Számmisztika

Szilaj és takarékos a 2,0 TDI
Magyarul cserkész vagy felderítő

Magyarul cserkész vagy felderítő

Magyarul cserkész vagy felderítő


Gúnyosan azt mondják a statisztikákról, hogy egyik lábbal jégtömbben, másikkal izzó parázson statisztikailag szép az élet. Ezzel az erővel az összkerekes Octavia kombit megfoghatjuk onnét, hogy a kutya sem veszi, de onnét is, hogy egyeduralkodó a kompakt 4×4-es kombik között.

Méhn Imre Skoda-márkaigazgató a tavalyi 800 Octavia Combiból 50 darab 4×4-esre emlékszik, ami alig hat százalék. Na de majd idén! Ha az Octavia Scout révén megtáltosodnak az értékesítések, akkor az 1100 kombiból akár 100 Haldex-kuplungos modell is elkelhet itthon, a 60 sima összkerekes mellett úgy 40 darab Scout.

Lazulás, érzelmek

A számmisztikán túl az Octavia Scoutnak van érzelmi vetülete is: a többi Skodánál lazább, kevésbé racionális autó. Mert egy Skoda sokszor azzal arat, hogy adott pénzért nagyobb autót kapunk vele, az Octavia például alsó középkategóriás áron nyújt majdnem középkategóriás belső teret.

A 4×4-es Octaviából olcsó, gyors és fájdalommentes módosításokkal lett drágább és vidámabb Scout. Megemelték, megszórták jelvényekkel, egy műszerfali kapaszkodóval az utasnak és felvértezték látványos védődíszekkel elöl, hátul és oldalt is.

Szilaj és takarékos a 2,0 TDI

Szilaj és takarékos a 2,0 TDI

Szilaj és takarékos a 2,0 TDI


Rossz úton hasznos a 4×4-hez képest 16 milliméternyit nőtt hasmagasság, a Scout összesen négy centivel hordja feljebb a hasát a fronthajtású Octaviánál. A négykerék-hajtást továbbra is a Haldex-kuplung intézi, amelynek elektronikus vezérlése szabja meg, melyik tengely mennyit kap a nyomatékból.

Kombibajok

Az Octaviából kevés értelme van Combit venni, de nem azért gondolom így, mert lakótelepen már az ötajtós csomagterét is félszobaként árulnák. Kombiként nézve súlyos hibái vannak, olyan bajai, amikre más autógyár képes odafigyelni.

Egy részlet következik, amiben egy kombi Lada lényegesen jobb


Az egyik, hogy a lökhárító magasabb a csomagtér aljánál, ezen az akadályon nincs nagy kedvünk kirángatni a dédnagymama békebeli, fiókok nélkül is dög nehéz komódját.

Magas a perem és akadály marad középen

Magas a perem és akadály marad középen

Magas a perem és akadály marad középen


Pont ennyire rossz húzás a lehajtott hátsó támlával megmaradó lépcső a raktér közepén. A Lada az 1200 kombival ezt meg tudta oldani.

Jól szalad

Tulajdonképpen csak ezt a két részletet baltázták el a tervezők az utastérben. Nagyobb és drágább autóknak is megalázó, amilyen térbőséget és kényelmet egy Octavia biztosít, bőven mért rakodóhelyekkel, Aux-bemenettel a rádióhoz, elismerésre méltó anyagminőséggel.

Mindentudó a futómű is. Vezetni is jó az Octaviát, de utasként is jó dolgunk van benne. Kényelmesen és nagyon biztonságosan fut, aztán túlesünk pár gyors kanyaron és kiderül, tud ez mást is.

Nem árt az emelés a futóműnek

Nem árt az emelés a futóműnek

Nem árt az emelés a futóműnek


A kétliteres dízel egy univerzális darab a Volkswagen-konszernen belül, az Alteától az Audi A6-on át a Sharanig a legtöbb modellben találkozhatunk vele.

Erős támaszunk, bármihez is kezdünk a Scouttal, durva gépzajjal aláfestve és nagyon elszántan gyorsít. A szilaj négyhengeres leküzdi a hegyeket, elbírja a telirámolt autót, képes gyors előzésekre, egyetlen baja, hogy hidegen bántóan kalapál, kerreg és rázkódik.

8,1 millió Ft: nem néznénk ki belőle

CO2-lábnyomunkon és a dízelek koromszennyezésén is enyhít a TDI, az elsőn a városban is csak 8,5 literes fogyasztással, a másodikon az alapfelszerelésként adott részecskeszűrővel.

Tetszik a városi túlélőcsomag

Tetszik a városi túlélőcsomag

Tetszik a városi túlélőcsomag


A szomorúan szürke, 17 colos széria alufelnijétől megfosztott, ráadásul dísztárcsa nélküli tesztautó árát véletlenül sem saccolnám 8, pláne 9 millió közelébe. Látszólag semmi sem indokolja, mégis sokba kerül.

A műanyag védődíszítés nemcsak az A6 Allroadhoz vagy a Volvo XC70-hez drága hóbort. Dízelként az Octavia Scout listaára 8,1 millió forint, aminél egy Elegance-kivitelű 4×4-es kombi majdnem félmillióval kevesebbért elérhető, nem beszélve a Winter-modellekről. Szerintünk a látvány nem ér ennyit.

Jönnek az érdekes adatok a harmadik oldalon


Műszaki adatok – Skoda Octavia Scout 2,0 TDI
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1968
Furat x löket (mm) 81 X 95,5
Hengerek / szelepek száma S4/8
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 103(140)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 320/1750
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 10,2
Végsebesség (km/h) 197
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 8,0
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,4
Vegyes (l/100 km) 6,4
CO2 kibocsátás (g/km) 173
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4581/1784/1533
Tengelytáv (mm) 2578
Csomagtér (liter) 580-1620
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1530/660
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
Gumiméret 225/50 R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 8 110 000
Konkurensek (forint) Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D Intense, 7 890 000
Skoda Octavia Combi 4×4 Elegance 2,0 TDI 7 641 000
Tesztelt autó ára (forint) 8 576 078
A szériafelszereltség fontosabb tételei Lásd itt
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Örömmel magasztalnánk a tágas, kényelmes, erős és összkerekes Octaviát, ha nem volna az ára. Vagy díszítésből kellene több, vagy felárból kevesebb, de a Scoutnak így nincs értelme a 4×4-es kombihoz képest.
Pontszám (max. 10) 7,25 pont