Bonyolult forma

Szép a kabriós élet
Izmos fenék

Izmos fenék

Izmos fenék


Keménytetős kabriót rajzolni nem könnyű feladat. Feltéve, ha harmonikus, formás autó gyártása a cél. A darabokra nyíló fémtetőt a csomagtartóba kell elrejteni – csukott tetővel 403, nyitottal 266 liternyi hellyel gazdálkodhatunk a 308CC-ben -, lehetőleg úgy, hogy maradjon ott valamicske tér is.

Nos, ez szokott a gyenge pont lenni, itt csúsznak el az arányok és ezért néznek ki ezek az autók igazán akkor jól, ha nyitva a tetejük. Tehát nyissuk is ki gyorsan! De először csak az ajtókat.

A 308-as beltere köszönt ránk a CC belsejében is. Néhány apróságot azonban hozzá kellett igazítani a kabriós igényekhez, így a távirányítóval zárhatóak a tárolórekeszek is, az első ülések ülőlapja is lesüllyed, ha valaki hátra próbál bejutni, extra fűtést és különleges utasvédelmi eszközöket is építettek az autóba.

Használt Peugeot CC-k az Autókeresőben:
Itt szemezgethetnek, ha kabrió Peugeot-ra vágynak.

Fél percen belül

Szép a kabriós élet

Szép a kabriós élet

Szép a kabriós élet


A tető húsz másodperc alatt képes magát behajtogatni a csomagtartóba, legfeljebb 12 km/órás araszolgatás közben is. Igazi parasztvakítás, hogy az aktust a navigációs képernyőn is követhetjük. Ha különleges, ritka nyakbaj keserítené meg napjainkat és képtelenek vagyunk felnézni, mi is történik a fejünk felett.

Fagyasztóban

Hogy télen, fagyban is lehessen élvezni a nyitott tetős autózást, a fűthető ülésekbe épített Airwave rendszer – meleg levegőt fúj magából a háttámla, egyenesen az utas nyakába – csökkenti a megfázás esélyét, és a légkondi is felismeri, hogy nyitott, vagy csukott tetővel autózunk. Két személlyel a kasztni tető nélkül is huzatmentes, csendes, ami nagyrészt a hátsó ülésekre telepített szélfogónak köszönhető.

Tervek

Integrált fejtámlák elől, hátul

Integrált fejtámlák elől, hátul

Integrált fejtámlák elől, hátul


A 308CC-t Franciaországban, Sochaux-ban készítik, ahol napi 160 autót szerelnek össze. Piactól függően idén március és június között érkeznek majd meg az első autók a kereskedésekbe, jövőre, az első teljes évben pedig 35 ezer 308CC-t szeretnének eladni. Látva a modell korábbi sikereit, ez nem is tűnik lehetetlen feladatnak.

Nehézatléta?

Maga a 308CC – a látvány ellenére – egyáltalán nem könnyed, légies teremtés. Hogy a kanyarokat nyitott tetővel is nyöszörgés, csavarodás nélkül tudja abszolválni a sofőr, alaposan meg kellett edzeni a Peugeot testét. Ez sikerült is, a másfél tonnás karosszéria masszív lett, nem nyeklik-nyaklik, nem nyikorog. Ekkora tömeggel viszont már nem hancúrozik büntetlenül a sofőr. Lendületesen még lehet vele közlekedni, de a hátborzongató élményautózást nem ennek az autónak a volánja mögött fogjuk átélni.

A képre kattintva a 308CC gyári galériája nyílik meg         

Újabb kattintás után pedig jön a múlt és a törésteszt eredménye, a második oldalon


Kezdetben kétféle motorral, egy benzinessel és egy dízellel kapható majd a 308CC, amelyet hamarosan újabbak követnek. Mi kemény harc árán egy benzines kulcsait ragadtuk magunkhoz a tesztút reggelén, az 1,6-os, 150 lóerős motorral felszerelt változatot próbálgattuk. A rövidke próbakör alatt főleg az autó csendessége tűnt fel, sajnos a MINI Cabriónál átélt durrogást, morgást a franciák teljesen száműzték a motorból. Kár.

Nem mai találmány
Az egyik legszebb CC

Az egyik legszebb CC

Az egyik legszebb CC


A Peugeot kupékabriós sikertörténete valamikor a harmincas években kezdődött. Ekkortájt jelentek meg a piacon a 401, a 601 és a 402 Eclipse modellek, amelyek nyitható fémtetővel egészítették ki a kabriózás örömeit.

A közelmúlt legismertebb típusa a 206CC, amelyből 2000 és 2007 között 369 600 darabot adtak el. A 206CC sikere után érkeztek az utódok, a 207CC, illetve a 307CC személyében. Eleinte a Peugeot szinte egymaga uralta a kategóriát, de a konkurensek hamar felébredtek. Míg 2000-ben csupán kétféle CC-modell közül lehetett választani, addig 2007-re már tizennégyféle keménytetős kabrió osztozott a vevőkörön.

Jobban fogy

Tetőszerkezet

Tetőszerkezet

Tetőszerkezet


Az első Mercedes-Benz SLK megjelenése óta sokat változott a világ, mára a CC-k népszerűbbé váltak, mint a vászontetősök. Míg a 206CC első évében csak 34 600 keménytetős kabrió talált gazdára a teljes piacon, addig ez a szám 2007-re 241 ezerre nőtt.

A francia gyár továbbra is jól tartja magát ezen a piacon, hiszen tavaly is a Peugeot-é volt a tucatnyi szereplőt felvonultató CC-piac egynegyede. Egymaga közel annyi autót adott el ebben a kategóriában, mint a Volkswagen és a BMW együtt.

Biztonság:
Jól tartja magát

Jól tartja magát

Jól tartja magát


A 308CC még nyitottan is ötcsillagosra vizsgázott az EuroNCAP tesztjein. Akit a részletek is érdekelnek, itt olvashat még többet a témában.

A frontális és az oldalirányú ütközéseknél kiválóan védte meg az első- és oldalsó fej- és testlégzsákokkal is felszerelt autó az utasokat, és a műszerfal sem bizonyult veszélyesnek. A kupé kabrió a maximális pontszámtól egy ponttal elmaradva 36 pontot kapott, ami ötcsillagos minősítést jelent. Borulásveszélykor a villámgyorsan felpattanó bukócsövek próbálják megőrizni a túléléshez szükséges életteret.

 
A teljes motorválaszték:

Benzinmotorok: 1.6 THP 1.6 VTi
Max. teljesítmény: (aut.) 150 LE (140) 120 LE
Max. nyomaték: 240 Nm 160 Nm
Csúcssebesség: 215 km/h 195 km/h

Dízelmotorok: 1.6 HDi
2.0 HDi
Max. teljesítmény: (aut.) 112 LE 140 LE (136)
Max. nyomaték: 240 Nm 320 Nm
Csúcssebesség: 192 km/h 208 km/h