Nőknek ezért, férfiaknak azért
Elvileg kevés férfiasabb autómárka létezik a Subarunál. A Justyt most hagyjuk, amely egyszer Swiftből, aztán Ignisből, most pedig a Daihatsu Sirionból készül, de a boxermotor, a sűrűn előforduló turbófeltöltés és az állandó négykerék-hajtás inkább férfias attribútum.
A Subaru azonban, legalábbis az angolszász országokban, a leszbikusok körében is népszerű. Az egzotikus japán autógyár marketingesei kifejezetten áldoznak a meleg nők megnyerésére, bátran hirdetnek például leszbikusoknak szóló lapokban.
Nem Legacy
Tehát az Outback már akkor izgalmas, amikor még bele sem ültünk. Nekem minduntalan Legacy Outback jön a számra, de nem. Simán Outback a neve, ahogy a C-MAX nevéből is elmaradt a Focus az átdolgozás óta.
Ez az Outback is a modellfrissítés utáni modell, a mosós fiúktól tudjuk, hogy az előzőnek a hátsó lámpája kicsit más. Az átdolgozás óta a Subaru szerint a háromliteres hathengeresnek jobb a nyomatékleadása. Bár a csúcsérték nem nőtt, de 3000 környékén erősebb a motor, tehát a mindennapokban fontos területen javult az erőnlét.
Előtérben a családi vonal
A surrogva, kifinomultan járó hathengerest már csak a hangja miatt is érdemes pörgetni. Sokszor túlságosan halk a boxerhang, de a célcsoport nem messziről azonosítható kipufogót, hanem csendet akar a nyugodt autópályás utazáshoz.
Az Outback a sztrádán érzi magát a legjobban, ahol kijátszhatja a halk és kulturált működés minden aduját. Szép stresszmentes autó, méreteihez illő kényelemben és nyugalommal trónolhatunk benne elöl és hátul is.
4×4, természetesen
Országúton, főleg szűk, rossz minőségű és kanyargós szakaszokon nem leszünk vele nagy barátságban. A négy kereke felett hömpölyög és rendesen megdől a kasztni, nem fekszenek neki az erőltetett kanyarok.
Mivel így hamar ráunni a sietésre, inkább élvezem a különleges autó nyugalmát. Belül is karakteres az autó, de annyira nem szép, mint kívülről. Száraz aszfalton észre sem venni a négykerék-hajtás, amely 45:55 arányban adagolja az erőt a hátsó kerekek javára. Kanyarban is taposhatjuk a gázt, ahogy bírjuk, a Subaru nem kószál el az úton. Hóban a turbós Forester alapján nagy élmény lehet.
SI-drive: háromféle program
Gyorsan feltűnt egy SI-Drive (Subaru Intelligent) nevű forgókapcsoló, amellyel kevésbé magas fogyasztásra, normál vagy sportos vezetésre hangolhatjuk a motorvezérlést. Az elektronikus hókuszpókusznak automata váltóval lehet némi értelme, mint a tesztautó esetében.
A takarékos, de lustább és az automatát aggastyánná korosító üzemmódot nem nagyon erőltettük. Sport és főleg Sport sharp állásban gyorsabb a visszakapcsolás, tovább húzathatjuk a fokozatokat és kézzel kapcsolgatva az automata nem vált vissza helyettünk. A kormány mögötti fülekkel váltani tényleg jópofa mulatság, aki ezt a családi kombit is aranyfelnis titánnak hiszi, szerencsésen helyettesítheti a ráérős automatát.
245 lóerő
245 lóerőre több ismerősöm is úgy reagált, hogy Atyaisten, mit tud ez? Elég sokat, de semmi rendkívülit. Nem a sok száz kilóval könnyebb Astra G-hez kell mérni ezt a temérdek lóerőt. Az Outback az erős autók élvezeti értékét nyújtja: ha egy előzéshez hirtelen több teljesítmény kell, akkor van, és ha még mindig kevés, akkor is akad tartalék.
Érdemes néha rendesen kihúzatni, a ráérős cruisinggal töltött kilométerek után jó érzés felszabadítani benne az állatot. Na jó, az állatkát. A hatfokozatú kézi váltóval biztosan izgalmasabb volna, de az csak a Legacyhoz választható, az emelt hasmagasságú, enyhén szabadidő-autósra vett Outbackhez nem.
Sajnos a háromezres Outback drámaian nem illik a mai Európába. Nem az ára miatt. Budapest elegáns kerületeiben annyi német autó rohangál vaskosabb árcédulával, hogy a 13,1 millió forint cseppet sem kirívó. Ennyiből egyenesen a legjobb felszereltségű modellt vihetjük haza, amiért négy karikával, propellerrel vagy csillaggal az orron sokkal többet fizetnénk ki.
Fájó literek
A gond a fogyasztással van, pedig a gyár egy teljesen elfogadható 9,8 literes átlagot ígér. Aki tényleg hisz a gyári adatokban, annak üzenem, hogy Elvist látták csirkefarhátért sorban állni a Lehel-piacon.
Kizárólag autópályán és országúton járva 14,8 liter fogyott százon, 160-nál sosem nagyobb sebességnél. Arra jó rá sem gondolni, városban mekkorát harap a motor a kőolajtartalékokból. Kicsengetni sem olcsó a tankolásokat, bár a legtöbb tulajnak gondolom egy cég állja, de a környezet nem lesz boldog a 100 kilométeren 36 kilónyi szén-dioxiddal. Talán ha majd az Outback megkapja a világ első boxer dízelmotorját, több lesz egy szerethető és egzotikus színfoltnál.