1,6 Standard | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1598 |
Furat x löket (mm) | 77,0 X 85,8 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 88(120)/6000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 160/4250 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 11,2 |
Végsebesség (km/h) | 200 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 8,8 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,3 |
Vegyes (l/100 km) | 6,5 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 155 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4037/1750/1397 |
Tengelytáv (mm) | 2540 |
Csomagtér (liter) | 145-370 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1352/368 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 50 |
Gumiméret | 195/55 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 4 850 000 |
Konkurensek (forint) | Mitsubishi Colt CZC 1,5 Invite, 4 618 000 Nissan Micra C+C 160 SR, 4 707 000 Opel Tigra TwinTop 1,8 Enjoy, 5 125 000 |
Tesztelt autó ára (forint) |
5 167 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei |
ABS, első és oldallégzsákok, ködfényszóró, elektromos ablakemelő elöl-hátul, motoros állítású, fűthető külső tükrök, fedélzeti számítógép, távirányítós központi zár, manuális klímaberendezés, sportülések, kormányról vezérelhető, MP3-lejátszós CD-s rádió |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye |
Valamivel komolyabb autónak tűnt a 207 CC a többi apró kupékabriónál, ami árában is jelentkezik. Zárt tetővel a CC-k hátrányai dominálnak, szép időben jó móka a 207 CC, míg a 120 lóerős motor mindig kitesz magáért. |
Pontszám (max. 10) | 7,25 pont |