Emlékszem Adrian Mole felsülésére az iskolaújsággal, amikor megírta benne az igazságot Barry Kentről, az őt rettegésben tartó zsarolóról. Egyetlen példányt sikerült eladni az iskolában, éppen a leleplezettnek, akit érdekelt az igazság saját magáról.
Opel is van belőle
A Splash tesztjével biztosan nem járunk így, mert a Suzuki apró egyterűi kitörölhetetlenek az utcaképből. Van akinél Wagon R pozitív, az igazán tréfásaknál vagyonőr névre hallgat. Ezek a nevek talán idétlenek, de látszik belőlük, hogy valamiféle kötődés jött létre sok magyar és a Suzuki mikroegyterűje között.
Egy időre a Wagon R+ teljesen eltűnt, de most visszatért az átkeresztelt autó. A Splashnek már a nevében (csobbanás) is több lett az élet. Az elszánt hűtőláda-designt a japán tömegnyomor diktálta (minél kisebb alapterületen minél több helyet), az új viszont egy Európának szánt kisautó.
Változatlan maradt a rokonság az Agilával, amelyet az Opelnek megéri ikertestvérével együtt gyártatni Esztergomban.
Szemből a Suzuki erősen eltér az Agilától, előbbinek a hűtőnyílása az újabb Audikéra emlékeztet. Hátulról az Agila és a Splash között a legfeltűnőbb különbség a rendszám elhelyezése: az Opel a lökhárítóban hordja, a Suzuki meg a csomagtérajtón.
Létminimum? Szó sincs róla
Jól jön a nyakigláb kasztni, mert meghökkentően tágas belső szorult a masszívnak tűnő lemezek közé. Ha egy kicsit segítenek az elöl ülők, akkor az igazán nyurgák könnyen beférnek hátra. A minimálprogramon jóval túlmutat a csomagtér is. Térfogatra kicsi, de van alatta még némi hely az alsó rekeszben, kibővítésekor az ülés lesüllyed, ezért a padló sík. És két akasztót is kapunk a szélére, hogy ne boruljanak fel a szatyrok.
Kanyarsebességben a Splash többet tud az ülésnél, amely ebben a kategóriában kényelmes ugyan, de nem sokat tart. Érdemes felpörgetni a tempót, a Splashben együtt élünk a futóművel és a kormányzással. Szép határozottan, felnőttesen viselkedik az autó, nincs semmi bénázás. A büszke hasítás árát a nagyon pocsék utakon kell megfizetni, ahol a rugózás kényelmetlen.
A következő oldalon kiderül, a Splash miért drágább a Swiftnél
Ezzel együtt a komfort van annyira jó, hogy nekivághassunk hosszabb távoknak. A tesztautót próbaképpen ellátták kiegészítő hang- és rezgéscsillapító elemekkel, az ajtókba és a csomagtérkárpit alá is jutott belőlük. Egyetlen Splash után nem tudjuk, hogy a külön zajvédelem híján milyen volna az autó, de ha ez a megoldás átkerül a sorozatgyártásba, akkor egy kulturált kiskocsi jön le a szalagról.
Életerő, egészség
Szerencsénk volt az 1,2 literes motorral. Életerős darab, kényelmesen elég a Swifttel közös padlólemezt használó kiskocsihoz.
A 86 lóerőtől kicsivel több tüzet, nagyobb felszabadultságot vártunk magas fordulaton, de így is jó vele menni. Az autó egész eleven, ha a szorosan járó váltóval gyorsan ugrálunk a fokozatok között.
Az 1,3-as dízelt ismerjük más autókból, így tutira a nagyobbik benzines a legélvezetesebb motor a választékban. Ha nem csakis és kizárólag városi autónak vennénk a Splasht, akkor rászánnánk a 191 000 forintot az 1,2-es motorra. A 7,9 literes budapesti fogyasztásnál alacsonyabb értéket vártunk, de ennél jobbat is ki lehet hozni.
A végén a Swift kerül kevesebbe
Mi a legerősebb motorral és a leggazdagabb felszereltséggel kaptuk meg az autót, ami 3,2 milliós árat jelent, de a szubsztancia van annyira jó, hogy szerényebb változatban is legyen minek örülni.
Árban a legújabb Suzuki a Swifthez áll közel, mármint papíron. Aki betér egy kereskedésbe, hamar rájön, hogy a kedvezményeket is számolva a Swiftet olcsóbban el tudja hozni az apró egyterűnél.
A következő oldalon jönnek az adatok és az ár
Műszaki adatok – Suzuki Splash 1,2 GS |
|
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1242 |
Furat x löket (mm) | 73,0 X 74,2 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 63(86)/5500 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 114/4400 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 12,3 |
Végsebesség (km/h) | 175 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 6,9 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,7 |
Vegyes (l/100 km) | 5,5 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 131 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3715/1680/1590 |
Tengelytáv (mm) | 2360 |
Csomagtér (liter) | 178-573 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1065/420 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 45 |
Gumiméret | 185/60 R15 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 3 206 000 (a tesztelt GS-kivitelben) |
Konkurensek (forint) | Chevrolet Spark 1,0 Premium, 2 857 000 Fiat Panda 1,2 Emotion, 2 870 000 Suzuki Swift 1,3 GS, 3 400 000 Toyota Yaris 1,3 Sol Plus, 3 550 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | nincs adat |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Lásd itt |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | A Splash nem olcsó, de egy velejéig praktikus és aranyos kisautó. Két embernek hosszabb utakra is megjárja, városban nyerő. A motor eleven, csak még egy kis tűz kéne bele. |
Pontszám (max. 10) | 7,5 pont |