Új C4
Az újdonság leginkább a vonalakban rejlik. A legszembeötlőbb az átalakított orr, ami ugye családi örökség. Emellett trapéz formájú lökhárítóval, új ködlámpákkal és kissé más fényszórókkal is büszkélkedhetnek az új C4-ek. A minimális változtatás ellenére az összhatás sokkal meggyőzőbb. Lendületesebb, vagányabb külsőt öltött a C4.
Belül sem kell fantasztikus újdonságokat várni. A jövőben új szövetek választhatók, átvariálták a műszerfalat, az ajtópanelek pedig más burkolatúak lettek. Ennél valamivel izgalmasabb, hogy a műszerfal feletti központi kijelzőbe költözött a fordulatszámmérő is, így minden hasznos információ eltűnt a sofőr látómezejéből. Szerencsére a kíváncsi utasok továbbra is figyelemmel kísérhetik a sebességmérőt. Bárki is állítja, hogy a középre szerelt kijelző jobban észlelhető a sofőr számára, engem nem győzött meg. (Örök vita ez, csaknem olyan régi, mint hogy japántvagynémetet. Döntsük el a vitát: szavazzon itt jobb oldalt: Önnek mi a jobb? – a szerk.)
Szintén újdonság a kétzónás klíma, ami tapasztalataim alapján akkor lenne még praktikusabb, ha egy gombnyomásra megfoszthatnánk kétzónás tulajdonságaitól. Van úgy, hogy szívesebben állítjuk be egyszerre a hőfokot mindkét oldalon. Ettől még persze nem vitatom a hasznosságát. Ha az asszony mást akar, had tekergesse ő is a gombokat.
Sajnos ezen kívül is akadnak olyan apró bibik, amiket nem sikerült begyógyítani. Az indexkar pöccintésére például nem pislog hármat, pedig ez nagyon hasznos a sávváltásoknál. Szintén zavaró, hogy egyszerűen kriminális hangok uralkodnak az utastérben. A bizonyos esetekben rendkívül hasznos tolatóradart például időnként kénytelen voltam kikapcsolni, annyira sipákolt.
Azt pedig kikérem magamnak, amilyen stílusban lereagálja az öv bekapcsolásának hiányát. Már gyerekként hozzászoktam (Ladánkban hátul is három öv volt beszerelve), hogy nem utazunk nélküle. A mai rohanó világban viszont időnként előfordul, hogy a guruló autóban kapcsolnám be. Na, ezt a C4 egyáltalán nem tolerálja. Persze, ha ez kell ahhoz, hogy az emberek végre bekapcsolják az övet, legyen.
Új motor
Fátylat rá! A BMW-vel közösen fejlesztett, extra high-tech vadíúj motor nagyot dobott a C4-en. Igaz, hogy BMW-ben soha nem volt ugyan ez a motor, de bajorok másik márkájában, a MINI-ben valóban hasonló motor van. Ez egyébként sokkal jelentősebb és örömtelibb változás, mint mondjuk az új üléshuzat. Az 1,6-os benzinmotor két változatban érhető el a C4-esekben. A turbóval erősített 150 lóerős blokk, illetve a szívóváltozat, ami 120 lóerős. Első körben ez utóbbit próbáltuk ki, rögtön két modellben is.
Lapozzunk és nézzük mit tud a motor a C4-ben és a C4 Picassóban!
1,6 szívó a C4-ben
Összesen 2456 kilométert autóztam vele az ünnepek alatt. Autópályán, illetve autóúton a Budapest-Zalacsány-Budapest viszonylatot kétszer teljesítve megvolt az autópálya és az autóút, a további kilométerek pedig Budapest utcáink került bele. Ez az igazi vegyes használat. Ha elfogadjuk hiteles mérésnek az „egykattig” való tankolást, akkor 8,9-es átlag jött ki a fogyasztásra. A gyári adatokban ugyan 6,7 litert adnak meg átlagnak, de a városi fogyasztásnál már 9,3 szerepel.
Az ötajtós C4 is jellemzően kényelemorientált. Ha külső alapján nem is annyira, a belső, illetve a futómű mindenképpen a komfortnak van alárendelve. Az új motorral mégis az volt az érzésem, hogy megtáltosodott a paripa. Tetszett a motor hangja, jól ment. Egy alkalommal öten mentünk vele városban, megrakott csomagtérrel, ahol szintén nem vallott szégyent.
Ugyan ez a motor hajtotta egyébként a nemrég tesztelt Peugeot 308 SW-t is. Az élmény összehasonlíthatatlan. Míg a dögnehéz hétüléses Peugeotban nem volt esély a lendületes haladásra, addig ez szinte repült.
Árban is nagyon megéri most a C4-es. Ezzel a kiváló motorral akciósssan 3,52 millió forintért lehet a miénk.
1,6 – 1,4? |
– Király ez az új Golf. 1,6-os? – Az – Az enyém csak 1,4-es. – De Gyász! Ezek az idők elmúltak. Ilyen és hasonlóan magasröptű párbeszédek már csak hozzá nem értő emberek között folyhatnak. A konkrét példából kiindulva: az új hatos Golfban az 1,6-os a belépőmodell, az 1,4-es pedig már egyel komolyabb cucc. Ez hogy lehet? Úgy, hogy a 102 lóerős, 1,6-os szívómotort nagyjából 1992-óta szerelik be a modellekbe, míg a 125 lóerős 1,4-es egy pár éves fejlesztésű remek motor. Bizony sokat számit egy-egy modell esetében, hogy mikori fejlesztésű motor. Legyünk résen! |
1,6 szívó a C4 Picassóban
Hab a tortán, hogy az új fejlesztésű motort a C4 Picassóban is kipróbálhattuk. Az Európában hatalmas népszerűségnek örvendő modellre szintén jó hatással van az új technika. A 115 lovas Zafira érzésre például sokkal gyengébben teljesített. A fogyasztása már kevésbé tolerálható. Tizenegy litert evett, igaz szimplán városi hajtás mellett.
A külsővel nem érdemes sokat foglalkozni. Valakinek vagy bejön a cápaorr, vagy nem. Ellenben belül a kategóriának megfelelően tágas és telis-tele van praktikus tárolókkal. A családi egyterű legnagyobb varázsa egyértelműen a hatalmas méretű és kiterjedésű első szélvédő. Gyakorlati haszna ugyan nincs, de igen látványos. A széthasított A-oszlop olyannyira jól átlátható, mintha az ajtóüvegig egyetlen üvegfelület lenne az egész szélvédő. Megmenekülnek a gyalogosok.
Belül aztán már itt is beleszaladhatunk pár elbaltázott működésbe. Az automata kézifék például elég nehezen tolerálható. Itt is problémásnak tartom, hogy bár a hátsó üléssor hőmérsékletét külön szabályozhatjuk, az anyósülés felőli oldal fűtését nem piszkálhatjuk. Ha egységes hőmérsékletet szeretnénk az autóban, át kell hajolni a túloldalra az ajtóba applikált szabályozó nyomkodásához.
A C4 Picasso 1,6 VTI induló ára: 4 190 000 Ft
C4 és C4 Picasso 1,6-os német motorral. Két kellemes, használható autó; alig várjuk, hogy a háromliteres BMW-dízel is bekerüljön a C4 családba.
Kihagyhatatlan videó! – A robot C4!