Királyi a 150 lóerős dízelmotor
Jobb rajtra számított a Renault

Jobb rajtra számított a Renault

Jobb rajtra számított a Renault


Rosszat sejtet, ha egy új autó gyártását hónapokkal a bevezetés után vissza kell fogni, márpedig a Lagunával ez történt. Hiába az új Mazda6, a Mondeo, a Laguna, a középkategóriás tömegautók piaca összességében egyre csak szűkül.

Ez nem PD TDI

Tehát a vártnál gyengébb fogadtatás nem csupán a Lagunán múlik, de ennél szebb ábrázattal és az előd megbízhatatlansági gondjai nélkül könnyebb dolga volna. A Renault-nak külön pechje van, hogy a kétliteres dízelből gyártottak sokat, míg a szén-dioxid-adókkal elbizonytalanított vásárlók inkább az 1,5 dCi-t vinnék, mert az csak 130 g/km szén-dioxidot pufog ki és ereje is bőven elég.

Királyi a 150 lóerős dízelmotor

Királyi a 150 lóerős dízelmotor

Királyi a 150 lóerős dízelmotor


Elégnek elég, csak nem olyan nagymenő, mint a 150 lóerős. A PD TDI-t istenítő Volkswagen-drukkerek nyugodtan csodájára járhatnak ennek a motornak. Míves darab, puha és halk járással, amihez a megszokott erő társul.

Elinduláskor a lágyan váltogató automatával enyhül a turbólyuk, ami a kézi váltósban megtorpanást okoz. Egyedül városban akad el néha a lendület, amikor a váltó gondolkodási ideje egybeesik a töltőnyomás híján tétovázó motorral.

Trezor az úton

Azért is jó megszabadulni a kuplungolástól, mert az automata Lagunában meglegyint a felső kategória luxusa.

Ez bizony Audinak is elmegy

Ez bizony Audinak is elmegy

Ez bizony Audinak is elmegy


Soft-üzemmódban a légkondi huzatmentesen dolgozik, nagyjából szabályos tempóval autópályán alig van zaj. A belül gyönyörű autó csak siklik előre és egy trezor masszívságát sugallja.

Autópályán nincs annyi úthiba, mint Budapesten, kanyarodni végképp ritkán kell, ezért a túl könnyű kormányt sem sokat zavar már úgy. Országúton jön igazán jól a kormányzást követő xenon-fényszóró, amely hatékonyan követi az út kanyarulatait.

Színvonalas hangjával a Cabasse-szerkó elkényezteti az utasokat, akiknek az ülésekben eleve jó dolguk van. CD-tárral együtt 100 ezer forintot kérnek pluszban a hifiért, ami a kocsi árához mérten elhanyagolható, viszont szinte minden percben örömünk lesz benne.

Folytatjuk néhány audis részlettel és a helyhiánnyal


Belül igen, kívül nem

Sokkal könnyebb a Lagunát megszeretni belülről látva, mint kívülről nézve, bár a kombi oldalról és hátulról is csinos darab. Kár volna azonosítani a minőséggel, de nagyon meggyőző az a finomság, amivel a kapcsolók, tekerőgombok mozognak.

Itt mindent jól kitaláltak és tér is van bőven

Itt mindent jól kitaláltak és tér is van bőven

Itt mindent jól kitaláltak és tér is van bőven


Belül minden szép a Lagunában, közelebb áll egy Audihoz, mint a saját elődjéhez. Az automatikus ajtónyitás olyan gesztus a kocsi részéről, aminél nem tudnánk kedvesebbet kitalálni. Az automatikus zárást is megoldja az autó, halk dudaszóval nyugtázza, ha pár méternyire kerültünk tőle, de a kilincsen és a kódkártyán is van zárógomb.

Azért a franciák elrejtettek egy igazi baromságot is az autóban. A tempomatnak két gombja van a kormányon, amiket ítéletnapig nyomkodhatunk, semmi nem történik. Mert először a kézifék mellé, szigorúan a látómezőn kívülre elszórt főkapcsolóval kell életet lehelni a rendszerbe.

Középen szűk

És azt sem értjük, hová tűnt a hely a Laguna kombiból? Egy részét a csomagtér vitte el, mert az valóban tágas, okos, ötletes. A háttámlákat gombnyomásra előrehajtja az előfeszített rugó, a rolót elég megérinteni és előrefut, van két nagy rekesz oldalt és a szélvédő külön is nyílik.

Innen hová lett a hely?

Innen hová lett a hely?

Innen hová lett a hely?


A bőröndöknek jobb hely jut, mint az utasoknak. A tolótető beikszelésével csak az kísérletezzen, aki az átlagnál kicsit sem magasabb, mert a feje nem fog elférni.

Se elöl, se hátul, mert a napfénytető a második sorba is elér. Itt azért is nehéz elhelyezkedni, mert a leeresztett vezetőülés alá az utas alig tudja beszuszakolni a lábfejét.

Aki átérzi a 674/661-ra – két százalék különbséggel – „megnyert” és „elveszített” összehasonlító tesztek abszurditását, az nem jár rosszul egy Lagunával. Vannak nála jobb autók a kategóriában, de elegáns belső terével, motorjával, kényelmével és stílusával megnyerő autó.

A piszkos anyagiak is jönnek a túloldalon


Műszaki adatok – Renault Laguna Grandtour 2,0 dCi Privilege aut.
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1995
Furat x löket (mm) 84 X 90
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 110(150)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 340/2000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 10,0
Végsebesség (km/h) 205
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 9,6
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,7
Vegyes (l/100 km) 7,1
CO2 kibocsátás (g/km) 188
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4803/1811/1445
Tengelytáv (mm) 2756
Csomagtér (liter) 508-1593
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1557/500
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 66
Gumiméret 215/55 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 8 040 000
Konkurensek (forint) VW Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG, 8 625 800
Ford Mondeo Turnier 2,0 TDCi Titanium aut., 7 918 000
Tesztelt autó ára (forint) 9 065 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei ABS, ESP, első, oldalsó és függönylégzsák, kormányról vezérelhető CD-s rádió 8 hangszóróval, fedélzeti számítógép, kétzónás automatikus légkondicionáló, kódkártya automatikus nyitással-zárással, elektromos ablakemelők elöl-hátul, távirányítós központi zár, ködfényszóró, napfényroló a hátsó oldalablakokon, tempomat, esőérzékelős ablaktörlő, automatikus világításkapcsolás, 16 colos könnyűfém keréktárcsák, hátsó parkolóradar, keréknyomás-ellenőrző rendszer, elektromosan behajtható, fűthető külső tükrök, fényre sötétedő belső visszapillantó
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye A Laguna 2,0 dCi homogén elegy erőből, stílusból, biztonságból, kényelemből. Szomorú, hogy belül ennyire szűk a kategóriához képest.
Pontszám (max. 10) 7,75 pont