Nőknek ezért, férfiaknak azért

Buknak rá a nők 1
Eltalált egy pompás buliba

Eltalált egy pompás buliba

Eltalált egy pompás buliba


Elvileg kevés férfiasabb autómárka létezik a Subarunál. A Justyt most hagyjuk, amely egyszer Swiftből, aztán Ignisből, most pedig a Daihatsu Sirionból készül, de a boxermotor, a sűrűn előforduló turbófeltöltés és az állandó négykerék-hajtás inkább férfias attribútum.

A Subaru azonban, legalábbis az angolszász országokban, a leszbikusok körében is népszerű. Az egzotikus japán autógyár marketingesei kifejezetten áldoznak a meleg nők megnyerésére, bátran hirdetnek például leszbikusoknak szóló lapokban.

Nem Legacy

Ez itt az agytröszt kapcsolója

Ez itt az agytröszt kapcsolója

Ez itt az agytröszt kapcsolója


Tehát az Outback már akkor izgalmas, amikor még bele sem ültünk. Nekem minduntalan Legacy Outback jön a számra, de nem. Simán Outback a neve, ahogy a C-MAX nevéből is elmaradt a Focus az átdolgozás óta.

Ez az Outback is a modellfrissítés utáni modell, a mosós fiúktól tudjuk, hogy az előzőnek a hátsó lámpája kicsit más. Az átdolgozás óta a Subaru szerint a háromliteres hathengeresnek jobb a nyomatékleadása. Bár a csúcsérték nem nőtt, de 3000 környékén erősebb a motor, tehát a mindennapokban fontos területen javult az erőnlét.

Előtérben a családi vonal

A surrogva, kifinomultan járó hathengerest már csak a hangja miatt is érdemes pörgetni. Sokszor túlságosan halk a boxerhang, de a célcsoport nem messziről azonosítható kipufogót, hanem csendet akar a nyugodt autópályás utazáshoz.

13,1 millióba kerül csurig extrákkal

13,1 millióba kerül csurig extrákkal

13,1 millióba kerül csurig extrákkal


Az Outback a sztrádán érzi magát a legjobban, ahol kijátszhatja a halk és kulturált működés minden aduját. Szép stresszmentes autó, méreteihez illő kényelemben és nyugalommal trónolhatunk benne elöl és hátul is.

4×4, természetesen

Országúton, főleg szűk, rossz minőségű és kanyargós szakaszokon nem leszünk vele nagy barátságban. A négy kereke felett hömpölyög és rendesen megdől a kasztni, nem fekszenek neki az erőltetett kanyarok.

Mivel így hamar ráunni a sietésre, inkább élvezem a különleges autó nyugalmát. Belül is karakteres az autó, de annyira nem szép, mint kívülről. Száraz aszfalton észre sem venni a négykerék-hajtás, amely 45:55 arányban adagolja az erőt a hátsó kerekek javára. Kanyarban is taposhatjuk a gázt, ahogy bírjuk, a Subaru nem kószál el az úton. Hóban a turbós Forester alapján nagy élmény lehet.


SI-drive: háromféle program

Gyorsan feltűnt egy SI-Drive (Subaru Intelligent) nevű forgókapcsoló, amellyel kevésbé magas fogyasztásra, normál vagy sportos vezetésre hangolhatjuk a motorvezérlést. Az elektronikus hókuszpókusznak automata váltóval lehet némi értelme, mint a tesztautó esetében.

Három programot választhatunk

Három programot választhatunk

Három programot választhatunk


A takarékos, de lustább és az automatát aggastyánná korosító üzemmódot nem nagyon erőltettük. Sport és főleg Sport sharp állásban gyorsabb a visszakapcsolás, tovább húzathatjuk a fokozatokat és kézzel kapcsolgatva az automata nem vált vissza helyettünk. A kormány mögötti fülekkel váltani tényleg jópofa mulatság, aki ezt a családi kombit is aranyfelnis titánnak hiszi, szerencsésen helyettesítheti a ráérős automatát.

245 lóerő

245 lóerőre több ismerősöm is úgy reagált, hogy Atyaisten, mit tud ez? Elég sokat, de semmi rendkívülit. Nem a sok száz kilóval könnyebb Astra G-hez kell mérni ezt a temérdek lóerőt. Az Outback az erős autók élvezeti értékét nyújtja: ha egy előzéshez hirtelen több teljesítmény kell, akkor van, és ha még mindig kevés, akkor is akad tartalék.

Hátul is olyan kényelmes, mint elöl

Hátul is olyan kényelmes, mint elöl

Hátul is olyan kényelmes, mint elöl


Érdemes néha rendesen kihúzatni, a ráérős cruisinggal töltött kilométerek után jó érzés felszabadítani benne az állatot. Na jó, az állatkát. A hatfokozatú kézi váltóval biztosan izgalmasabb volna, de az csak a Legacyhoz választható, az emelt hasmagasságú, enyhén szabadidő-autósra vett Outbackhez nem.

Sajnos a háromezres Outback drámaian nem illik a mai Európába. Nem az ára miatt. Budapest elegáns kerületeiben annyi német autó rohangál vaskosabb árcédulával, hogy a 13,1 millió forint cseppet sem kirívó. Ennyiből egyenesen a legjobb felszereltségű modellt vihetjük haza, amiért négy karikával, propellerrel vagy csillaggal az orron sokkal többet fizetnénk ki.

Fájó literek

A gond a fogyasztással van, pedig a gyár egy teljesen elfogadható 9,8 literes átlagot ígér. Aki tényleg hisz a gyári adatokban, annak üzenem, hogy Elvist látták csirkefarhátért sorban állni a Lehel-piacon.

Kizárólag autópályán és országúton járva 14,8 liter fogyott százon, 160-nál sosem nagyobb sebességnél. Arra jó rá sem gondolni, városban mekkorát harap a motor a kőolajtartalékokból. Kicsengetni sem olcsó a tankolásokat, bár a legtöbb tulajnak gondolom egy cég állja, de a környezet nem lesz boldog a 100 kilométeren 36 kilónyi szén-dioxiddal. Talán ha majd az Outback megkapja a világ első boxer dízelmotorját, több lesz egy szerethető és egzotikus színfoltnál.