Németországban ismét útjára indult a Klinika, azaz a Schwarzwaldklinik c. sorozat, Klinika – Az Új Generáció alcímmel. Brinkmann professzor gyermekei örökölték meg a Feketeerdő-klinika-birodalmat.
Mi köze ennek az új Audi A4-hez?
A korábbi Audi A4-esek olyanok voltak, mit az NSZK televízió örökzöld szériája. Mitől volt olyan sikeres minden kórházsorozat ősanyja? Nem voltak benne a brazil szappanoperák soha véget nem érő körmondatai, nem volt benne a csehszlovák városszéli korház szocio-drámája. Vészhelyzet is csak akkor volt, amikor Udo rajtakapta apját, amint megfogta a fogtechnikusok álmának, Gaby Dohm-nak a kezét.
Az idén 14 éve gyártott Audi A4-es maga volt Klaus Brinkmann professzor (Klausjürgen Wussow). Németországban erre van igény. Majdnem minden második eladott Audi egy A4-es. Náluk minden második TV néző szellemi betevője a Schwarzwaldklinik.
Ott szeretik a kiszámíthatóságot. Csak semmi Dr. Hause-féle renitenskedés. Semmi Mágenheim doktor féle himi-humi.
Valójában az első Audi A4 pont annyira volt izgalmas, mint a vízállásjelentés. A második, mint a Kenó sorsolás. A későbbiek az elődök jól bevált receptjét követték.
A németek hűségesek. Miután a Feketeerdő Klinika lehúzta a rolót, Kórház a pálmák alatt címmel még 8 évig nyomták. Csak a helyszín változott, Brinkmann maradt.
Az új generáció
Milyen az új generáció? Az Audi A4-es új generációja olyan, mint a Schwarzwaldklinik biztos kezű sebésze, Udo Brinkmann (Sascha Hehn). Felnőtt és magabiztos. Tapasztalt, érett, fiatal, sportos, dinamikus. Az új A4-es és az előző csupán nevében egyezik meg. Ez is Brinkmann, az is Brinkmann, de az egyik Udo, a másik Klaus. Klaus a nagymamáknak való! Udo a mi emberünk! Rég vártuk már, hogy egy családi négyajtós ennyire Udo legyen!
BMW 4-es 4 karikával?
A menedzserautók gyilkos küzdelmet folytatnak a vevőkért. Magas darabszámok, magas profit. Ebben a szegmensben tilos tévedni. Kemény a konkurencia. A menedzserautók origója, a Ford Mondeo is nagyon magasra tette a lécet. A prémiumkategóriában most nagyot kell dobni. Itt a remek 3-as BMW, az új Mercedes C-osztály és a csupa tűz Alfa 159. Az új A4-gyel az Audi akkorát dobott, hogy a többiek még most is csak pislognak.
Az A4-es a kitűnő A5-ös sportkupé limuzin-dobozzal szerelt változata, A6-os enteriőrrel. A teszt ideje alatt többen lebéemvézték. Nem csak külső karakterében vett fel BMW-s jegyeket, de viselkedésében is. Olyan, mintha Ingolstadtban a 3-as és az 5-ös BMW közé gyártottak volna egy BMW 4-est.
Ezzel az autóval Audi A4-es végre belenőtt az (itthon) túlértékelt imidzsébe. Kiegyensúlyozott, markáns, magabiztos. Levetkőzte a jóléti konformizmus puhaságát. Világi, kozmopolita. Egy intellektuális német autó. A férfiakat férfiassá, a nőket nőiessé teszi. Kicsit sem metroszexuális.
Nagy tengelytáv, ügyes rugózás (sajnos csak az adaptív csillapítású elektronikus futóművet tudtuk kipróbálni), ennek kitűnő az úttartása. A menetstabilizáló olyan élelmes, mint Oberschwester Hildegard (Hildegárd főnővér). A jeges kifutópályán azért kikapcsoltuk, hogy pőrén is megtapasztaljuk. Így is kezes maradt a vasdarab, sőt, valami sportosság is felsejlett a karakterében. Pusztán elsőkerék-hajtására támaszkodva kitűnően harapta a havat azokon az emelkedőkön, ahol a Mercedes- vagy BMW-tulajdonosok kénytelenek taxiba szállni.
A hosszú tengelytáv két fő előnyt hozott. Hosszirányban limuzinosan nyeli el az út egyenlőtlenségeit, sokkal komfortosabb utazólimuzin, mint elődje. Végre a hátsó lócasorban is kényelmesen el lehet férni. Itt talán még nagyobb is lett a hely, mint az 5-ös BMW-ben!
Az élmény attól teljes, hogy a fokozatmentes váltó, amelyet az Audi multitronic-nak nevez, egészen új dimenzióba helyezi az automata váltókról alkotott képet. Ezzel érdemes rendelni! 20km/h-tól a végsebességig lineárisan nő a fordulatszám és ezzel a tempó. Ha valaki mégis a kézi váltás érzetére vágyna, a 2.7-es dízelmotorhoz 8 fokozat van felprogramozva, de a kétliteres dízel a 6 előreprogramozott fokozattal is remek.
A tesztfogyasztás volt csupán kiábrándító. A katalógus 6.6 (!) literes átlaga helyett 14 liter gázolaj fogyott százon (a 2.7 TDI-ben). Inkább a kétliteres dízelmotorral vagy az 1.8-as benzines turbóval ajánljuk.
A nagyhírű dán hifigyártó, a Bang & Olufsen 505 wattos zenei teljesítménnyel kedveskedő audiorendszere káprázatosan részletgazdag és valósághű hangképet ad. Klasszikus zene- és jazzkedvelők ezt az opciót válasszák!
TB-re nem megy
Nos, az ifjabb Brinkmann-nál nincs TB-előjegyzés. Előreláthatóan hatalmas sikere lesz, érdemes személyesen is megismerkedni vele. Az új generáció mindenkinek kellemes meglepetést fog okozni. Ezennel mindenkit beutalunk egy tesztútra, és ne kérdezzék meg kezelőorvosukat vagy gyógyszerészüket. Egyet fognak érteni.
Mercedes-Benz C320 CDI (224 LE): 11.160.000
Volvo S60 D5 (188 LE) Kinetic: 8.970.000
Alfa Romeo 2.4 JTD (210 LE): 10.055.000