Szerkesztőségünkben néhányan már nem is tudták követni, most éppen melyik szörnyeteg is lapul a garázs jótékony félhomályában, nekik csak ennyit kellett mondani: „tudod, az a szép”. Innen már tiszta ügy, hiszen egyértelműen a Rexton a legpofásabb az egész készletből.
Alanyunk a keresztségben még egy kettest is kapott a neve mellé, hogy mindenkinek világos legyen, ez már a szebb, okosabb, ügyesebb utód.
Valami hiányzik
A korábbi változathoz képest a legtöbbet változott orr-részt elnézve sokunkban felmerült a kérdés, hogyha rácelluxoznánk egy autóbontóból guberált Mercedes-emblémát, az mennyire lenne zavaró. Hát egyáltalán nem, sőt inkább alapból hiányérzetünk van, hogy nem látjuk a jellegzetes hűtőmaszk tetején trónolni a csillagot.
A Mercedes-rokonság itt nem ér véget, még a motortérben és a váltó környékén is tetten érhető. Elöl öthengeres dízel termeli a lóerőket, newtonmétereket amelyek bölcs beosztásáról ötfokozatú automatikus váltó gondoskodik. Indulásoknál kicsit idegesen teszi a dolgát, de óvatos gázadagolással lehet ezen finomítani. Érdekes módon a dízelmotor itt kicsit zajosabban dolgozik, mint a másik SsangYongban, pedig ez a jóval puccosabb változat.
A mosolyfakasztó kis kapcsoló ebben is ott díszlik a váltókar baloldalán. Ha nem vagyunk megelégedve az automata munkájával és mindenáron beleszólnánk a fokozatváltás témakörébe, akkor ezt inkább a kormányon lévő gombokkal tegyük. Bár ez sem lesz olyan élvezetes, mint más autóknál, ahol rendes méretű füleket kell csapkodni.
Tessék ellopni!
Ezúttal sem hagyjuk ki az anyósülés lábterébe telepített 12 voltos csatlakozó feletti örömódát, hátha más autógyártók is rákapnak erre a navigációs berendezések korában már lassan nélkülözhetetlen apróságra és végre ellopják az ötletet. Ugyan tudnánk neki még ennél is jobb helyet találni, de a Rextonban legalább nem a könyöktámaszból kitekeredő kábelkígyót kell vezetés közben kerülgetnünk. Az anyósülésnél meg nem zavar senkit.
Helykínálatára nem lehet rossz szavunk, a tágasságérzetre a világos színek használatával egy lapáttal még rá is tesznek, pedig nagy ez anélkül is. A puttonyban kis híján egy köbméternyi poggyász is meghúzhatja magát és az apróbb kötelező felszereléseknek is mind megvan a helyük leghátul.
Láttuk már valahol
A motor és a váltó már ismerős, találkoztunk már vele az új Kyronban is. A műfabetétekkel valamint temérdek nyomkodnivalóval megspékelt, kanyarokban vad tempóban tekerendő kormány sem ért senkit váratlanul. A bálnatermetű szabadidőautó belsejében az összes Ssangyong közül a legkellemesebb környezet várja az utasokat, a vezetőt egyaránt.
Bőr, rendes, testes műanyagok mindenütt és a kékes színben derengő műszerfal sem lóg ki a sorból és a felfrissített modellben már az elektromos ülésállítás, valamint a hátsó üléssornak kiutalt szellőztetőrendszer is újdonságnak számít. A középkonzolon találtuk meg kedvenc kis rekeszünket, a majomcsapda-szerű aprópénztartót. Nem biztos, hogy ez az eredeti funkciója, de ha parkolópénzt tartunk benne, akkor remélhetőleg nem tévedünk nagyot.
Le az útról
Ha a kocsi gazdája terepezésre adná a fejét, akkor sem kell másik autó után néznie. Jó hír, hogy a bumfordi Rexton hasmagasságát nem áldozták fel a kanyarstabilitás oltárán, így a bakhátaktól sem kell rettegni, nem fogják alul megbontani az autót. Ennek azonban – és a nagy acéltestnek – ára van, amit aszfalton kell megfizetni. Átlagos vízilóhoz méltóan a szűk éles kanyarokért nem rajong az autó és a villámgyors megállásokban sem jeleskedik.
A divatos, de a nadrág-összesározáson kívül semmire sem jó fellépőt
sajnos ezúttal sem felejtették inkább a raktárban, hanem lelkiismeretesen felszerelték mindkét oldalra. A bozótosban, sárban emiatt inkább csak bosszankodni szokás. Aki csak lajtorján képes megmászni egy szabadidőautót, az inkább gondolkodjon valami másban, de egy terepjárót nem bölcs dolog hasonló eszközökkel kiherélni.
Felezőt, differenciálzárat ne keressünk az autóban, csupán a sokkolóan meredek ereszkedésben kapunk egy kis elektronikus segítséget a lejtmenetvezérlő képében.
Árak, adatok egy könnyed kattintás után
Műszaki adatok – SsangYong Rexton 2,7 Xdi | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2696 |
Furat x löket (mm) | 86,2 X 92,4 |
Hengerek / szelepek száma | 5/20 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 137(186)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 402/1600-3200 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 181 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 11,2 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 8 |
Vegyes (l/100 km) | 9,2 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 233 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4720/1870/1760 |
Tengelytáv (mm) | 2820 |
Csomagtér (liter) | 935 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1995/765 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 78 |
Gumiméret | 255/60 R18 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 9 600 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 11 990 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Bőrkárpit, automatikus váltó, összkerék-hajtás, klíma, tetősín, elektromosan állítható, behajtható, fűthető külső tükrök |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Termetes, kissé esetlen formájú szabadidőautó, amivel a bozótosba is biztonsággal behaladhatunk. |
Pontszám (max. 10) | 7,75 pont |