Eredeti darab

Pirosan világít
Sokféle hűtőmaszk, lámpabetét és egyéb extra rendelhető hozzá

Sokféle hűtőmaszk, lámpabetét és egyéb extra rendelhető hozzá

Sokféle maszk, betét és egyéb extra van hozzá


Történelmi szerep jutott a Kia Soulnak. Nem ez a dél-koreai gyár első autója, amelyre jó ránézni (az talán a Sorento volt), viszont a Cee’dhez hasonló csinos, de rizikómentes formák után most először látunk tőlük valami egészen frisset.

A Kia Soul cool, fiatalos és minden ízében gigavagány. Kívülről még a mostani tesztben szereplő alapmodell is az. Nem kell rá sárkányos, versenycsíkos, tyúklábmintás dekormatrica vagy 18 collos felni, hogy megbámulják az utcán.

Minden ásítóan sötétszürke

Minden ásítóan sötétszürke

Minden ásítóan sötétszürke


Belül viszont a kasztni eredetisége nyomokban sem érezhető. Nem a kemény és kevéssé igényes műanyagokkal van baj, hanem a sötétszürke szín lehangoló hegemóniájával.

Megfosztva a tarka műszerfali és ajtóbetétektől, megcsappan a vonzerő. Érdemes körülnézni a katalógusban, amely 19 oldalnyi külső és belső extrát ajánl a Soul feldobására.

Hol maradt a kalaptartó?

Aki egy Kia-szalonban első látásra beleszeret az autóba és hazaviszi, azt a napi használatban több csalódás is éri, amire a mámoros pillanatokban nem számít.

Kényelmesek az első ülések

Kényelmesek az első ülések

Kényelmesek az első ülések


Az első nagybevásárlásnál kibukik, mennyire apró a csomagtér. A szűk helyet részben ellensúlyozzák a padló alatt bevetésre váró, ügyesen elosztott fachok. Kalaptartó azonban egyáltalán nincs. Macerás mindig minden málhát magunkkal cigölni, nehogy beverjék érte az üveget.

Nagyvárosi lét

Egy nagyváros ideális terep a Soulnak, haladni és parkolni is élvezet vele. Más autókba átülve rögtön feltűnt, hogy a Kiában milyen jó tágra nyílott mind a négy ajtó, mennyire kényelmes a magas ülés be- és kiszálláskor, milyen jól átlátni belőle a forgalmat.

Eredetibb színek is vannak

Eredetibb színek is vannak

Eredetibb színek is vannak


A forma annyiban követel kompromisszumot, hogy az előrenyúló tető miatt nehezen látni belőle a villanyrendőrt, ha a sor elején állunk.

Régen sikerült ennyire flottul és magától értetődően megállni az autónál alig nagyobb parkolóhelyeken. A szögletes kasztni pompásan áttekinthető és a Soul elég fordulékony. Ha azonban a feláras tolatókamera hiányzik az autóból, lemaradunk a belső visszapillantóba vetített moziról, ráadásul halszálkás parkolóból is nehéz kitolatni. A nagylátószögű kamera híján a széles C-oszlop lemezén kellene keresztül látni, ami Chuck Norrisnak is húzós feladat.

126 lóerővel szerintünk jó eredmény 8,8 liter Budapesten, de lapozás után bátran vitatkozzanak velünk 


Sportos és takarékos

Élveztük a 126 lóerős benzines motort is, amely szinte megtáltosodott a gazdagabb felszereltséggel járó 18 colos felnik nélkül.

126 lóerővel beérte 8,8 literrel Budapesten

126 lóerővel beérte 8,8 literrel Budapesten

126 lóerővel jól hasít a Soul


Megint azt adta, amiért az 1,6 literes Cee’det is szeretjük: felszabadultan pörgött és jól vette a gázt. Városban vagy országúton igazán dinamikus vele a Soul. És takarékos is: 8,8 literrel beérte Budapesten.

Alapjáraton és városi tempónál a szép egyenletesen forgó benzines halkabb a szintén 1.6-os dízelnél. Autópályán a benzines a rövidebb váltóáttételek miatt sokkal jobban pörög és csúnyán rázendít. A mélyen szabályellenes sebességtől a motorzúgás hatásosan visszatartja az embert.

Ősszel jön a kis egyterű a Soul padlólemezére

Ősszel jön a kis egyterű a Soul padlólemezére


Még több gyári fotó a galériában!

Törésteszt: még nincs eredmény

Mintha nem is koreai autó volna

Mintha nem is koreai autó volna

Itthon is jár menetstabilizáló rendszer


Jelenleg az Euro NCAP még nem tesztelte a Kia Soult, vagy ha tesztelte is, az eredmény nem nyilvános. Saját töréstesztjei nyomán a Kia öt csillagot vár, dacára a szigorított értékelési kritériumoknak.

Alapáron ESP-vel

Az ESP azért széria még a menetstabilizálóra hűvösen reagáló magyar piacon is, hogy az országonként eltérő felszereltségi politika ne veszélyeztesse az ötödik csillagot.

Figyelnek a biztonságra

Nagyon jó a biztonsági felszereltség

Nagyon jó a biztonsági felszereltség

Nagyon jó a biztonsági felszereltség


A merev kasztni mellé adott passzív biztonsági felszereltség is teljes, benne első, oldalsó és függönylégzsákkal, az első üléseken övfeszítős biztonsági övekkel és aktív fejtámlákkal.

A Soul érdekessége a motorháztetőnél arasznyival mélyebbre helyezett motor, ami az elgázolt kerékpárosoknak és gyalogosoknak biztosít jobb túlélési esélyt. A gépháztető és a motor nagy távolsága átlagon felüli deformációt, tehát energia-elnyelést tesz lehetővé.

Jobb a kisebb felni

Remekül el lehet férni hátul

Remekül el lehet férni hátul

Remekül el lehet férni hátul


A 16 colos kerekeken lévő kevésbé peres gumik sokat javítanak a nagyobb felnis Soul kritikán aluli rugózási komfortján. Az út és az utasok közötti fémes kapcsolat helyett a felfüggesztés elnyel annyit az úthibákból, hogy ne tankpályán érezzük magunkat, de megőrzi a Soul kitűnő stabilitását.

Szerintünk a Soulból nem a tesztben szereplő LX, hanem a gazdagabban felszerelt EX a legjobb választás, színes belső kiegészítőkkel. A 18-as felnit pedig cseréltessük le 16 collosra, így valamennyit spórolhatunk és különleges autónk sokkal kényelmesebb lesz. Aki hasonlóan belevaló, de jóval praktikusabb és kényelmesebb autóra vágyik, az nézze meg a C3 Picassót a Citroënnél.