A hármas BMW-t látták meg a kristálygömbben az új Accord kiötlői, amikor a nagy varázslóhoz fordultak segítségül, a főellenség felkutatása okán. Ez azért elég nagy falat lenne, minden esetre az újdonságok talán pozitív irányba lendítették meg az Accord szekerét.
Igazi parádés technikai újdonságok nincsenek. Nem az Accord volt az első fecske a családban, amin tesztelni lehetett a Honda életmentő funkcióit. Így nem tehetek mást, mint leírom, hogyan működnek szerintem ezek a dolgok az autóban.
Tempomat – adaptív sebességmegőrző funkcióval (ACC)
Ez ugye az a dolog, ami a megadott sebességet és az előtted haladó járművet figyelembe véve gyorsítja, lassítja az autót. Nos, az első alkalommal 5 percig bírtam az autópályán. Nem győzött meg. Marhára zavart, hogy nem valami gyorsan reagált a másik jármű gyorsításaira, a lecsökkent sebességet pedig csak 3-as padlóval akarta kompenzálni, függetlenül attól, hogy 100-ról 130-ra, vagy 70-ről 75-re szerettem volna gyorsítani.
Később, fittyet hányva a benzinfaló motorra hagytam, had végezze a dolgát a kis segédem. Meg lehet szokni, sőt meg is lehet szeretni a dolgot. Három távolságot adhatunk meg. A legnagyobbat engedő beállítás használata nem túl életképes, gondolkodás nélkül jönnek ki elénk ilyenkor.
Fájó, hogy városban nem élvezhetjük igazán a rendszer hasznát, pedig a rakparti dugóban araszolva előbb bíznám rá az életem, a megfelelő követési távolság betartatásával, mint 130-cal repesztve a Balaton felé. Egy nagyobb lassítás esetén egyébként, ha 60-alá esik a sebesség, közli, hogy most már oldd meg egyedül, és az intenzív fékezés után, a BRAKE feliratot villogtatva felhagy a lassítással.
Ami viszont dicséretes, hogy a fékezéseket tényleg jól csinálja. Mintha két mágnest próbálnánk összenyomni az azonos pólusoknál. Nem engedne belerongyolni senkibe az autópályán. És, hogy a városban se járjunk így, arról a következő találmány próbál gondoskodni.
CMBS – ütközést mérséklő rendszer
A technika lényege: két másodperccel az esetleges becsapódás előtt megrántja háromszor a vezető biztonsági övét, majd jelzésképp finoman fékezni kezd. A vezetőnek ekkor még van ideje fékezni vagy kikerülni az akadályt.
Ha azonban mégsem tesz semmit, a gép egy újabb másodperc múlva már erősebben fékez, és jó komornyik módjára felkészíti a biztonsági öveket az ütközésre.
Szóval én ennyire közel lehettem a balesethez, amikor az övemet ráncigálta egy előzéskor. Nem semmi. Mondanom sem kell, én úgy megijedtem, hogy inkább nem is előztem végül. Biztosan van olyan szituáció, amikor nagyon hasznos, nekem nem volt az.
Mi van még benne? És leginkább milyen maga az autó? Kiderül!
Sávtartó asszisztens – LKAS (Lane Keeping Assist System)
A dolog lényege az, hogy a rendszer a belső tükörbe épített kamerával figyeli a terelővonalat. Amennyiben az autó indexelés nélkül, a városinál gyorsabb tempónál (kb. 50 km/h felett) elhagyná a sávot, a kormányerők változtatásával jelzi, hogy merre korrigáljunk. Magyarul a helyes irányba sokkal könnyebb elfordítani a volánt. Ennek köszönhetően, enyhébb kanyarokban magától elfordul.
Kipróbáltam, valóban működik. Nagy hozzáfűzni való nincs, örüljünk neki, hogy csak aprókat korrigál, és nem rántja ki a kezünkből a kormányt, mondván tud egy rövidebb utat.
Az új Accord!
És akkor végre ide is eljutottunk. Milyen valójában az autó? Jó, vagy nem jó? Hát persze, hogy jó!
Kívülről talán még sportosabb lett, amit többek között a divatos, sok vas, kevés üveg kombinációnak köszönhető. Ennek azonban van hátránya is. Siófok felé tartva, hátul ülő utasaim bezártság érzésre panaszkodtak.
És ők legalább meg tudták mondani, mi zavarja őket. Ha például egy gyerkőcöt rakunk oda, lehet, hogy csak elsírja magát és nem fogjuk tudni, mi baja van. Aztán vihetjük pszihómókushoz.
Az autó belseje – az általunk próbált legjobb felszereltségnek is köszönhetően – nagyon elegáns. A műszerfal jóval visszafogottabb a Civic-hez képest. Nem egyből az űrtechnika jut eszünkbe, ez egy ízléses, modern kidolgozás.
A kormányon megtalálni mindent, ami számunkra hasznos lehet vezetés közben, összesen húsz gomb áll rendelkezésünkre. Tetris rajongók előnyben.
A 201 lovas benzines
Úgy látszik, rám jár a rúd. Világvége hangulatot idéző benzinárak világszerte, megszorítások itthon, én meg a sokadik benzintemető vasat próbálom. És ha még előhozakodnék azzal, hogy nem ment túl jól az autó, akkor egy szemét állat lennék.
Nem teszem, mert ez így nem is teljesen lenne igaz, de az tény, hogy alacsonyabb fordulaton jól húz, de például 60-ról gyorsítva már állva hagy egy Buzuki Stift is. Ezalatt szépen bezabál vagy 13-14 liter benzint a városban, országúton, esetleg autópályán szelídítve nálam 11-et. A gyár egyébként meglepő módon, 12 literes városi fogyasztást adott meg, ami valós, nekem is sikerült reprodukálnom, nem úgy, mint az országútra ígért 6,0-t.
Szóval az Accord még nem ért a BMW-k nyomába, de nem is kell neki. Így legalább megfizethetőbb maradhat a 8. generációs modell is, megújulás ide, megújulás oda.
Honda Accord 2.4 Executive Advanced Safety automata | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2354 |
Motor | DOHC i-VTEC PGM-FI |
Furat x löket (mm) | 87 x 99 |
Váltó | 5 fok. automata |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 234/4500 |
Max. teljesítmény (kW/LE/ford.) | 148/201/7000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,7 |
Végsebesség (km/h) | 227 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 12,0 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 6,6 |
Vegyes (l/100 km) | 8,6 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 204 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4726/1840/1440 |
Tengelytáv (mm) | 2705 |
Tömegek, további méretek | Itt megtalálható! (német) |
Gumiméret | 225/50R17 95V |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 65 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 8 690 000 Ft |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Itt |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Az új Accord nem ért a BMW-k nyomába, de nem is kell neki. Megfizethető maradt a 8. generációs modell is. |
Pontszám (max. 10) | 7,5 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|